۰
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۰

رتبه اعتباری انگلیس افت کرد

موسسه رتبه بندی مودی در گزارشاتی جداگانه، رتبه بدهی انگلیس و چشم انداز اقتصادی هند را تقلیل داد.
موسسه رتبه بندی مودی در گزارشاتی جداگانه، رتبه بدهی انگلیس و چشم انداز اقتصادی هند را تقلیل داد.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از آن که موسسه رتبه بندی " فیچ" اعلام کرد رتبه اعتباری انگلی سرا کاهش داده است، موسسه رتبه بندی " مودی نیز" در گزارش مشابهی اعلام کرد رتبه بدهی انگلیس را به دلیل نااطمینانی های ناشی از برگزیت کاهش داده است.
به گفته این موسسه، نقاط قوت اقتصادی و مالی انگلیس در نتیجه تداوم فضای نامطمئن چگونگی خروج این کشور از اتحادیه اروپا تضعیف شده اند و این کشور از زمان رفراندوم سال ۲۰۱۶ که در ان ۵۲ درصد مردم رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند، نتوانسته است به یک نقشه راه دقیق برای ترسیم اینده روابط خود با اتحادیه اروپا دست یابد.
اختلاف نظر بین دولت و مجلس این کشور باعث شده است پارلمان منحل و انتخابات زودهنگام در دسامبر برگزار شود. اتحادیه اروپا با تمدید مهلت خروج تا پایان ماه ژانویه موافقت کرده است اما طبق اعلام موسسه مودی، تمدید چند باره مهلت خروج و نامشخص بودن مسیر آینده باعث کاهش رقابت پذیری انگلیس در جذب سرمایه های خارجی و نیروی کار ماهر جدید شده است.
موسسه مودی هم چنین در گزارش جداگانه ای اعلام کرد که چشم انداز اقتصادی هند را به دلیل افزایش ریسک های موجود از باثبات به منفی تغییر داده است. افزایش میزان بدهی های هند یکی از اصلی‌ترین ریسک های بر سر راه ششمین اقتصاد بزرگ جهان از طرف مودی بر شمرده شده است.
این موسسه هم‌چنین پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی هند را به ۶.۸ درصد در سال جاری و ۵.۸ درصد برای سال‌اینده کاهش داد.
دولت هند از سال ۲۰۱۶ دست به اصلاحات ساختاری و پولی گسترده ای زده است که یکی از مهم ترین آن ها حذف اسکناس‌های ۵۰۰ و ۱۰۰۰ روپیه‌ای با هدف مدیریت بهتر بدهی ها بوده است با این حال این اسکناس‌ها هنوز به طور گسترده ای در چرخه پولی غیر رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
در ماه های اخیر رشد اقتصادی هند به مانند بسیاری از کشورهای دیگر اسیایی نظیر چین و ژاپن کاهش یافته است اما این کشور هنوز هم یکی از رکورد داران رشد اقتصادی در سطح جهان خواهد بود.
کد مطلب: 117989
برچسب ها: انگلیس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *