۰
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۸

تولیدنانوکربنات کلسیم درایران برای درمان سرطان

یک شرکت دانش‌بنیان موفق شد، برای اولین بار نانوکربنات کلسیم را در مقیاس صنعتی تولید کند. این ماده کاربردهایی همچون استفاده در تولید داروهای ضد سرطان دارد.
یک شرکت دانش‌بنیان موفق شد، برای اولین بار نانوکربنات کلسیم را در مقیاس صنعتی تولید کند. این ماده کاربردهایی همچون استفاده در تولید داروهای ضد سرطان دارد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، رازقی خسرویه، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: نانو کربنات کلسیم یک نانومواد پرکاربرد در دنیا محسوب می شود که در زمینه‌های مختلفی از جمله شفاف کردن پلیمرهای نیمه شفاف، تقویت کننده و افزایش دهنده خواص فیزیکی و مکانیکی انواع لاستیک‌ها و پلاستیک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ضمن اینکه در صنایع پزشکی نیز به عنوان ماده اولیه پروتز مصنوعی، داروهای ضد سرطان، چسب دندان و چسب استخوان کاربرد دارد.
وی با اشاره به این مسئله که این ماده برای اولین بار است که در مقیاس صنعتی در خاورمیانه و به دست متخصصان این شرکت تولید شده است، درباره صادرات این محصول دانش بنیان گفت: در حال حاضر بر روی مصارف داخلی تمرکز کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا شرکت‌های داخلی را با خواص این محصول آشنا کنیم. در گام بعدی و بعد از گرفتن استانداردهای بین‌المللی در سال جاری یا سال آینده، صادرات به اتحادیه اروپا را پیگیری خواهیم کرد.
این فعال فناور با بیان اینکه پودر نانو کربنات کلسیم از کشورهایی نظیر چین، اتریش و اسپانیا وارد کشور می‌شود، تصریح کرد: به دلیل واردات این پودر با نرخ رایج ارز، معمولا قیمت تمام شده آن گران تمام می‌شود، لذا تولید این محصول در کشور علاوه بر اینکه قیمت را پایین می‌آورد مانع خروج ارز از کشور نیز می‌شود.
مدیر عامل شرکت در ادامه با اشاره به اینکه، این شرکت از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی برخوردار شده است، گفت: با تسهیلاتی که از صندوق نوآوری و شکوفایی گرفتیم، حدود نیمی از هزینه‌های مورد نیاز برای تاسیس کارگاه را تامین کردیم و توانستیم از این تسهیلات برای طراحی و ساخت تجهیزات استفاده کنیم.
وی در ادامه افزود: تمام مباحث مربوط به طراحی، شبیه‌سازی و ساخت تجهیزات در داخل کشور و توسط متخصصان شرکت انجام شد و به همین خاطر با هزینه پایین توانستیم کار را پیش ببریم.
رازقی  با تاکید بر اینکه اکثر مباحث دانش بنیان «های‌تک» هستند و به همین دلیل هزینه‌ها در این بخش بالاست، گفت: بنده به مسئولان پیشنهاد می‌کنم قدری مبلغ تسهیلات را بالاتر ببرند تا بتوان هزینه‌های لازم برای تولید محصولات دانش بنیان را پوشش داد.
کد مطلب: 118416
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *