کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتخابات تعیین نماینده دبیران کل احزاب استان

21 آبان 1398 ساعت 13:59

دور دوم انتخابات تعیین نماینده دبیران کل احزاب استانی در کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی، با حضور جمعی از دبیران کل احزاب استانی برگزار شد.


دور دوم انتخابات تعیین نماینده دبیران کل احزاب استانی در کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی، با حضور جمعی از دبیران کل احزاب استانی برگزار شد.
به گزارش ایسنا، حمید ملانوری مدیر کل سیاسی وزارت کشور و در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه به درخواست دبیران کل احزاب استانی، انتخابات از بعدازظهر به صبح موکول شد تا دبیران کل احزاب استانی راحت تر در این انتخابات حضور یابند، گفت: انتخابات تعیین نماینده احزاب استانی به دلیل به حدنصاب نرسیدن شرکت کنندگان به دور دوم کشیده شد که براساس قانون دور دوم این انتخابات در فاصله ۲۰ روزه قانونی امروز برگزار می شود. در دور دوم این انتخابات حدنصاب ملاک نیست و با حضور هر تعداد از دبیران کل احزاب انتخابات برگزار می شود و نماینده منتخب به مدت دوسال عضو کمیسیون ماده ۱۰ خواهد بود.


وی در ادامه  اظهارکرد: امروز از میان ۳۳ حزب استانی قانونی فعال در کشور،  ۱۶ حزب حاضر هستند و براین اساس پیروز این رقابت باید نصف به اضافه یک رای را کسب کند. همچنین خانم پروانه مافی نماینده مجلس و عضو کمیسیون ماده ۱۰ و آقای رمضان رنجبر نماینده قوه قضاییه در این کمیسیون و بنده به عنوان دبیر کمیسیون ماده۱۰، به عنوان اعضای هیئت نظارت بر انتخابات هستیم.

دبیرکمیسیون ماده ۱۰ در ادامه افزود: مهلت ثبت نام کاندیداها در این انتخابات از ۳۰ شهریورماه تا ۵ مهرماه بود که براساس فراخوان کمیسیون هفت نفر برای شرکت در این انتخابات نامزد شدند که پس بررسی کمیسیون همه این افراد تاییدصلاحت شدند اما در نهایت سه نفر از شرکت در این انتخابات انصراف دادند و انتخابات امروز میان چهار نفر برگزار می شود.

براساس این گزارش، محمدعلی تبرایی، ابراهیم فتاحی، سید احمد نبوی و سهیلا حاجتی مدارایی نامزدهای شرکت کننده در انتخابات تعیین نماینده دبیران کل احزاب استانی در کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی بودند که پس از انصراف خانم حاجتی مدارایی، رای گیری از میان سه تن از کاندیداها انجام شد. هیئت رئیسه انتخابات که از سوی حاضریان همین جلسه تعیین شدند، نتایج این انتخابات را از مجموع ۱۶ رای؛ محمدعلی تبرایی با ۱۴ رای، سید احمد نبوی با ۲ رای و ابراهیم فتاحی بدون کسب رای اعلام کردند و به این ترتیب محمدعلی تبرایی به عنوان نماینده احزاب استانی در کمیسیون ماده ۱۰ انتخاب شد.

دور اول این انتخابات بعدازظهر روز پنج شنبه ۲ آبان ماه در وزارت کشور برگزار شده بود.


کد مطلب: 118080

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/118080/انتخابات-تعیین-نماینده-دبیران-کل-احزاب-استان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir