۰
يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۶

حمایت مجلس از سهمیه بندی سوخت

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی پس از پایان جلسه غیرعلنی مجلس گفت: طرح سهمیه‌بندی بنزین به تصویب شورای عالی امنیت ملی و تایید سران قوه و رهبری رسیده است و لازم‌الاجرا بوده و مجلس از آن حمایت می‌کند.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی پس از پایان جلسه غیرعلنی مجلس گفت: طرح سهمیه‌بندی بنزین به تصویب شورای عالی امنیت ملی و تایید سران قوه و رهبری رسیده است و لازم‌الاجرا بوده و مجلس از آن حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا اسدالله عباسی سخنگوی هیات رئیسه مجلس پس از پایان جلسه غیرعلنی صبح امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: طرح سهمیه‌بندی سوخت براساس اصل ۱۷۶ قانون اساسی به تصویب شورای عالی امنیت ملی رسیده و پس از تایید سران سه قوه و رهبر معظم انقلاب امروز لازم‌الاجرا است.

وی افزود: پیش از این هم مجلس شورای اسلامی در قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرای این طرح را تصویب کرده بود. منتها دولت در اجرای این طرح تاخیر داشت و امروز مقرر شد کمیسیون برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس ایراداتی که در شیوه اجرای این طرح وجود دارد را بررسی کرده و پیشنهادات خود را جهت رعایت رفاه حال مردم به دولت اعلام کند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس درباره نظارت بر اجرای طرح بیان کرد: مقرر شد تا واریز درآمد حاصل از اجرای این قانون به حساب مردم نظارت لازم صورت بگیرد و همچنین قوه قضائیه، دستگاه‌های نظارتی و کمیسیون‌های مربوطه در مجلس شورای اسلامی بر عدم تاثیر افزایش قیمت بنزین و به سایر کالاها نظارت کافی را داشته باشند.

عباسی با اشاره به فرمایشات امروز رهبری خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی به نفع مردم از این طرح حمایت خواهد کرد و در جهت رفع اشکالات و ایرادات آن تلاش خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی به اعلام وصول استیضاح رئیس جمهوری یادآور شد: چنین مساله‌ای در جلسه امروز مطرح نشد و تنها ایراداتی درباره شیوه اجرای طرح وجود دارد که از طرف همکاران مطرح و مورد بررسی قرار گرفت اما این طرح اجرا شده است و همه مکلف هستند براساس اصل ۱۷۶ قانون اساسی از آن حمایت کنند.

سخنگوی هیات رئیسه با محتمل دانستن اصلاحاتی در این طرح افزود: امروز هیچ طرح دو یا سه فوریتی در هیات رئیسه اعلام وصول نشده است و با توجه به بررسی همه جوانب و زوایای این طرح احتمال وصول طرح‌های ۲ و سه فوریتی در این موضوع مطرح نیست.
کد مطلب: 118355
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *