۰
سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۵
مرکز اورژانس تهران :

گروههای حساس در شهر تردد نکنند

مرکز اورژانس تهران با اشاره به آلودگی هوای پایتخت از گروه‌های حساس از جمله کودکان و سالمندان خواست از تردد در شهر خودداری کنند.
مرکز اورژانس تهران با اشاره به آلودگی هوای پایتخت از گروه‌های حساس از جمله کودکان و سالمندان خواست از تردد در شهر خودداری کنند.
به گزارش ایرنا مرکز اورژانس تهران در اطلاعیه ای از شهروندان خواست که از سفرهای غیرضروری درون شهری خودداری کنند و همچنین در وعده غذایی خود از سبزیجات تازه، شیر و سایر مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها استفاده کنند.

همچنین مرکز اورژانس تهران از ورزشکاران خواست در فضای باز ورزش و فعالیت بدنی نکنند و همچنین به گروه‌های حساس جامعه اعم از کودکان، سالمندان، زنان باردار و بیماران قلبی و عروقی توصیه کرد حتی الامکان از منزل خارج نشوند و اگر هم سفر درون شهری ضروری پیش آمد حتما از ماسک مناسب (فیلتر دار) استفاده کرده و داروهایشان را به همراه داشته باشند.

در اطلاعیه مرکز اورژانس تاکید شده که افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی مزمن که از دستگاه اکسیژن استفاده می‌کنند، حتما در هنگام خروج از منزل دستگاه اکسیژن‌ پرتابل (قابل حمل) را به همراه داشته باشند و با مشاهده علائم تنگی نفس و مشکلات ریوی به اولین و نزدیک ترین واحد درمانی مراجعه کرده و یا با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند.

کیفیت هوای پایتخت امروز سه‌شنبه در هفتمین روز متوالی با قرار گرفتن بر روی شاخص ۱۳۳ از نظر غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس (از جمله بیماران ریوی و قلبی) قرار گرفت.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.
کد مطلب: 118063
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *