۰
پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۱

کشمکش‌ برای تخریب یک پل تاریخی

 شهردار خرم‌آباد گفت: میراث فرهنگی لرستان اگر درخصوص ثبت جهانی یا ملی پل بهداری مدرکی دارد، ارائه کند.
 شهردار خرم‌آباد گفت: میراث فرهنگی لرستان اگر درخصوص ثبت جهانی یا ملی پل بهداری مدرکی دارد، ارائه کند.
محمد شریفی‌مقدم، با اشاره به خسارت‌های ناشی از سیل فروردین ماه در خرم‌آباد و از جمله آسیب دیدن پل بهداری گفت: در خصوص لزوم بازسازی این پل و سایر ابنیه حاشیه رودخانه کرگانه بارها در جلسه مدیریت بحران استان که نماینده میراث فرهنگی نیز حضور داشته بحث و تبادل‌نظر شده است.

وی ادامه داد: ۱۰ روز قبل نیز در جلسه مدیریت بحران استان در خصوص لزوم بازسازی پل بهداری اطلاع‌رسانی و متعاقب آن عملیات تجهیزکارگاه انجام شد اما میراث فرهنگی لرستان تا یک‌روز بعداز شروع تخریب، هیچ‌گونه عکس‌العملی نداشت.

شریفی‌مقدم با بیان اینکه پل بهداری بعد از وقوع سیل بیش از دو ماه مسدود بوده، اضافه کرد: اگر این پل، دارای ارزش تاریخی است چرا اداره کل میراث فرهنگی لرستان تاکنون اقدامی برای مرمت آن انجام نداده است.

شهردار مرکز لرستان افزود: همچنین در محوطه پل هیچ‌گونه تابلویی مبنی بر تعلق آن به میراث فرهنگی نصب نشده و مکاتبه‌ای در خصوص پیگیری ثبت آن با شهرداری خرم‌آباد صورت نگرفته است.

وی با اشاره به تخریب کامل یکی از پایه‌های پل و احتمال ریزش آن، بر لزوم چاره‌اندیشی در این باره تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، صحبت‌های شهردار خرم‌آباد در حالی‌است که مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان روز گذشته گفت: نیمه‌شب سه شنبه ۱۴ آبان، عوامل شهرداری خرم‌آباد بدون کسب مجوز و استعلام از این اداره کل به تخریب پل تاریخی بهداری اقدام کرده که به محض اطلاع یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان عملیات تخریب را متوقف کرد و از طریق مراجع قضایی پیگیر این کار شده است.
کد مطلب: 117793
برچسب ها: میراث فرهنگی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *