کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معادن کوچک سمنان فعال‌سازی می‌شوند

9 آذر 1398 ساعت 13:05

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از برنامه‌ریزی برای احیا و فعال‌سازی معادن کوچک این استان خبر داد.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از برنامه‌ریزی برای احیا و فعال‌سازی معادن کوچک این استان خبر داد.
بهروز اسودی در جلسه کارگروه احیا و فعالسازی معادن کوچک مقیاس ، اظهار کرد: استان سمنان در تولید گچ و نمک، سولفات سدیم و ذغال سنگ به ترتیب جایگاه‌ اول، دوم و سوم کشوری را در اختیار دارد.
وی با اشاره به اینکه بیش از 600 واحد معدنی در این استان فعالیت می‌کنند ، افزود: استان سمنان دارای رتبه اول کشوری از نظر وجود تولید گچ، نمک، سلستین و زئولیت، رتبه دوم کشوری درتولید سولفات سدیم و رتبه سوم کشوری درتولید ذغال سنگ وکرومیت را در اختیار دارد.
وی با بیان اینکه استان سمنان از سه استان برترکشور در تولید ذغال سنگ است، ادامه داد: استان سمنان از لحاظ تعداد معادن رتبه 5 کشوری و از لحاظ میزان استخراج رتبه 6کشوری و از لحاظ تعداد پرسنل شاغل در معادن رتبه 6 کل کشور را به خود اختصاص داده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: این استان از ذخایر غنی و متنوع معدنی از قبیل معادن گچ، سولفات سدیم، سنگ آهک، سنگ لاشه، گرانیت، مرمریت، سنگ آهن، نمک، بوکسیت، سلستین، زئولیت، ذغال سنگ ، باریت، طلا، مس، کائولن، کرومیت،روی،فلورین و... برخوردار است.
اسودی با بیان اینکه معادن غنی و متنوع استان سمنان، 60درصد نمک و 40درصد گچ کشور را تأمین می‌کند، خاطرنشان کرد: همچنین 95 درصدزئولیت، حدود 95درصد سلستین و 15 درصد سولفات سدیم و 20درصد کرومیت و 15درصد ذغالسنگ کشور را نیز از معادن غنی استان سمنان تامین می‌شود.
وی تصریح کرد: با توجه به وجود ذخایر معدنی با کیفیت و کمیت مطلوب، صنایع معدنی مهمی نظیر کربنات سدیم، فروسیلیس، سولفات سدیم، سیمان، نمک تصفیه و صنعتی، گچ، کاشی و سرامیک و... دراستان سمنان متمرکز شده است و با عنایت به وجود بازار داخلی و صادرات و وجود ذخایر معدنی به عنوان منبع اصلی تامین مواد اولیه و همچنین استفاده از روش‌هایی نوین فراوری به‌خصوص درصنایعی مانند گچ و نمک، امکان گسترش صنایع معدنی درسطح استان سمنان وجود دارد.


کد مطلب: 119149

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/119149/معادن-کوچک-سمنان-فعال-سازی-می-شوند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir