کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روسیه تحریم فردو را محکوم کرد

28 آبان 1398 ساعت 21:56

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای لغو معافیت‌های هسته‌ای سایت فردو از سوی آمریکا را محکوم و اعلام کرد: این اقدام را قاطعانه محکوم می‌کنیم.


وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای لغو معافیت‌های هسته‌ای سایت فردو از سوی آمریکا را محکوم و اعلام کرد: این اقدام را قاطعانه محکوم می‌کنیم.
به گزارش ایرنا، دربیانیه روز سه شنبه وزارت خارجه روسیه گفته شده است: «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده که طرف آمریکایی تحریم‌های یکجانبه در مورد یکی از اجزای کلیدی برجام که طرح تغییر کاربری سایت فردو  برای تولید ایزوتوپ های پایدار است را از سر می‌گیرد.
بیانیه می‌گوید: این گونه تصمیم نمونه دیگری از نقض آشکار تعهدات بین‌المللی ازسوی آمریکا و برخورد غیرمسئولانه آن کشور با توافقنامه امضا شده و تصمیم‌های شورای امنیت سازمان ملل است.
«آنها نه فقط خجالت نمی‌کشند به صورت آشکار قطعنامه سازمان ملل را نقض کنند بلکه اجرای این تصمیم‌ها از سوی بقیه کشورها را نیز دشوار می‌کنند.»
وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرده است: این گونه رفتار بدون رعایت اصول از سوی یکی از بزرگترین کشورهای جهان که ادعای رهبری دنیا را دارد محکوم می‌کنیم و انتظار داریم که در گزارش ماه دسامبر مجمع عمومی سازمان ملل ویژه اجرای قطعنامه 2231 شورای امنیت این اقدام آمریکا مورد ارزیابی قرار گیرد.
گفتنی است، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن معافیت‌های هسته‌ای مربوط به سایت فردو را لغو می‌کند.
وی دوشنبه‌ شب در جمع خبرنگاران گفت که واشنگتن معافیت‌های مربوط به همکاری هسته‌ای ایران با کشورهای دیگر در سایت هسته‌ای فردو را لغو می‌کند.
پمپئو با اشاره به اعلام ازسرگیری فعالیت غنی‌سازی در سایت هسته‌ای فردو از سوی حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، گفت: از همین رو، ایالات متحده معافیت تحریمی در ارتباط با تاسیسات هسته‌ای فردو را لغو می‌کند و این تصمیم از  15 دسامبر 2019 (24 آذرماه) اجرا می‌شود.


کد مطلب: 118530

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/118530/روسیه-تحریم-فردو-محکوم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir