۰
شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۰

شناسایی عامل حمله لندن

پلیس انگلیس از شناسایی مرد مظنون به قتل دو تن در یک حمله تروریستی جمعه در نزدیکی "لاندن بریج" (پل لندن) خبر داد و او را عثمان خان ۲۸ ساله معرفی کرد.
پلیس انگلیس از شناسایی مرد مظنون به قتل دو تن در یک حمله تروریستی جمعه در نزدیکی "لاندن بریج" (پل لندن) خبر داد و او را عثمان خان ۲۸ ساله معرفی کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، عامل حمله روز جمعه در لاندن بریج پیش از این در سال ۲۰۱۲ به جرم اقدامات تروریستی در زندان بوده و سال گذشته از زندان آزاد شده است. پلیس عامل حمله را که به مرگ دو تن منجر شد، فردی ۲۸ ساله به نام عثمان خان معرفی کرده است. او به ضرب گلوله افسران پلیس در محل حادثه کشته شد.
به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی،‌ پلیس این حمله را تروریستی اعلام کرده است.
به گفته پلیس متروپولیتن لندن، عثمان خان در سال ۲۰۱۲ به جرم فعالیت‌های تروریستی به زندان رفت و در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ آزاد شد. روزنامه تایمز گزارش داد، خان سال گذشته بعد از آنکه با نصب ردیاب الکترونیک برای کنترل رفت و آمدهایش موافقت کرد، آزاد شد.
افسران پلیس در حال جست‌وجو در استفوردشایر، محل زندگی خان هستند. نیل باسو، معاون کمیسر پلیس متروپولیتن لندن گفته است تحقیقات ادامه دارد اما در حال حاضر پلیس به دنبال فرد دیگری در ارتباط با این حمله نیست. باسو تاکید کرد که تدابیر لازم را انجام خواهد داد تا مطمئن شود تهدیدی متوجه مردم نیست.
به گفته این مقام پلیس، حمله در تالار فیشمانگر در شمال لاندن بریج روی داده است؛ محلی که کنفرانسی توسط دانشگاه کمبریج برای بازپروری زندانیان در جریان بوده است. باسو گفت عامل حمله همراه با ده‌ها تن دیگر از جمله دانشجویان و زندانیان سابق، در این کنفرانس شرکت داشته است.
براساس تحقیقات پلیس، حمله پیش از آنکه به خود لاندن بریج کشیده شود از درون ساختمان آغاز شده است. پلیس لندن ماموریت‌های گشتی خود را در محل افزایش داده، از مردم خواسته از ورود به این منطقه خودداری کنند و اگر اطلاعاتی دارند با مقام‌های پلیس در میان بگذارند.
یک زن و یک مرد در این حمله کشته شده‌اند. یک مرد و دو زن نیز زخمی شده‌اند. هویت کشته‌شدگان هنوز مشخص نیست. سایمون استیونز، رییس سازمان خدمات درمانی ملی انگلیس جمعه گفت حال یک تن از زخمی‌ها وخیم است. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر واکنش شهروندان در محل حادثه را "شجاعانه" خوانده‌اند.
کد مطلب: 119118
برچسب ها: لندن عامل حمله
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *