۰
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۷

عدم نمایش تعداد لایکهای اینستاگرام

اینستاگرام می‌خواهد به طور آزمایشی تعداد لایک عکس‌ها و ویدئوها را به‌جز برای خود پست‌کنندگان عکس و ویدیو، غیر قابل رؤیت کند. اینستاگرام می‌گوید نمی‌خواهد صحنه رقابت باشد. این شبکه اجتماعی همرسانی عکس و ویدئو، با هدف کاهش فشار روانی و اجتماعی بر کاربرانش به طور آزمایشی اجازه دیدن شمار لایک‌های تصاویر و ویدیوهای بیگانه را به افراد نمی‌دهد.    
اینستاگرام می‌خواهد به طور آزمایشی تعداد لایک عکس‌ها و ویدئوها را به‌جز برای خود پست‌کنندگان عکس و ویدیو، غیر قابل رؤیت کند.
اینستاگرام می‌گوید نمی‌خواهد صحنه رقابت باشد. این شبکه اجتماعی همرسانی عکس و ویدئو، با هدف کاهش فشار روانی و اجتماعی بر کاربرانش به طور آزمایشی اجازه دیدن شمار لایک‌های تصاویر و ویدیوهای بیگانه را به افراد نمی‌دهد.    
به گزارش عصر ایران، کاربران اینستاگرام باید خودشان را آماده کنند برای اینکه در آینده شمار لایک‌های پای عکس و ویدئوی کاربران دیگر را نخواهند دید.
دویچه وله در ادامه نوشت: اینستاگرام می‌خواهد به طور آزمایشی تعداد لایک عکس‌ها و ویدئوها را به‌جز برای خود پست‌کنندگان عکس و ویدیو، غیر قابل رؤیت کند.
این پلاتفرم عکس و ویدیو که متعلق به فیس‌بوک است، جمعه ۱۵ نوامبر اعلام کرد: «کاربرانی که آزمایش در موردشان اجرا می‌شود دیگر تعداد لایک‌ها و شمار دیده ‌شدن عکس‌ها و ویدیوهای دیگران را در فید اینستاگرام خود نخواهند دید.» اما تعداد لایک‌های عکس و ویدیوی هر کاربر برایش قابل دیدن خواهد ماند.
این آزمایش احتمالا آخرین آزمایشی است که اینستاگرام در این زمینه انجام می‌دهد تا این قاعده را در مورد همه کاربران این شبکه به کار گیرد.
اینستاگرام در توضیح این اقدام خود می‌گوید که می‌خواهد «به انسان‌ها کمک کند تا خود را روی عکس‌ها و ویدیوها متمرکز کنند که دارند به اشتراک می‌گذارند و نه اینکه دايم در فکر و دغدغه این باشند که پست‌های‌شان چقدر لایک گرفته است».
آدام مسری، رئيس اینستاگرام، در سخنرانی‌ای که هفته گذشته داشت گفت که اینستاگرام حاضر است دست به اقداماتی بزند که ممکن است برای خودش منفعت نداشته باشد اما برای روح و روان کاربران مفید است.
اینستاگرام در ابتدا شمار لایک عکس و ویدیو را تنها برای کاربران در استرالیا، برزیل، کانادا، ایرلند، ایتالیا و نیوزیلند غیر قابل رؤیت کرده بود. به گفته اینستاگرام واکنش کاربران مثبت بود، اما چون موضوع بر سر "تغییری اساسی" در این شبکه اجتماعی است، نیاز به جمع‌آوری بازخورد بیشتری از سوی کاربران وجود دارد.
روشن نیست چه تعداد از کاربران در آزمایش جدید اینستاگرام شرکت خواهند داشت.
شمار لایک در پای عکس‌ها و ویدیوها در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند موجب ایجاد فشارهای اجتماعی و روانی بشود. برخی از کاربران می‌خواهند هر چه بیشتر پست‌هایی تولید کنند که مورد توجه عموم واقع بشود و پست‌هایی را که به نظرشان توجه زیادی را جلب نمی‌کند پاک می‌کنند.
کد مطلب: 118311
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *