۰
يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۴
وزیر کشور:

با هنجار شکنان برخورد می شود

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با تاکید براینکه برای تامین امنیت و آسایش مردم با هنجار شکنان برخورد می شود، گفت: هر اعتراضی در بستر خود امکان‌پذیر است.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با تاکید براینکه برای تامین امنیت و آسایش مردم با هنجار شکنان برخورد می شود، گفت: هر اعتراضی در بستر خود امکان‌پذیر است.

به گزارش ایرنا رحمانی فضلی در یک گفت‌ وگوی تلویزیونی درخصوص  برگزاری برخی تجمع‌های اعتراضی در شهرهای کشور در پی سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین افزود: بعد از بحث تغییر قیمت بنزین متاسفانه عده‌ای با اعلام اینکه نسبت به این موضوع اعتراض‌هایی دارند، در برخی از شهرها با اقدام‌هایی که انجام دادند مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کردند.

او ادامه داد: امروز با توجه به اینکه دومین روز اجرای این طرح بود، نیروهای انتظامی، امنیتی و استانداری‌ها خویشتنداری کرده و موضوع را هدایت کردند تا به نحو احسن اگر تجمعی وجود دارد، پایان پذیرد. اما امروز صبح در برخی از شهرها عده‌ای به دنبال برخی اقدام‌های کاملا غیرقانونی و قانون‌شکنانه به مراکز عمومی مثل بیمارستان‌ها و برخی جاها که مردم در آن بودند، به ماشین و اموال عمومی آسیب رساندند و همچنین اقدام به بستن جاده‌ها و نیز ایجاد بی‌انضباطی و مختل‌کردن ترافیک کردند.

رحمانی فضلی افزود: امروز برخی با ما تماس می‌گرفتند و می‌گفتند که ما حدود هشت ساعت در ترافیک مانده‌ایم. بعد از تذکرات لازم و ارائه بحث‌های مختلف انتظار ما این بود که این موضوع با اعلام نظر به عنوان اعتراض‌ها پایان پذیرد اما متاسفانه عده قلیلی از این فضای عمومی سوء استفاده کردند و موجب شد که رعب و وحشت ایجاد شود.

وی تاکید کرد: هم نیروی انتظامی و هم نیروهای امنیتی ما در هر شرایطی امنیت و اقتدار کشور و منافع و آرامش مردم برای آنها اصل است و اگر تاکنون مدارا شده و به گونه ای رفتار شده که توجیه بشوند و این کار منجر به ناراحتی برای مردم را انجام ندهند اما غروب امروز با اقدام‌هایی که در برخی مناطق عده ای قلیل انجام دادند، تصمیم بر این است که در صورتی که ادامه پیدا کند خویشتنداری که نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی ما دارند با توجه به درخواست مردم که واقعا پیگیر و گلایه مند هستند که چرا عده ای این همه زحمت و مشکل برای آنها درست کردند، نیروی انتظامی و امنیتی ناگزیر  است که به وظیفه خود عمل کند    

وزیر کشور در ادامه  با بیان اینکه دادستان محترم کل کشور اعلام کرده است که در این موارد وارد عمل شده و افراد متخلف را شناسایی می‌کنند، افزود: با توجه به شرایطی که کشور ما در آن واقع است باید تلاش کنیم همه مسائل و اعتراض‌ها را در بستر قانونی انجام دهیم وگرنه هرگونه اقدام و اعتراض اگر در بستر قانون انجام نگیرد و در مسیر اعتراض‌های اجتماعی تنش‌زا انجام شود، برای همه زحمت خواهد شد.

او ادامه داد: امیدواریم به تذکراتی که داده می‌شود توجه کنند چرا که ادامه این کار به نفع هیچکس نیست و یقیناً برای همه موجب زحمت می‌شود. ما این موضوع را از نیروهای امنیتی پیگیری می‌کنیم و حتما مواردی که منجر به خسارت و اموال عمومی می‌شود با توجه به اسناد و مدارکی که از این موضوع تهیه می‌شود با دوربین‌هایی که در میان جمعیت تصویربرداری می‌کنند و دوربین‌هایی که در مناطق مختلف نصب هستند و نهایتا با شناسایی دقیق اینها با آنان برخورد خواهد شد.

رحمانی فضلی تصریح کرد: امیدواریم همه ما برای وحدت، انسجام و آرامش کشور فعالیت کنیم و هر اعتراضی هم در بستر قانونی خود امکان‌پذیر است.
کد مطلب: 118357
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *