; ?>; ?> کوچکترین دوربین دنیا - مردم سالاری آنلاين
۰
جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۷

کوچکترین دوربین دنیا

به تازگی یک دوربین ۳۶۰ درجه جیبی با توانایی ضبط تصاویر با کیفیت 8K موسوم به "QooCam" ساخته شده است که دوربین‌های مشهور Insta360 و GoPro را تهدید می‌کند.
کوچکترین دوربین دنیا
به تازگی یک دوربین ۳۶۰ درجه جیبی با توانایی ضبط تصاویر با کیفیت 8K موسوم به "QooCam" ساخته شده است که دوربین‌های مشهور Insta360 و GoPro را تهدید می‌کند.
به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، وقتی این روزها صحبت از دوربین‌های ۳۶۰ می‌شود، دوربین‌های معروف Insta360، GoPro و Ricoh در ذهن متبادر می‌شوند. اما شرکت "کان‌دائو"(KanDao) به تازگی از یک دوربین ۳۶۰ جیبی به نام "QooCam 8K" رونمایی کرده است.
همانطور که از نام این محصول پیداست، این دوربین ۵۸۹ دلاری با توانایی ضبط تصاویر با کیفیت 8K، بالاترین وضوح را در ویدیو در اختیار می‌گذارد و گوی سبقت را از رقبای خود که حداکثر توانایی آنها ضبط تصاویر با کیفیت 5.7K است، می‌رباید.
این دوربین طوری طراحی شده است که حداکثر تحرک را برای کاربر فراهم می‌کند، بدون آنکه کیفیت خروجی را خدشه دار کند.
با توجه به حسگر بزرگ ۱/۱.۷ اینچی ۲۰ مگاپیکسلی در هر دو طرف دوربین، "QooCam 8K" به طور قابل ملاحظه ای نسبت به رقبای خود حجیم‌تر است، به حدی که می‌تواند صفحه نمایش لمسی ۲.۴ اینچی OLED را در خود جای دهد که به کاربر امکان می‌دهد فیلم‌های ضبط شده را در آن ببیند.
یک باتری خوب ۳۶۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع USB PD ۲.۰ در این دوربین تعبیه شده، اما هنوز چیزی درباره طول عمر آن با هر بار شارژ گفته نشده است.
همچنین حافظه آن ۶۴ گیگابایت است که قابلیت تعبیه حافظه microSD نیز در آن وجود دارد.
این دوربین از طریق وای-فای و بلوتوث قابلیت اتصال به دیگر وسایل را نیز دارد.
برای فیلمبرداری ۳۶۰، این دوربین می‌تواند کیفیت 8K را با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و کیفیت 4K را با سرعت ۶۰ یا ۳۰ فریم در ثانیه ارائه کند و همچنین می‌تواند حرکت آهسته را با کیفیت 4K و با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه ثبت کند.
پخش مستقیم نیز به واسطه این دوربین روی تلفن همراه محدود به کیفیت 4K است.
شرکت سازنده با استفاده از یک الگوریتم فانتزی و یک ژیروسکوپ شش محوره، حالت فیلم‌برداری بدون تکان موسوم به "SuperSteady" را فراهم کرده است.
برای عکاسی ۳۶۰ نیز می‌توان عکس‌های ۳۰ مگاپیکسلی گرفت.
شرکت "KanDao" در حال حاضر گرفتن پیش سفارش ۵۸۸ دلاری را آغاز کرده است و انتظار می‌رود در ماه دسامبر به دست مشتریان برساند.
این شرکت اعلام کرده است که لوازم جانبی این دوربین شامل یک مونوپاد، قاب محافظ، قاب مخصوص ضد آب و میکروفن vlog کمی بعد از عرضه محصول عرضه خواهند شد.
البته، این دوربین کوچک برای جایگزینی با دوربین‌های حرفه‌ای 8K مانند "Insta360 Pro 2" نیست. چرا که از ۵۸۹ دلار تا ۵۰۰۰ دلار خیلی فاصله است و مشخص است که اختلاف کیفی زیادی وجود دارد.
کد مطلب: 117836
برچسب ها: دوربین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *