۰
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۴

دشمنان ما میخواهند منزوی شویم

رییس جمهور گفت: هر افتتاحیه یک ضربه کاری به بدخواهان ما در سراسر دنیا است. ایران مقتدر، عالم و با جوانان غیور و دانشمند هر روز قدم جدیدی را بر می دارد.
رییس جمهور گفت: هر افتتاحیه یک ضربه کاری به بدخواهان ما در سراسر دنیا است. ایران مقتدر، عالم و با جوانان غیور و دانشمند هر روز قدم جدیدی را بر می دارد.
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین"حسن روحانی" دقایقی قبل در مراسم افتتاحیه پروژه فولاد شهرستان بافت با تبریک ایام هفته وحدت اظهار کرد: وقتی تلاش کارآفرینان و سرمایه گذاران نمود دارد و به نتیجه می رسد خوشحالی ما را مضاعف می کند.
وی افزود: هر زمان بتوانیم چنین کارخانه ای را به ثمر برسانیم که سالانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی به ما بدهد جای خوشحالی دارد اما این کار در زمان تحریم و فشار انجام شده است که هر یک از این طرح های بزرگ ضربه کاری به بدخواهان در سراسر دنیاست.
روحانی تصریح کرد: ایران مقتدر، توانمند و عالم با جوانان غیور و دانشمند و پرتلاش می بینیم هر روز قدم جدیدی را بر می دارد.
وی بیان کرد: اینکه 1500 میلیارد تومان در اینجا ارزش کار و مجموعه سرمایه گذاری است و امروز در فاز اول به ثمر نشسته و عملیات اجرایی فاز دوم آغاز شده به معنای این است که ما با همه توان و تلاشمان راه توسعه و پیشرفت کشور را ادامه می دهیم.
رییس جمهور بیان کرد: اینکه می گوییم عزت ملی را باید حفظ کرده و در برابر ابرقدرت های دنیا بایستیم، تنها در عمل امکانپذیر است، شعار ما را به جایی نمی رساند. اساس کار تلاش عملی و توانمندی را به ظهور رساندن است.
وی افزود: اینکه چند سال قبل حوزه فولاد ما در رتبه 13 دنیا بوده و امروز رتبه 10 هستیم به معنای غرور و عزت ملی است.
روحانی اظهار کرد: اینکه می توانیم نیازمندی های فولاد کشور را در بسیاری از زمینه ها تامین و مازاد آن را به دنیا صادر کنیم به آن معناست که این ملت تحریم ناپذیر است و اگر یک جا را تحریم کنند، مسیر و فعالیت را از مسیر و جای دیگر ادامه می دهیم.
رییس جمهور با بیان اینکه چند مسئله برای ما مهم است، گفت: اولین مسئله اشتغال جوانان است که امنیت خانواده در سایه اشتغال فرزندان است.
وی با اشاره به اینکه نسل جوان ما تحصیلکرده است و جمع زیادی از جوانان را فارغ التحصیلان دانشگاه ها تشکیل می دهند که باید اشتغال در خور آنها را ایجاد کنیم، بیان کرد: اشتغال هایی وجود دارد و ممکن است از نیروی غیرایرانی استفاده کنیم اما باید کار متناسب با شان و مقام و تحصیلات جوانان این مرز و بوم را فراهم کنیم.
روحانی اظهار کرد: خوشحال شدم از اینکه در یزد نسل جوان ما قطعات مختلف و توربین های بومی را می سازند و هزاران جوان در استان های مختلف دارند تلاش می کنند و کیفیت و سایز قطعات مختلف را بالا می برند و ما می توانیم روی پای خود بایستیم.
وی تصریح کرد: اینکه در استان های یزد و کرمان شاهد این همه افتتاح پروژه ها هستیم که 3 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار پروژه های افتتاح شده حوزه صنعت و معدن یزد بود، موجب افتخار است.
رییس جمهور بیان کرد: این طرح های عظیم به معنای این است که ما دلگرم و با نشاط هستیم و آینده را روشن می بینیم و این فعالیت ها به معنی امید است و تعداد مجوزهای صادر شده و افراد متقاضی نشان دهنده امید است.
وی اظهار کرد: اینکه افزایش و توسعه تولید فولاد در دنیا 3 و نیم درصد بوده و در ایران 6 و نیم درصد، به معنای این است که داریم در مسیر درست حرکت می کنیم.
روحانی با بیان اینکه همیشه بر سخت کوشی، تلاش و تعامل با دنیا تاکید دارم، افزود: برخی فکر می کنند اگر با دنیا حرف بزنیم، دست های ما از توان می افتد.
وی تصریح کرد: ما فولاد تولید، مصرف و به دنیا صادر می کنیم و در نفت نیز همینگونه است. مگر می شود کشوری در مسیر پیشرفت قرار بگیرد و منزوی باشد؟
رییس جمهور با بیان اینکه کسانی که می گویند تعامل نکنیم، معنای کلامشان را خوب هضم نکرده اند. تعامل نکنیم یعنی منزوی شویم.
وی تصریح کرد: دشمنان ما می خواهند منزوی شویم. ما سر هر میز مذاکره ای که برای منافع ملی ما لازم باشد می نشینیم و با افتخار حرف می زنیم.
روحانی با اشاره به اینکه در سایه برجام این کارخانه تکمیل و احداث شد، افزود: کسانی که نمی توانند این واقعیت را بفهمند باید خوب درک کنند که در سایه برجام این اتفاقات افتاد.
رییس جمهور در ادامه گفت: برخی از کالاهایی که نمی توانستیم وارد کنیم و بخش هایی معطل آن مانده بود، با برجام در این سال ها وارد کردیم و با برجام راه باز شد.
وی افزود: قدرت دیپلماسی و قدرت علم و حرف زدن برای ما افتخار است و قرآن به پیامبر ما فرمود از طریق علم، درایت، منطق، حکمت، پند، موعظه و مجادله بهترین شکل به اسلام دعوت کن و اگر اسلام را بخواهیم معرفی کنیم راهش این است.
روحانی با اشاره به اینکه ما قدرت حکمت داریم و حکیمان بزرگ در این کشور در زمینه های مختلف داریم و هم مقاومت کردیم و هم از توانمندی دنیا استفاده می کنیم، افزود: تحریم آمد و بخش هایی را باید خارجی ها برای ما راه اندازی می کردند که اکنون خودمان راه اندازی می کنیم.
رییس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ما خطوط قرمزی داریم، گفت: خط قرمز ما این است حقوق ما محفوظ بماند و در مسیری که حرکت می کنیم عزت ملی ما محفوظ بماند و اینکه بنشینیم و برای منافع ملی در چارچوب عزت ملی حرف بزنیم، چیزی است که خداوند به ما امر کرده و راه ما بوده و پیامبر ما با همه حرف می زد و پیمان می بست و با کفار پیمان می بست و پیمان را می شکستند، دوباره پیمان می بست؛ راه این است و کسی که پیمان می شکند، ضرر می کند.
وی افزود: کسی که پای عهد ایستاده، همیشه پیروز میدان است و موفق است پس کار شما به معنای مقاومت ملت و مفهوم ایستادگی واقعی و به معنای آبادانی کشور است.
روحانی با اشاره به اینکه می توانیم در بخش های دیگر علمی، گردشگری و ... در کشور کار کنیم، عنوان کرد: خوشحال هستیم که امروز در رفسنجان یک پارک علم و فناوری را به مردم هدیه و قول دادیم که می تواند حرکتی بزرگ در کشور باشد.
رییس جمهور گفت: در یزد نیز یک کارخانه نوآوری را برنامه ریزی کردیم که سال آینده افتتاح شود و باید جوانان تحصیلکرده دانشگاهی را به کار بگیریم.
وی در پایان با تشکر از همه دست اندرکاران پروژه های اقتصادی گفت: باید همه دست به دست هم بدهیم که خداوند پیروزی را نصیب ما خواهد کرد.
کد مطلب: 118029
برچسب ها: حسن روحانی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *