۰
پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۷

۲هزار مدرسه تخریبی در خوزستان

کمبود ۱۶ هزار معلم در استان
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از وجود ۲ هزار مدرسه فرسوده و خطرآفرین در استان و کمبود ۱۶ هزار نفری معلم در آموزش و پرورش استان و نیاز خوزستان به ۱۰ هزار کلاس درس جدید خبر داد.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از وجود ۲ هزار مدرسه فرسوده و خطرآفرین در استان و کمبود ۱۶ هزار نفری معلم در آموزش و پرورش استان و نیاز خوزستان به ۱۰ هزار کلاس درس جدید خبر داد.
کورش مودت در جلسه شورای برنامه ریزی استان خوزستان که امروز، پنج شنبه در شهرستان ایذه برگزار شد، اظهارکرد: شهرستان ایذه دارای ۵۵۰ مدرسه سنگی و خطرآفرین است که برای ساخت این مدارس به ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی با بیان این که شش هزار فضای آموزشی در سراسر استان وجود دارد، توضیح داد: از این تعداد بالغ بر ۲ هزار در قالب ۱۰ هزار کلاس درس تخریبی هستند که این فضاها نیاز به بازساری و نوسازی دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در عین حال با اظهار این که سرانه فضای آموزشی استان خوزستان ۴/۸ مترمربع است، خاطرنشان کرد: بر اساس شاخص کشوری این سرانه می بایست به ۵/۲ مترمربع ارتقا یابد. به بیانی دیگر آموزش و پرورش خوزستان به ۱۰ هزار کلاس درس دیگر نیاز دارد.
مودت اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی حاکم بر استان خوزستان، کلاس های درس در سراسر استان نیاز به ۱۰ هزار کولر و سیستم سرمایشی دارند. همچنین ۵ هزار آب سردکن نیز می بایست در سراسر مدارس استان توزیع شود.
 به گزارش ایسنا، به نقل از آموزش و پرورش خوزستان، وی همچنین با بیان اینکه بزرگترین چالش پیش روی مجموعه تعلیم و تربیت استان موضوع کمبود نیروی انسانی است، توضیح داد: بر اساس بررسی های صورت گرفته استان خوزستان با کمبود ۱۶ هزار نفری نیروی انسانی مواجه است. با این وجود تاکنون آموزش و پرورش با استفاده از راهبردهایی مثل دو نوبته کردن مدارس، پرداخت اضافه کار و همچنین انتقالی به دنبال برطرف ساختن این چالش بوده است.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: بر اساس بررسی های صورت گرفته تنها راه های برون رفت از مشکل کمبود نیروی انسانی ارتقای ظرفیت جذب دانشجو معلمان و همچنین دو نوبته کردن مدارس است‌.
وی همچنین با بیان اینکه استان خوزستان در هفته بالغ بر ۳۹۰ هزار ساعت حق التدریس پرداخت می کند، تصریح کرد: این مقدار از پرداخت حق التدریس نشان از کمبود شدید نیروی انسانی در استان است که می بایست برای این مشکل نیز راه حلی بیابیم.
مودت ادامه داد: آموزش و پرورش خوزستان در بخش نیروی خدماتی نیز دچار مشکل است به طوری که بر اساس برآوردها مدارس ما به ۴ هزار نیروی خدماتی نیاز دارد.
وی اضافه کرد: در بخش آموزش ابتدایی با کمبود ۱۳۰۰ نفری معلم مواجه هستیم. در بخش متوسطه نیز ۷۰۰ نفر ساعت کمبود داریم.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان همچنین با اشاره به آمار یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری دانش آموزان در استان خوزستان، عنوان کرد: بر اساس آمار دانش آموزی، بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان سرانه می بایست به آموزش و پرورش استان تعلق گیرد در حال که سال گذشته تنها یک میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است و در سال تحصیلی جدید نیز تنها ۶۰۰ میلیون تومان اختصاص پیدا کرده است. با این روند مدیریت آموزش و پرورش کار دشواری خواهد بود.
وی در پایان یادآور شد: امیدواریم با عنایت شورای برنامه ریزی استان و همچنین استاندار محترم حمایت  ویژه ای از آموزش و پرورش استان در بحث اعتبارات صورت گیرد.
کد مطلب: 117798
برچسب ها: آموزش و پرورش
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *