۰
چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۵

واکنش حناچی به توقف ساخت پلاسکو

شهردار تهران در خصوص توقف روند ساخت و ساز پلاسکو گفت: تا امروز نیز پلاسکو با همکاری شهرداری تهران توانسته به ساخت و ساز خود ادامه دهد اما هر ساختمانی که باید ساخته شود پروانه ساخت دریافت کنند.
شهردار تهران در خصوص توقف روند ساخت و ساز پلاسکو گفت: تا امروز نیز پلاسکو با همکاری شهرداری تهران توانسته به ساخت و ساز خود ادامه دهد اما هر ساختمانی که باید ساخته شود پروانه ساخت دریافت کنند.
به گزارش ایسنا،  پیروز حناچی در حاشیه نخستین همایش بهره وری در مدیریت شهری در جمع خبرنگاران و در پاسخ به ایسنا در خصوص توقف ساخت پلاسکو گفت: پلاسکو اگر تا امروز هم توانسته به ساخت خود ادامه بدهد با همکاری شهرداری تهران بوده منتهی باید هر ساختمانی که می  خواهد ساخته شود پروانه ساخت بگیرد. تا اگر حادثه‌ای شبیه به پلاسکو اتفاق افتاد سازمان مسئولیت آن را بپذیرد.
وی ادامه داد: بحث‌های شهرسازی مربوط به ساخت پلاسکو حل شده است اگر هم این مسائل هزینه‌ای داشته باشد براساس توافقات میان شهرداری و بنیاد مستضعفین قابل حل است.
حناچی در خصوص اظهار نظر مسوولان بنیاد مستضعفین در خصوص ساخت و ساز قانونی پلاسکو و جلوگیری شهرداری از ادامه آن،  گفت: مسوولان بنیاد به یک مصوبه استانداری تهران اشاره می‌کند که علیرغم احترامی که برای آن دارم اما باید بگویم چنین مصوبه‌ای نمی‌تواند فراتر از قانون عمل کند. قانون شهرداری ها را موظف کرده در مقابل صدور پروانه ساخت عوارض دریافت کند حال این که این عوارض چگونه محاسبه شود بحثی است که در چارچو قانون عمل می‌شود و در حساب های فی مابین شهرداری و بنیاد قابل تهاتر است.
شهردار تهران درباره بازپس گیری گود برج میلاد از نیروی انتظامی نیز گفت: توافقی صورت گرفت تا این برج پس گرفته شود و بنای شهرداری این است که بعد از پس گیری این گود آن را مقاوم سازی کنیم تا خطری مردم تهران را تهدید نکند.
وی بااشاره به اهمیت مقوله بهره‌وری گفت:‌موضوع بهره وری قطعا موضوعی است که در همه عرصه‌های مدیریتی کشور جای خود را باز کرده و نیازمند توجه جدی به آن هستیم. به خصوص در اداره امور شهرها که با هزینه مردم اداره می‌شود.
وی افزود: استفاده بهتر از بودجه‌ای که در اختیار ما قرار می‌گیرد اهمیت بسیار زیادی دارد. لذا در این جلسه در خصوص تجربیات جهانی و اقداماتی که در سطح دنیا در حال انجام است صبحت کردیم.
وی تاکید کرد: ما به عنوان شهرداری تهران به برخی از کارهایی که در گذشته در کشورمان انجام شده اشاره کردیم و از تجربیات عقبه تاریخی خود در خصوص حفر قنات‌ها و استفاده بهینه از آب با توجه به این که یک کشور خشک هستیم سخن گفتیم.
شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که امروز در خارج از کشور به جای جمع آوری روزانه زباله هفته یک بار زباله‌ها جمع می‌شود اظهار کرد: بیشتر به موضوع کاهش تولید زباله پرداخته بودیم.
 شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص توجه به بحث نیروی انسانی و استقرار نظام رتبه بندی و نگرانی‌های که در خصوص تشکیل نظام چاکر صفتی وجود دارد گفت: ما هنوز در این خصوص کار گسترده‌ای انجام ندادیم و ترجیح ما این است که اگر چنین کاری انجام شود از طریق یک فراخوان عمومی باشد ممکن است جاهایی مجبور شده باشیم و اتفاقاتی در این زمینه رخ داده باشد اما به طور گسترده این طور که عنوان شد عمل نکردیم.
وی تاکید کرد: البته معضل نیروی انسانی فقط مربوط به شهرداری تهران نیست و همه شهرداری‌های کشور میزان نیروی انسانی زیادتر از ضرورت دارند. همین زیاد بودن نیروی انسانی باعث شده که بخش عمده از درآمد صرف پرداخت حقوق و دستمزد شود.
وی در خصوص موضوع آلودگی هوای تهران گفت: همانطور که شاهد هستیم وضعیت آلودگی هوا در مرحله هشدار قرار دارد.
وی درباره تعدیل نیرو درمجموعه شهرداری تهران نیز اظهار کرد: به طور قطع با شرایط اقتصادی امروز به روشی خاص باید به این موضوع عمل کنیم البته در مورد روش‌های خاص هنوز به جمع بندی نرسیده‌ایم.
کد مطلب: 119014
برچسب ها: حناچی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *