۰
پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۳

هفته وحدت سرمایه ابدی جهان اسلام است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر عنوان کرد: امام راحل آنچه می توانست سبب تفاوت و اختلاف باشد را به اشتراک نظر تبدیل کردند و الان حدود چهار دهه است که هفته وحدت با هنر و درایت ایشان به سرمایه ابدی جهان اسلام تبدیل شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر عنوان کرد: امام راحل آنچه می توانست سبب تفاوت و اختلاف باشد را به اشتراک نظر تبدیل کردند و الان حدود چهار دهه است که هفته وحدت با هنر و درایت ایشان به سرمایه ابدی جهان اسلام تبدیل شده است.
مجید خورشیدی در آیین گرامیداشت هفته وحدت در مسجد جامع اهل سنت بوشهر گفت: باید بنا بر الزام تشریعی تمسک و اعتصام به حبل الهی داشته باشیم، و این وظیفه همه ما است.
وی ادامه داد: آیه شریفه ای در اشاره به جنبه های روحانی و محبت، که می فرماید "اگر تنازع کنید -به تعبیری- فشل و سست می شوید" و به تعبیر من به زحمت می افتید. در جای دیگری می فرماید "پیامبری را فرستادیم که از خود شماست و یک ویژگی بارز او اینکه بر او سخت است که امتش به رنج بیفتند، و این پیامبر بر شما رئوف و رحیم است."
این مسئول خاطرنشان کرد: مگر می شود کسی ادعای حب پیامبر را داشته باشد اما زمینه رنجش او را فراهم کند؟ آن هم پیامبری که رسالتش رحمت برای تمام عالم است، نه تنها برای مسلمین یا مردم خاورمیانه. پیامبری که شریعتش این است که ای اهل کتاب -نه فقط مسلمین- بیاییم بر مبنای این مشترکات که مشرک نیستیم و خدا را می پرستیم با هم یکی باشیم.
معاون استاندار بوشهر با اشاره به الزامات وحدت و محبت به پیامبر اظهار کرد: متاسفانه امروزه می بینیم اندک کسانی که ادعای مسلمانی در جهان اسلام دارند با تنازع و تکفیر و -گروه اندکی- به نام مسلمانی مسلمان می کشند.
خورشیدی خاطرنشان کرد: هیچ عالم اسلامی در جهان اسلام تکفیر بین مسلمین را فتوا نداده است، الحمدلله در کشوری به سر می بریم که امام راحل، اندیشمند بزرگ جهان اسلام با هنر ساختن جامعه و درایت و دوراندیشی کامل خود حتی یک مبنای تفاوت را به مبنای اقتدار و یکی بودن در میان مسلمین تبدیل کرده اند.
وی با گرامیداشت هفته وحدت بیان کرد: امام راحل آنچه می توانست سبب تفاوت و اختلاف باشد را به اشتراک نظر تبدیل کردند و هفته وحدت که ابتدای آن توسط اهل سنت و انتهای آن توسط تشیع به ولادت باسعادت پیامبر (ص) مزین است را با هنر و درایت خود به سرمایه ابدی جهان اسلام تبدیل کردند و الان حدود چهار دهه است که مردم مسلمان ایران و همینطور پاک اندیشان جهان اسلام، این هفته را جشن گرفته و گرامی می دارند. 
استان بوشهر آیینه تمام نمای یگانگی و وحدت اسلامی است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اظهار کرد: علاوه بر خطابه ها و نوشته ها، فتواهای اخیر مقام معظم رهبری در جهان اسلام به خوبی بروز پیدا کرده و خوشبختانه حاصل جمع زحمت همه علمای تقریب اعم از دنیای تشیع و دنیای اهل سنت این شد که یک مجتهد اعلم تشیع فتوا بدهند که هرگونه اهانت به مقدسات مسلمین، به تعبیر من گناه لایغفر است.
مجید خورشیدی عنوان کرد: متاسفانه بعضا می شنویم که در بعضی مناطق یک یا دو نفر ناآگاه به مقدسات همدیگر صبع (اهانت) می کنند، در حالی که قرآن می فرماید حتی به مقدسات کسانی که آنچه غیر از خدا را هم می خوانند و حتی کفار نیز توهین نکنید.
وی تاکید کرد: شهادت می دهم در تمام مدتی که در استان بوشهر هستم و در مقایسه کل سابقه خدمتی خود -حدود ۳۰ سال- که این استان آیینه تمام نمایی از یک رنگین کمان زیبای یگانگی و وحدت اسلامی است و می تواند الگویی برای تمام جهان اسلام باشد.
کد مطلب: 118208
برچسب ها: هفته وحدت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *