۰
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۶

جزییات نوزدهمین نمایشگاه لوازم خانگی

امسال نوزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی با حضور شرکت های دانش بنیان در سه بخش مختلف و در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برگزار خواهد شد.
امسال نوزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی با حضور شرکت های دانش بنیان در سه بخش مختلف و در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برگزار خواهد شد.
به گزارش شاتا، رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در نشست خبری نوزدهمین نمایشگاه لوازم خانگی که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: امسال نمایشگاه لوازم خانگی در سه بخش شامل بخش های صنایع انرژی بر، صنایع غیرانرژی بر و قطعات برپا خواهد شد.
حبیب الله انصاری با اشاره به اینکه صنایع انرژی بر شامل گاز و برق می شود، خاطرنشان کرد: در بخش صنایع غیرانرژی تمام ظروفی که در ایران تولید می شوند اعم از بلور، کریستال و چینی به نمایش درمی آید.
وی افزود: ایران در تولید ظروف چینی شهرت خوبی در بازار جهانی دارد و علاوه بر این در بخش قطعه سازی لوازم خانگی نیز به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته ایم به گونه ای که با کشورهای مطرح در این زمینه رقابت داریم.
رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان اینکه تنها قطعه لوازم خانگی که در کشور تولید نمی شود دستگاه کمپرسور یخچال است، اظهار داشت: امروزه ارتباط میان قطعه سازان و شرکت های دانش بنیان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این راستا امسال نیز شرکت های دانش بنیان در این نمایشگاه حضور فعالی خواهند داشت.
وی گفت: امسال سال رونق تولید داخل است و زمانی می توانیم این شعار را محقق کنیم که تولید داخل افزایش یابد و به دنبال آن بازار داخل نیز توسعه یابد.
انصاری ادامه داد: ایران با برخورداری از نیروی کار مختصص و تکنولوژی های به روز می تواند از مزیت همسایگی با 15 کشور بهره برده و با رشد صادرات میزان تولید داخل را نیز رونق دهد.
وی با برشمردن مزیت های برگزاری نمایشگاه های داخلی از جمله نمایشگاه لوازم خانگی گفت: نگاه ما به برگزاری نمایشگاه فراتر از یک رویداد نمایشگاهی است، برگزاری اینگونه رویدادها می تواند در حوزه صادرات بسیار تاثیرگذار هستند و علاوه بر این باعث تعمیق ارتباط مردم با صنعتگران و فعالان اقتصادی نیز شود.
انصاری ادامه داد، معرفی توانمندی های صنایع کشور، شناسایی رقبا، توسعه بازار تولیدات داخلی از مزیت های دیگر برگزاری نمایشگاهای تخصصی محسوب می شود.
رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با اشاره به فروش لوازم خانگی قاچاق در داخل کشور بیان کرد: با وجود آنکه از سال 97 ورود کالاهای خارجی به کشور ممنوع شده است اما متاسفانه همچنان شاهد ورود کالاهای قاچاق به داخل کشور هستیم که باید در راستای تحقق هدف رونق تولید به صورت جدی برای آن تصمیمی گرفته شود.
وی با اشاره به حضور تولید کنندگان قطعات لوازم خانگی در نمایشگاه های که در کشور سوریه و عراق برگزار شد ، گفت : این حضور در راستای توسعه مبادلات تجاری بین فعالان اقتصادی و با هدف بررسی چالش ها و موانع پیش روی صادرات به این کشورها انجام شد.
وی افزود :علاوه به کشور های عراق ، سوریه و افغانستان ، کشور های اروپایی نیز جزو بازارهای هدف به شمار می رود به گونه ای که کالاهای چون چرخ خیاطی و آبگرم کن نیز به چند کشور اروپایی صادر می شود.
رییس انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در پایان گفت : حدود 60 میلیون دلار در سال 86 در حوزه لوازم خانگی صادرات داشته ایم که این رقم در سال 96 به 330 میلیون دلار رسیده است.
 
کد مطلب: 118439
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *