۰
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۴

اولین جلسه رسیدگی به پرونده تیمور عامری

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده تیمور عامری در شعبه یک دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی به ریاست قاضی موحد آغاز شد. به گزارش خبرنگار قضائی ایرنا، دادگاه رسیدگی به پرونده تیمور عامری و چند متهم دیگر در شعبه یک دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی آغاز شد.
نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده تیمور عامری در شعبه یک دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی به ریاست قاضی موحد آغاز شد.
به گزارش خبرنگار قضائی ایرنا، دادگاه رسیدگی به پرونده تیمور عامری و چند متهم دیگر در شعبه یک دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی آغاز شد.
یازدهم دی ماه سال گذشته، دادگاه رسیدگی به اتهامات قربانعلی فرخزاد و مرتبطان وی به صورت علنی در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی تهران برگزار شد. قربانعلی فرخزاد همان فردی است که ۴۰۰ میلیون دلار ارز دولتی دریافت کرده و در بازار آزاد فروخته و با سود آن کارخانه ماشین‌سازی تبریز را خریداری کرده است.
نماینده دادستان در آن دادگاه گفت: متهم بعدی تیمور عامری برکی متولد ۱۳۳۷، ایرانی، ساکن تهران، فاقد محکومیت کیفری، بازداشت موقت از ۲۹ آبان ۹۷ متهم به معاونت در اخلال نظام ارزی و پولی به صورت شبکه‌ای و سازمان یافته به صورت کلان به مبلغ ۳۲۰ میلیون و ۶۶۶ هزار و ۳۰۱ دلار است.
نماینده دادستان گفت: در سال ۹۶ قربانعلی فرخزاد بر اساس تجربیات برای استفاده از ارز دولتی مجددا به تیمور عامری مراجعه می کند و تیمور عامری که از مدیران حراست بانک مرکزی بوده بعد از بازنشستگی و ایجاد صرافی از نفوذ بالایی در بانک مرکزی برخوردار بود و متهم با آشنایی از این موضوع خواست مبلغ قابل توجهی را از بانک مرکزی اخذ کند. تیمور عامری برای خرید مبلغ ریالی وی را به علیرضا عامری و مکی سلطانی معرفی می‌کند و به این نحو با توجه به ارتباط کاری بین صرافی عامری و صرافی وکیلی وی را مجاب می کند تا پروفرم شرکت های کاغذی را در اختیار علیرضا عامری قرار بدهد.
وی اضافه کرد: متهم دیگر علیرضا عامری برکی فرزند تیمور متواری، متهم به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه ای و سازمان یافته به صورت کلان به مبلغ ۳۰۰ میلیون و ۶۶۲ هزار و ۲۰۱ دلار است.
سخنگوی قوه قضائیه در نخستین نشست خبری در اردیبهشت ماه امسال اعلام کرد: تیمور عامری در پرونده فرخزاد به ۲۰ سال حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شده است.
کد مطلب: 118022
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *