۰
چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۴

رشد شاخص بورس

شاخص کل در بازار بورس امروز (چهارشنبه) یک هزار و ۵۸۶ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۱۱ هزار و ۲۳۰ واحد رسید.
شاخص کل در بازار بورس امروز (چهارشنبه) یک هزار و ۵۸۶ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۱۱ هزار و ۲۳۰ واحد رسید.
به گزارش ایرنا در معاملات امروز بیش از ۲ میلیارد و ۵۱۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۵ هزار و ۶۰۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.
همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۵۰۷ واحد افزایش به ۹۲ هزار و ۸۸۱ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با  ۳۳۹ واحد رشد به ۶۲ هزار و ۹۲ واحد رسید.
شاخص آزاد شناور نیز با ۲ هزار و ۷ واحد افزایش به رقم ۳۶۴ هزار و ۹۶ واحد رسید، شاخص بازار اول یک هزار و ۳۹۴ واحد و شاخص بازار دوم، ۲ هزار و ۱۴۲ واحد افزایش داشتند.
علاوه بر این در بین تمامی نمادها، گروه مپنا (سهامی عام) (رمپنا) با ۳۲۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲۳۰ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۱۹۵ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۱۵۳ واحد و پتروشیمی نوری (نوری) با ۱۲۱ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.
در مقابل خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۱۰۸ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۹۷ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۷۰ واحد، نفت پارس (شنفت) با ۴۸ واحد، نفت بهران (شبهرن) با ۳۰ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.
برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک ملت، گروه صنایع بهشهر ایران، بانک اقتصاد نوین، بانک تجارت، سایپا، ماشین سازی اراک و ایران خودرو در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.
گروه مواد دارویی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۱۵۵ میلیون و ۲۸۸ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۸۴۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.
آخرین وضعیت شاخص فرابورس
شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۶ واحد رشد داشت و بر روی کانال چهار هزار و ۶۱  واحد ثابت ماند.
همچنین در این بازار یک میلیارد و ۶۸۴ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۰ هزار و ۳۷۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.
در بین تمامی نمادها توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و مدیریت انرژی تابان هور (وهور) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.
در مقابل پتروشیمی مارون (مارون)، نفت ایرانول (شرانول)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و بانک دی (دی) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.
کد مطلب: 118994
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *