۰
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۸

صدور مجوز تولید 34 اسباب بازی

پنجمین نشست کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی در سال ۱۳۹۸ به بررسی ۷۷ پرونده اختصاص یافت و نتایج آن اعلام شد.
صدور مجوز تولید 34 اسباب بازی
پنجمین نشست کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی در سال ۱۳۹۸ به بررسی ۷۷ پرونده اختصاص یافت و نتایج آن اعلام شد.
به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این کمیسیون ۳۴ اسباب‌بازی مجوز تولید دریافت کرد و طرح ۲۱ نمونه نیز به ثبت رسید.
بر اساس این گزارش وضعیت ۱۶ پرونده نیز در پنجمین نشست کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی مشروط اعلام شد و ۴ مورد - که از کمیسیون قبل منتقل شده بود - تعیین تکلیف شد.
هم‌چنین تعیین تکلیف سه نمونه اسباب‌بازی به‌منظور بررسی بیشتر به کمیسیون بعدی موکول شد و سه پرونده نیز در این کمیسیون تایید نشد.
بر همین اساس از میان پرونده‌های به ثبت رسیده سه مورد در گروه حرکتی مهارتی، سه سرگرمی در گروه آموزشی و کمک‌آموزشی، ۱۰ نمونه در گروه فکری، پرونده سه اسباب‌بازی در گروه فرهنگی‌هنری، ۱ مورد در گروه کمک درمانی و ۱ پرونده در گروه الکترونیکی و رایانه‌ای  قرار دارد.
هم‌چنین پرونده‌های متقاضی مجوز تولید در این کمیسیون نیز از نظر گروه‌بندی اسباب‌بازی ۱۴ سرگرمی حرکتی مهارتی، ۳۳ سرگرمی فکری، ۱۷ نمونه آموزشی و کمک آموزشی و ۴ پرونده در گروه فرهنگی هنری قرار گرفت.
در حال حاضر اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌های در ۶ گروه ‌حرکتی مهارتی، آموزشی و کمک‌آموزشی، فکری، فرهنگی‌هنری، کمک درمانی، الکترونیکی و رایانه‌ای مورد بررسی و صدور رأی قرار می‌گیرد.
دبیرخانه شورای نظارت با توجه به سیاست‌های حمایتی و هدایتی و به منظور معرفی ایده‌ها، طرح‌ها و تولیدات داخلی و اسباب‌بازی‌ها، اقدام به تهیه فهرستی از اسباب‌بازی‌های جدید برای آگاهی جامعه صنعت کرده است که از طریق رسانه‌های جمعی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
هدف از این کار، معرفی طراحان اسباب‌بازی به جامعه تولیدکنندگان است به گونه‌ای که سرآغازی برای کار جدید و افزایش تولیدات ارزنده داخلی در کشور باشد امری که با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم افزایش ابتکارهای تولیدکنندگان، استقلال اقتصادی و افزایش ثروت ملی باید بیشتر مد نظر قرار گیرد.
کد مطلب: 117941
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *