۰
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۱
کواکبیان در نشست مردمی دور دوم رسیدگی به مشکلات منطقه 7 شهرداری تهران:

دست اندرکاران امور باید سیره عملی پیامبر(ص) در تعامل و مدارا با مردم را الگوی خود قرار دهند

امیدوارم هرچه سریعتر جلسه رسیدگی به مشکلات کسبه اطراف میدان امام حسین (ع) در فرمانداری تهران برگزار شود
دور دوم نشست رسیدگی به مشکلات منطقه ۷ از سلسله جلسات مناطق ۲۲گانه تهران در مسجد امام حسین (ع) میدان امام حسین (ع) با حضور جمعی از مردم  و مسئولین  برگزار شد.
دست اندرکاران امور باید سیره عملی پیامبر(ص) در تعامل و مدارا با مردم را الگوی خود قرار دهند
دور دوم نشست رسیدگی به مشکلات منطقه ۷ از سلسله جلسات مناطق ۲۲گانه تهران در مسجد امام حسین (ع) میدان امام حسین (ع) با حضور جمعی از مردم  و مسئولین  برگزار شد.
در این جلسه که با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندار تهران، معاون فنی عمرانی فرمانداری تهران ، شهردار منطقه ۷ و همچنین شورایاران محلات منطقه ۷ تشکیل شد، گزارشی از مصوبات و پیگیری مصوبات دور قبلی جلسات ارايه شده و در راستای حل مشکلات باقیمانده بحث و بررسی صورت گرفت.
درابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی امام جماعت مسجد امام حسین (ع) و امام جمعه موقت تهران گفت : نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تهران با محوریت همکار قدیمی و پرتلاش ما آقای دکتر کواکبیان در میان شما شهروندان عزیز هستند تا با دلسوزی مشکلات شما را بشنوند و اقدامات اساسی برای حل این مشکلات را در راس فعالیت های خود قرار دهند .
  وی خاطرنشان کرد : البته حضور بانوی شهردار منطقه ۷ در این منطقه باعث شده تا مشکلات شهروندان با دلسوزی خاصی پیگیری و حل شود .
 مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دور اول جلسات به طور کامل برگزار شد و این دور دوم نشست های مردمی مناطق است که به پایان خود نزدیک می شود.
وی افزود: این جلسات از سه سال و نیم پیش آغاز شده و برای اینکه شائبه انتخاباتی بودن آن مطرح نشود طوری برنامه ریزی شده است که تا پیش از ثبت نام انتخابات مجلس یازدهم به پایان خواهد رسید و گزارش آن نیز به اطلاع مردم خواهد رسید.
 واکبیان با تبریک ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: امیدوارم همه ما به سیره آن امامان معصوم پایبند باشیم و خداوند را به خاطر داشتن چنین الگوهایی شکر کنیم زیرا  خداوند درباره پیامبر اعظم (ص) می فرماید:" لَقَد كانَ لَكُم في رَسولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَن كانَ يَرجُو اللَّهَ وَاليَومَ الآخِرَ "  و تاکید قران کریم  بر این است که پیامبر اکرم (ص) اخلاق بزرگ و نیکویی داشتتند و به خوبی با مردم رفتار می کردند که امیدواریم مسئولان و دست اندرکاران حکومت و دولت، پیامبر گرامی اسلام (ص) را الگوی خود قرار دهند و بتوانند با مدارا با مردم رفتار کنند.
 عضو شورای ساماندهی امور پایتخت افزود: متاسفانه برخی سخنان حاشیه ای در این جلسات مطرح شد و همواره افرادی در جلسات بودند که قصد به حاشیه بردن جلسات را داشتند، در حالی که در این جلسات تنها موضوعی که مطرح نیست اصلاح طلب و اصولگرا است و تنها موضوع مشکلات شهری و مردم مناطق و محلات مورد بررسی قرار می گیرد.
 رییس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس گفت: امام جعفر صادق (ع) تاکید کردند که "کُونوا لَنا زَیْنا وَلا تَکونوا عَلَیْنا شَیْنا، قولوا لِلنّاسِ حُسْنا، واحْفَظوا ألْسِنَتَکُمْ…" هرکس پیرو امام جعفر صادق (ع) باشد باید زینتی برای ایشان باشد، بنابراین اگر ادعای پیروی از ایشان و اهل بیت (ع) را داریم باید مراقب اعمال و رفتارمان باشیم.
 کواکبیان گفت: از میدان امام حسین (ع) و مسجدی که به همین نام مزین است خطاب به اروپایی ها می گوییم که شما خیلی بدعهد و پرتوقع هستید.
 وی تصریح کرد: به اروپایی ها هشدار می دهیم اگر همچنان به تعهداتشان پایبند نباشند ما نیز گام های بعد را محکم تر بر خواهیم داشت و در راستای برجام از تعهداتمان خارج خواهیم شد.
 دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: خطاب به ارتجاع منطقه و کسانی که با شیطنت در پی به هم ریختن اوضاع عراق و لبنان هستند تا در این میان ضرباتی به ایران بزنند می گویم هرگز موفق نخواهید شد.
عضو هییت رییسه فراکسیون امید خاطرنشان کرد: حال که رسیدگی به پرونده ها و فسادهای میلیونی و میلیاردی در جریان است از آقای رییسی می خواهیم حتما به پرونده املاک نجومی که مدت ها است بلاتکلیف مانده رسیدگی شود و امشب نیز کسبه میدان امام حسین (ع) نیز همین تقاضا را داشتند.
کواکبیان در پایان گفت : ما صدای تضییع حق کسبه اطراف میدان امام حسین (ع) و خیابان هفده شهریور را شنیدم و حتما به زودی در فرمانداری تهران برای رسیدگی به این مشکل نشستی را با مسئولان ذیربط شهرداری تهران برگزار خواهیم کرد.
 در ادامه این مراسم سمیه حاجوی شهردار منطقه 7 گفت : هم راستا با سیاست مدیریت شهری تهران در خصوص توزیع عادلانه امکانات و خدمات با نگاه ویژه به محلات کم برخوردار افزایش سرانه فضای سبز خصوصا در محلات کم برخوردار در دستور کار این منطقه قرار گرفته است از همین رو با تشکیل کارگروهی نسبت به شناسایی باغ ها و فضاهای سبز خصوصی که در دل بافت مسکونی خصوصاً در محلات دارای بافت متراکم و ریزدانه وجود دارد اقدام و جلسات متعددی با حضور مدیران ارشد منطقه با مالکین این فضاهای سبز  برگزار شد که در نهایت منتج به خرید باغ هورفر و احداث بوستان بخش فرد جهت بهره برداری عمومی از آن شد .
 وی با تأکید بر اهمیت فضاهای سبز در سطح شهرها به لحاظ ارتقای کیفیت محیط زیست شهری و زیبایی بخشیدن به منظر شهری و تقویت روحیه و ایجاد شادابی شهروندان ، یادآور شد : ایجاد فضاهای سبز و بوستان ها راهکاری موثر برای بهبود کیفیت محیط زیست و داشتن شهری شاد و زیبا است .
شهردار منطقه ۷ تأکید کرد : افزایش ۱۴ هزار مترمربع فضای سبز و همچنین ۷ هزار مترمربع به سرانه فرهنگی منطقه در دل بافت فرسوده ، احداث همراه سرای بیمارستان امام حسین ( ع ) ، اجرای برنامه های فرهنگی متنوع در دل بافت کم برخوردار منطقه تنها بخشی از اقداماتی است که با اجرای آنها تلاش کردیم رضایت حداکثری شهروندان را کسب کنیم .
 وی در پایان با اشاره به اجرای اقدامات ویژه در معابر اصلی و فرعی سطح این منطقه همزمان با شروع بارش های پائیزی ، گفت : لایروبی ، رسوب برداری و نگهداری شبکه اصلی و فرعی  مسیلها ، کانالها ، چاه های جذبی و انهار از دیگر فعالیت هایی بود که در دستور کار خود قرار دادیم تا در زمان بارش شاهد حداقل مشکلات برای تردد شهروندان باشیم .
در ادامه این نشست جمعی از شورایاران محلات منطقه ۷ با برشماری مصوبات مربوط به این منطقه و اقدامات انجام شده پرداختند: دستیابی  ۵ مورد از ۱۰ مصوبه مربوط به منطقه ۷ به نتیجه مطلوب تشکر مردم و شورایاران منطقه ۷ از جمله صباغیان به نمایندگی از شورایاران را درپی داشت.
کمبود میادین میوه و تره بار، الزام ساختمان هایی که قصد تغییر کاربری دارند به تامین پارکینگ، کمبود  شدید سرانه فضای سبز منطقه ۷، مشکلات بهداشتی و فرهنگی در برخی محلات همچون سبلان، نگهداری دام و طیور ( از جمله گوسفند) در برخی منازل محله سبلان که با حمایت برخی نهادهای خاص صورت می گیرد.
سپس غلامحسین آرام معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران با توجه به اعتراضات فراوان مردم و کسبه نسبت به وضعیت فعلی میدان امام حسین (ع) گفت: جلسه ای ویژه رسیدگی به مشکلات میدان امام حسین (ع) در فرمانداری تهران برگزار خواهیم کرد تا به راه حلی برای مشکلات فعلی برسیم.
محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست گفت: مصوب کرده بودیم شهرداری ها مراکزی برای ساماندهی کارگران ساختمانی ایجاد کرده و از این طریق وضعیت کارگران به مرور زمان بهبود یابد.
وی افزود: امیدواریم جلسه ای خاص موضوع کارگران ساختمانی تهران داشته باشیم تا اگر قانون نقصی در این زمینه دارد قانون اضافه کنیم، اما معتقدیم قوانین موجود در صورت اجرا کافی است.
فاطمه ذوالقدر دیگر نماینده تهران با تبریک هفته وحدت گفت: حضور ما نمایندگان در میان شما در راستای قرار گرفتن در جریان مشکلات ریز و درشت مردم است.
وی افزود: با اینکه امروز از صبح در مجلس جلسه علنی داشتیم وظیفه خود دیدیم در جمع شما حاضر شویم و بتوانیم مشکلات شما را در قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین در نظر داشته باشیم.
ابوالفضل سروش دیگر نماینده تهران در مجلس گفت: چون اهل همین محل هستم و اقوامی و بستگانی نیز در این محل داریم لازم دیدم حتما در این جلسه شرکت کنم.
وی با اشاره به میدان امام حسین (ع) و وضعیت نابسامان فعلی آن تصریح کرد: اتفاقات رخ داده در این میدان به دلیل غیرکارشناسی بودن این طرح رخ داده و با همکاری همه دستگاه ها و مدیریت شهری باید فکری برای حل بهینه این مشکل کنیم.
پروانه مافی دیگر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته وحدت و اعیاد پیش رو با اشاره به طرح میدان آیینی امام حسین (ع) گفت: طرح میدان امام حسین (ع) یک طرح ورشکسته و شکست خورده است. وقتی امشب بعد از مدت ها این میدان را دیدم با خود گفتم خداوند از کسی که این میدان را به این روز انداخته نگذرد.
وی خاطرنشان کرد: حتما پیگیر ساماندهی وضعیت فعلی این میدان خواهیم بود و با توجه به گستردگی موضوع باید نظر شهرداری مناطق مجاور این میدان را نیز دریافت کنیم.
محمدی نماینده تهران و عضو فراکسیون امید ضمن تشکر از دکتر مصطفی کواکبیان و فرمانداری تهران به دلیل ابتکار این جلسات و ادامه پیگیرانه آن گفت: مسئولین اگر بخواهند از مشکلات واقعی مردم مطلع شوند باید چنین جلساتی را گسترش داده و از برگزاری آن حمایت کنند.
 
این نماینده مجلس اظهار کرد:  مسئولین در هر سطح و مقامی باید به طور منظم در میان مردم حاضر شده و در جریان مشکلات آن ها قرار گیرند.
در ادامه این نشست صمیمی که ساعت ها به طول انجامید عیسی فرهادی فرماندار تهران با تبریک هفته وحدت و اعیاد پیش رو از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه دکتر کواکبیان به دلیل برگزاری این جلسات تشکر کرده و این جلسات را برای شهر بسیار مفید توصیف کرد.
وی گفت: تا کنون ۳۹ جلسه فقط مربوط به شهرستان تهران که شامل ۲۰ منطقه از مناطق ۲۲گانه است در مساجد تشکیل شده و فقط یک جلسه باقی مانده است.
فرماندار تهران گفت: امیدواریم بتوانیم مشکلات باقیمانده را طی ۲و۳ ماه آینده حل کنیم.
منطقه ۷ گذرهای بسیار مناسبی دارد و بیش از ۱۰ درصد ایستگاه های مترو و حمل و نقل عمومی را در خود جای داده که نشان دهنده وضعیت بسیار مناسب این منطقه از نظر حمل و نقل عمومی است.
فرهادی تصریح کرد: منطقه هفت به حداقل دو کلانتری دیگر نیازمند است که در آینده نزدیک باید به آن اضافه شود.

 
کد مطلب: 118336
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *