۰
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۲

کشف 13 تن پرتقال رنگ شده

دادستان میاندرود از کشف ۱۳تن پرتقال رنگ شده با مواد غیر بهداشتی در این شهرستان خبر داد.
دادستان میاندرود از کشف ۱۳تن پرتقال رنگ شده با مواد غیر بهداشتی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش ایرنا، رنگ آوری مرکبات نارس یعنی عبوردادن میوه در دستگاه های حرارتی با هدف ایجاد تغییر رنگ خارج از فصل برداشت به گفته کارشناسان امری غیربهداشتی و برای سلامت جامعه مخاطره آمیز است اما دلالان همچنان برای اندوختن سود بیشتر سلامت مردم را نادیده می گیرند.
رنگ سبز مرکبات نارس از این طریق به رنگ نارنجی تبدیل و به بازار عرضه می شود .این رنگ دهی نه تنها عمر میوه را نمی افزاید بلکه با روش گرمادهی باعث اسیدی شدن و فساد داخل میوه نیز می شود.
میوه که رنگ آوری شده به شکل رنگ پریده است ،اما میوه هایی که به صورت طبیعی رنگ گرفته، رنگ شفاف و درخشانی دارد.
بر اساس گزارش روز شنبه روابط عمومی دادگستری مازندران ، دادستان میاندرود از کشف ۱۳تن پرتقال رنگ شده با مواد غیر بهداشتی در این شهرستان خبر داد و گفت یک مرکز سورتینگ، که اقدام به استفاده از رنگ‌های غیر مجاز و غیر بهداشتی برای بسته بندی مرکبات کرده بود توسط  پلیس اماکن شناسایی شد.
حجت الاسلام والمسلمین سید جواد هاشمی با بیان این که این مرکز با صدور دستور قضایی به اداره جهاد کشاورزی شهرستان میاندرود تحت پیگیری و ۱۳تن پرتقال رنگ شده کشف و ضبط شد ، ادامه داد:  پرونده ای در این خصوص تشکیل و جهت رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ساری ارسال شد.
مجموع باغ های مرکبات استان مازندران ۱۱۲ هزار هکتار است که از این میزان ۱۱۰ هزار هکتار ارقام بارده هستند. همچنین از مجموع باغات مرکبات مازندران ۸۰ هزار هکتار زیر کشت ارقام مختلف پرتقال ، ۳۰ هزار هکتار ارقام مختلف نارنگی و بقیه زیر کشت محصولاتی از جمله نارنج و لیمو قرار دارند.
برداشت ارقام زودرس نارنگی در مازندران از ۱۵ شهریور ماه آغاز شد و اکنون نارنگی های دیر رس نیز به مرحله برداشت رسیده است.  برداشت پرتقال که ۷۰ درصد سطح باغات مرکبات استان را تشکیل می دهد طی یک هفته گذشته  شروع شد.
کد مطلب: 118327
برچسب ها: پرتقال
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *