۰
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۷

رونمایی از اولین پروژه شبکه علمی بر بستربلاکچین

هرمس یک پلتفرم به اشتراک‌گذاری دانش بر پایه شبکه اتریوم بلاکچین و IPFS است که خواننده، منتقد، نویسنده و اساتید را به هم متصل می‌کند.
رونمایی از اولین پروژه شبکه علمی بر بستربلاکچین
هرمس یک پلتفرم به اشتراک‌گذاری دانش بر پایه شبکه اتریوم بلاکچین و IPFS است که خواننده، منتقد، نویسنده و اساتید را به هم متصل می‌کند. درعین‌حال این فرصت را به تمامی کاربران می‌دهد که دانش بیشتری داشته باشند و با یکدیگر از طریق اشتراک‌گذاری علم تعامل داشته باشند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، این پلتفرم یک منبع برای دانشجویان و افراد علاقه‌مند به دانش بوده و یک ساختار جدید را برای به اشتراک‌گذاری مقالات و ثبت مالکیت معنوی عرضه می‌کند و تلاش دارد که تغییراتی را در شیوه دسترسی افراد به دانش از طریق تکنولوژی بلاکچین عرضه کند. ایجاد یک شبکه دانش غیرمتمرکز اصلی‌ترین هدف این پلتفرم است.
پلتفرم هرمس یک اکوسیستم قابل دسترس برای همه افراد است و انگیزش لازم را از طریق توکن اتریوم به خواننده‌ها، منتقدین، مؤلفین و اساتید می‌دهد، این توکن از طریق قراردادهای هوشمند بین آن‌ها به اشتراک گذاشته خواهد شد.

مراحل پروژه:
فاز اول پلتفرم هرمس روی توسعه کاربران تمرکز خواهد داشت، در تلاشیم که با استفاده از روش‌های انگیزشی و اشتراک‌گذاری دانش افراد را جذب کنیم.
فاز دوم این پلتفرم روی توسعه شبکه خود تمرکز می‌کند، به‌گونه‌ای که با حذف افراد واسط در صنعت، منابع مالی بهتری را برای تولیدکننده دانش به ارمغان بیاورد. حذف موانع دسترسی افراد به انتقال یا دریافت اطلاعات دیگر هدف این فاز است.
 در نظر داریم که با ایجاد ساختار خودانتشاراتی روشی جدید را جایگزین روش سنتی کنیم.

“نام هرمس بر اساس یکی از اسطوره‌های یونانی گرفته شده است که قدرت سفر بین جهان‌های مختلف را داشت و دسترسی‌اش به دانش بدون محدودیت بود”

وجود سایت‌هایی چون Elsevier, Sciencedirect یا researchgate فضاهایی مشابه و آکادمیک هستند که بخش آکادمیک می‌تواند با ارسال مقالات در آن‌ها دانش خود را به اشتراک بگذارد ولی این سایت‌ها علاوه بر اینکه فرآیند سختی برای پذیرش دانش دارند، منافعی که از فروش دانش ایجاد می‌شود به مؤلف اختصاص نمی‌دهند. 
سه مشکل اساسی این فضا بر این اساس است:
• منـتـفـع نـشـدن مـؤلـف 
• گران بودن هزینه دسترسی به دانش 
• بـسـتـه بـودن فـضـای اشـتـراکـی
درعین‌حال کاربران در این فضاها نمی‌توانند به‌سادگی از کیفیت مقاله اطلاع داشته باشند و هیچ روشی برای امتیازدهی نیز وجود ندارد.

چشم‌انداز:
سیتکس با همراهی پروژه کارو فرصتی را در این اکوسیستم آموزش مشاهده نمود که می‌تواند کیفیت، احترام و دانش قابل ‌انتقال را برای همه افراد فراهم آورد، دانشی که همگان خواهان استفاده از آن باشند.
فلسفه هرمس سوق دادن افراد به سمت آموزش‌های فردبه‌فرد و تعاملات آزاد دانشی است. در واقع پلتفرم هرمس تلاش دارد تا با رویکرد منتورینگ دانشی، زمینه پیشرفت فردی را نیز فراهم آورد.
پلتفرم هرمس از توکن اتر روی شبکه اتریوم برای فروش مقالات استفاده می‌کند که در فازهای بعدی کاربران می‌توانند از توکن‌های دیگر هم استفاده کنند. استفاده از شبکه بلاکچین و IPFS این امکان را در اختیار می‌گذارد که افراد اطلاعات مربوط به مقالات را به‌صورت امن ذخیره‌سازی کنند و فایل‌ها را روی شبکه بلاکچین ذخیره کنند. با توجه به اینکه بلاکچین از روش هش رمزنگاری استفاده کرده، غیرمتمرکز است و هیچ واسطی در این میان نیست و افراد می‌توانند از امنیت آن اطمینان داشته باشند.

مجموعه سیتکس بنا دارد که در شنبه، 25 آبان ماه 1398، در سالن استاد مطهری دانشگاه تربیت مدرس، از این محصول خود رونمایی کند
گفتنی است که شرکت‌کنندگان در این رویداد، گواهی حضور اهدا خواهد شد.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند صفحه اینستاگرامی این شرکت را به نشانی https://Instagram.com/citexco دنبال کنند
کد مطلب: 118147
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *