۰
چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۳

توضیحات شهرداری درمورد پلاسکو

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در مورد چرایی توقف ساخت پلاسکو توضیحاتی را ارائه کرد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در مورد چرایی توقف ساخت پلاسکو توضیحاتی را ارائه کرد.
به گزارش ایسنا، عبدالرضا گلپایگانی بعدازظهر امروز در حاشیه همایش ساختمان پایدار با حضور در جمع خبرنگاران در مورد جزئیات توقف ساخت پلاسکو گفت: ما در پلاسکو به دلیل مسائل خاص و ویژه‌ای که وجود داشت اجازه دادیم با کمک شهرداری منطقه 12 این ساختمان تا تراز همکف خیابان عملیات عمرانی انجام دهد و گود را تحکیم ببخشد.
وی با بیان این که خوشبختانه کار اجرایی پلاسکو توسط یک شرکت صاحب صلاحیت بنیاد و منطبق با اصول مهندسی پیش می‌رود ادامه داد: علاوه بر اقدامات اجرایی بنیاد، در زمینه احداث سازه و تحکیم برج، دو بار مسابقه معماری برای طراحی معماری ساختمان پلاسکو برگزار شد و معماری داخلی برای پلاسکو انتخاب شد و انصافا بنیاد مستضعفان سنگ تمام گذاشت اما دلیل نمی‌شود الزامات قانونی صدور پروانه را نادیده بگیرند.
گلپایگانی با اشاره به همکاری شهرداری تهران برای ساخت پلاسکو و انتظار کسبه برای تکمیل این ساختمان گفت: تهیه نقشه برای ساخت هر ساختمانی یک الزام است و ممکن است که رفت و آمدها برای تایید نقشه‌ها به درازا کشیده شده باشد. اما لازم است که با وجود همه تعلل‌ها پروانه برای هر ساختمانی صادر شود و بر همین اساس از آن جایی که پروانه‌ای برای پلاسکو هنوز صادر نشده شهرداری منطقه 12 نیز به واسطه وظیفه ذاتی‌ش جلوی ادامه عملیات برای مدت کوتاه را گرفت. هر چند که در دو سه هفته اخیر مکاتباتی با بنیاد مستضعفان انجام شد و مشکل در حال رفع است و ممکن است به دلیل شرایط ویژه پلاسکو روند ویژه‌ای نیز پیگیری شود.
معاون شهرسازی شهرداری تهران با بیان این که باید پلاسکو به مانند هر ساختمان دیگری تاییدیه آتش نشانی و نظام مهندسی را اخذ کند، اظهار کرد: اصلا ممکن است در این پروسه تایید نقشه به واسطه الزامات آتش نشانی معماری و غیره، نقشه‌ها اصلاح شود و شهرداری نیز باید در جریان این تغییرات قرار گیرد.
وی در پاسخ به این سوال که شهرداری با بنیاد مسامحه می‌کند، گفت: بحث مسامحه نیست البته با توجه به شرایط و ویژگی‌ ساختمان پلاسکو ممکن است فرایند ویژه طراحی کنیم و اجازه ساخت اسکله با پروانه سازه را بدهیم؛ اما در تیغه چینی داخلی باید جزئیات آتش نشانی نیز رعایت شود.
معاون شهرسازی شهرداری تهران در مورد شائبات مطرح شده در خصوص عوارض بالای ساختمان پلاسکو گفت: تعیین عوارض ، قیمت و چگونگی پرداخت طبق قانون بر عهده شورای شهر است و ما نیز در شهرداری بر اساس فرمول مصوب شورای شهر این رقم عوارض را مشخص می‌کنیم اما در پلاسکو موضوع حقوق مکتسبه در ملک وجود دارد و قرار شده است که صرفا عوارض آن بخشی از واحدهای تجاری که اضافه شده محاسبه شود.
وی با بیان این که مبلغ عوارض تعیین شده برای پلاسکو در مقایسه با ساختمان‌های مشابه زیاد نیست تصریح کرد: البته برخی‌ها تصور می‌کنند که بنیاد نباید عوارض بدهد در صورتی که تنها در یک صورت جلسه بحث رایگان بودن قید شده اما محل قانونی ندارد و اگر این موضوع را شورا تصویب کند می‌توان پروانه رایگان یا با مبلغ کمتری باشد.
گلپایگانی با بیان اینکه شهرداری به دلیل نپرداختن عوارض مانع کار نشده است، اظهارکرد: شهرداری با بنیاد مستضعفان مسائل مالی گسترده دارند و حتی فکر کنم بدهکار هم هستیم چرا که بده بستان مالی زیادی داریم وحرف مدیریت بنیاد نیز برای ما حجت است و این طور تصورنکنید که کار پلاسکو معطل پرداخت عوارض است اما باید نقشه‌ها را بدهند.
کد مطلب: 119011
برچسب ها: پلاسکو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *