۰
سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۸

نیمی از نانوایان متخلف نرخنامه نصب کردند

بررسی‌ میدانی مجدد از ۲۱ نانوایی سطح شهر نشان می‌دهد که نیمی از نانوایان متخلف در بررسی هفته گذشته؛ این بار نسبت به درج نرخنامه اقدام کرده‌اند.
بررسی‌ میدانی مجدد از ۲۱ نانوایی سطح شهر نشان می‌دهد که نیمی از نانوایان متخلف در بررسی هفته گذشته؛ این بار نسبت به درج نرخنامه اقدام کرده‌اند.
یک هفته پیش (دوشنبه ۱۳ آبان ماه) خبرنگار ایسنا به منظور بررسی نانوایی‌های سطح شهر از نظر نصب نرخنامه، به بازدید میدانی از ۲۱ نانوایی پرداخت که نتایج بازدید نشان ‌داد از ۲۱ نانوایی مستقر در محدوده مرکزی شهر تهران، ۱۱ نانوایی از نصب نرخنامه خودداری کرده بودند که از این تعداد شش مورد مربوط به نانوایی‌های آزادپز نان سنگک، سه مورد مربوط به نانوایی آزادپز بربری و یک مورد تخلف دیگر نیز مربوط به نانوایی آزادپز نان تافتون بود؛ البته یک مورد تخلف در این زمینه مربوط به نانوایی یارانه‌ای نان بربری بود.
به دنبال این موضوع پس از گذشت یک هفته خبرنگار ایسنا مجددا روز گذشته (دوشنبه ۲۰ آبان ماه) به ۲۱ نانوایی مستقر در محدوده مرکزی شهر تهران، مراجعه کرد که طبق بررسی‌ صورت گرفته از ۱۱ نانوایی متخلف در بررسی هفته گذشته، شش مورد از آنها این بار به قانون تمکین کرده و نرخنامه‌ای که مکلف به نصب آن در نانوایی هستند را نصب کرده‌اند.
اما پنج مورد از نانوایی‌های متخلف در بررسی‌ هفته گذشته همچنان اقدام به نصب نرخنامه نکرده‌اند که از این تعداد سه مورد مربوط به نانوایی‌های آزادپز نان بربری و دو مورد دیگر مربوط به نانوایی آزادپز نان تافتون و سنگک هستند.
این وضعیت در حالی است که پیش از این معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرده بود:" از ۱۲ آبان ماه تمام واحدهای نانوایی مکلف به نصب نرخنامه متحدالشکل تهیه شده توسط اتحادیه نانوایان، در معرض دید عموم هستند".
به گفته این مقام مسئول؛ هرگونه عدول از وزن چانه، قیمت‌های مصوب و عدم نصب نرخنامه، تخلف محسوب شده و با متخلفان برخورد قانونی صورت گرفته و ضمن قطع سهمیه آرد واحدهای متخلف، پرونده تخلف گران‌فروشی برای اعمال قانون به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.
دوم مهر ماه نرخ جدید انواع نان اعلام شد و طبق تصمیم کارگروه تنظیم بازار استان تهران، بربری با آرد ۸۳۰ تومانی به قیمت ۱۰۰۰ تومان، سنگک با آرد ۸۱۵ تومانی به قیمت ۱۲۰۰ تومان، تافتون با آرد ۸۲۰ تومانی به قیمت ۵۵۰ تومان و لواش با آرد ۸۲۰ تومانی به نرخ ۳۰۰ تومان باید عرضه شود.
به دنبال این تصمیم، سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران طرح‌های نظارتی برای بازرسی و برخورد با تخلفات واحدهای نانوایی را آغاز کرد و ۱۱ آبان ماه نیز سازمان صمت استان تهران اعلام کرد که همه نانوایی‌های استان تهران بازرسی خواهند شد.
در چنین شرایطی ضروری است که رعایت حقوق مصرف‌کنندگان و نرخ‌های مصوب نان از سوی نانوایی‌ها از سوی بازرسی اتاق اصناف تهران و ایران، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان پیگیری شده و تمام نانوایی‌ها ملزم به نصب نرخنامه مصوب و رعایت آن شوند.
کد مطلب: 118057
برچسب ها: نانوایان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *