کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کواکبیان در نشست دور دوم بررسی مشکلات منطقه ۸ تهران:

پاسخگویی ریشه ای به اعتراضات مردمی، حل مشکلات معیشتی طبقات ضعیف جامعه است

امیدوارم حسینیه ای در منطقه ۸ به نام حاج احمد متوسلیان برپا شود

9 آذر 1398 ساعت 14:25

آخرین جلسه از دور دوم نشست های عمومی مناطق ۲۲ گانه تهران از سلسله جلسات بررسی مشکلات و رسیدگی به مسائل مناطق ۲۲گانه و شهرستان های تهران روز دوشنبه ۴ آذر ۹۸ در مسجد امام رضا (ع) واقع در محله نارمک منطقه ۸ تهران برگزار شد.


آخرین جلسه از دور دوم نشست های عمومی مناطق ۲۲ گانه تهران از سلسله جلسات بررسی مشکلات و رسیدگی به مسائل مناطق ۲۲گانه و شهرستان های تهران روز دوشنبه ۴ آذر ۹۸ در مسجد امام رضا (ع) واقع در محله نارمک منطقه ۸ تهران برگزار شد.
این نشست با حضور جمعی از مردم، دبیران شورایاری و شورایاران محلات منطقه ۸ ، جمعی از مسئولان اجرایی دولتی و دستگاه های مدیریت شهری، عیسی فرهادی فرماندار، غلامحسین آرام معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران، آقای محجوب و خانمها پروانه مافی و فریده اولادقباد از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و حجت نظری عضو شورای شهر تهران تشکیل شده و در ابتدای آن دبیران شورایاری محلات و عده ای از شهروندان به بیان مشکلات باقیمانده از دوره قبلی جلسات تا کنون پرداختند.
محور های اصلی سخنان شورایاران و شهروندان شامل ؛ مشکلات عبور و مروز و ترافیک برخی معابر فرعی، خیابان های باریک و وجود بافت فرسوده بالا در محلات قدیمی، لزوم افزایش بودجه منطقه ۸ در منابع اعتباری شهرداری تهران، نیاز به توجه بیشتر به منطقه ۸ از نظر فرهنگی و مذهبی و برخی درخواست های محلی و شخصی بود که مورد استماع و توجه مسئولین حاضر در جلسه قرار گرفت.
همچنین اعضای شورایاری و مردم به دلیل تشکیل این جلسات و ارتباط مستمر با محلات و شورایاری ها از مسئولین و بانیان این جلسات تشکر کردند.
دکتر مصطفی کواکبیان در این نشست  با بیان آیه ای از قرآن کریم گفت: إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتي كُنتُم توعَدونَ.  به یقین کسانی که گفتند: «پروردگار ما خداوند یگانه است!» سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که: «نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است!
نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد:‌ از فرمانداری تهران به دلیل همراهی با این جلسات تشکر می کنیم. البته این جلسات در اسلامشهر، شمیرانات، پردیس، ری و بخش های تابع آن ها نیز برگزار شد که با هماهنگی فرمانداری های این شهرستان ها انجام گرفت.
وی با تبریک هفته بسیج و چهلمین سالگرد تشکیل بسیج افزود: همیشه می گویم در سوره بقره داریم که (( صِبْغَةَ اللَّهِ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً وَنَحْنُ لَهُ عَابِدُونَ )) ،رنگ خدایی بسیح است که این انقلاب و نظام ر ا حفظ کرده و ما افتخار می کنیم که همگی خود را بسیجی می دانیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی  و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: البته حضرت امام (ره) در وصیتنامه از دخالت نیروهای نظامی در احزاب و جریانات سیاسی منع فرمودند و منظورشان این بود که کسانی که عضو کادر بسیج و نظامی می شوند حق عضویت در احزاب و فعالیت سیاسی ندارند.
وی  تصریح کرد: جلسه ای در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص ۴ عزیز دستگیر شده در لبنان از جمله حاج احمد متوسلیان تشکیل  شد، طبق اطلاعات واصله نمی توان ۱۰۰درصد از زنده بودن این عزیزان اطمینان داشت اما نمیتوان هم گفت قطعا این بزرگواران به دست عوامل رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند و لذا وضعیتی شبیه به آنچه برای امام موسی صدر پیش آمد دارند. امیدوارم حسینیه ای در منطقه ۸ به نام حاج احمد متوسلیان برپا شود.
رییس فراکسیون دیپلماسی  و منافع ملی گفت: در خصوص مدارس فرسوده پیگیری خواهیم کرد و درباره بیمارستان دولتی حتما از طریق وزارت بهداشت و دکتر نمکی پیگیری می کنیم.
دکتر کواکبیان افزود: در خصوص میدان میوه و تره بار از بخش خصوصی می خواهیم به میدان بیاید و برای رفع مشکل دسترسی راحت و ارزان به میوه و تره بار فکری کند.
وی خاطرنشان کرد: سه تحلیل در خصوص اعتراضات می توان ارايه کرد؛ اول این است که مردم اندکی بودند و کارهایی کردند و رفتند؛ اما یک تحلیل این است که لشکر فقرا و گرسنگان بیرون آمدند، لذا ما مسئولین باید زودتر به خودمان بیاییم. تحلیل سوم هم این است که این اعتراضات ربطی به مردم ندارد و دسیسه خارجی ها بود. لذا با بررسی و ریشه یابی می فهمیم که اعتراض جنبه مردمی داشت هرچند دیگران هم خواستند موج سواری کنند.
نماینده مردم تهران گفت: ما مجلسی ها در گرانی بنزین نقشی نداشتیم  و حتی مخالف بودیم، سران سه قوه به این موضوع ورود کردند، رهبری نیز تایید کردند و انجام شد؛ هرچند نحوه اجرا می توانست بهتر باشد.
کواکبیان گفت: حتما این افزایش قیمت بنزین در افزایش قیمت کالاهای دیگر نقش خواهد داشت. کسانی که اعتراض داشتند، مشکل گرسنگی و محرومیت داشتند و قطعا در چنین فضای ملتهبی امثال سلطنت طلبان و منافقان موج سواری خواهند کرد. لذا مادامی که مشکلات معیشتی مردم حل نشود در آینده هم این اعتراضات را خواهیم داشت.
معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران با ارائه گزارشی از این سلسله نشست ها گفت: در طی ۴۴ جلسه در میان مردم ۲۰ منطقه تحت پوشش فرمانداری تهران حاضر شدیم ؛۲۰ جلسه ابتدایی آن ۲۵۶ مصوبه اجرایی را در پی داشت که شامل درخواست ها و مشکلات مردمی بود.
وی افزود: جمع بندی این جلسات در فرمانداری تهران انجام شد، در طی این ۴۴ جلسه توانستیم بسیاری از مشکلات قدیمی تهران بزرگ را که قدمت برخی از آن ها به ۴۰ و ۵۰ سال می رسید با کمک مردم و دستگاه های ذیربط حل کنیم.
آرام تصریح کرد: برای جلسات پیگیری این سلسله نشست ها ساعتها وقت اختصاص یافت که در فرمانداری تهران و دستگاه های مربوط با حضور مسئولین ارشد استانی و شهرستان تهران برگزار گردید.
معاون فرماندار تهران تصریح کرد: برای اولین بار در پی این جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران مخصوص به مناطق ۲۲گانه تهران و بررسی مشکلات آن در استانداری تهران تشکیل شد که از پیگیری دکتر کواکبیان و دکتر فرهادی فرماندار محترم برای این موضوع تشکر می کنیم.
مهناز استقامتي، شهردار منطقه 8 با اشاره به جلسات سال 97 با نمايندگان مجلس، اعضاي شوراي شهر و فرماندار تهران ادامه داد: نتيجه جلسات قبلي 15 مصوبه بود كه قسمت عمده‌اي از مصوبات به سرانجام رسيده است. وي مساحت بافت فرسوده منطقه را 144 هكتار اعلام كرد و گفت: براي بافت‌هاي فرسوده بسته‌هاي تشويقي در نظر گرفته شده و تاكنون 60 درصد اين بافت‌ نوسازي شده است كه جزو محدود مناطقي هستيم كه تا اين ميزان نوسازي داشته‌‌ايم.
شهردار منطقه 8 در خصوص توسعه سرانه بهداشت و درمان منطقه بيان كرد: ساخت بيمارستان از وظايف ذاتي شهرداري نيست وليكن ما آمادگي داريم با تمام ظرفيت در صدور پروانه و پرداخت عوارض در خدمت ساخت بيمارستان كه از خواسته‌هاي اصلي شهروندان منطقه است، باشيم.
او از توسعه سرانه فضاي سبز و پاركينگ در ناحيه 3 خبر داد و گفت: با هماهنگي به عمل آمده با معاونت خدمات شهري شهرداري تهران و دريافت اعتبار مناسب توانستيم ملك فرش پاتريس را خريداري كنيم و در آينده نزديك پاركينگ طبقاتي در آن احداث مي‌شود.
در ادامه اين جلسه عيسي فرهادي، فرماندار شهر تهران با اشاره به برگزاري بيش از ۴۴ جلسه ديدار مردمي به همراه نمايندگان مجلس و اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران در مناطق مختلف شهري گفت: اين جلسات نتايج خوب و قابل توجهي را به همراه داشته و ما توانستيم از زبان مردم با مشكلات و معضلات شهري آشنا شويم و براي رفع آن اقدام كنيم. او افزود: اين سري از جلسات ديدار مردمي به دليل شروع فرآيند انتخابات مجلس شوراي اسلامي به پايان رسيد و آخرين آن نيز امشب در منطقه 8 برگزار شد.
محجوب نماینده تهران در مجلس گفت: منطقه ۸ دارای ظرفیت های فراوان فرهنگی و مذهبی و از مناطق به نسبت خوب تهران از لحاظ اجتماعی است. وی افزود: از آرزوهای ما در این دوره مجلس وضع قانونی برای شورایاری ها بود که فعلا محقق نشده و سنگ اندازی ها در مسیر آن ادامه دارد و به همت همکارمان آقای دکتر کواکبیان این موضوع در مجلس ادامه خواهیم داد.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: بنده و آقای کواکبیان پیگیری فراوانی برای این طرح و استفساریه انجام دادیم و تقریبا یک به یک با نمایندگان صحبت کردیم تا برای مطرح شدن طرح در صحن قانع شوند. امیدواریم بتوانیم با در نوبت قرار دادن این طرح و تصویب آن بالاخره فعالیت و انتخابات شورایاری ها را قانونمند کنیم.
محجوب تاکید کرد: برای حل مشکلات بدون مشارکت مردم نمی توان کاری کرد؛ در برخی جاها رانت و فساد ها باعث شده بین مردم و مسئولان بی اعتمادی حاکم شود.
در ادامه پروانه مافی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه ۸ جزء پرجمعیت ترین مناطق تهران است و در عین حال دارای شهروندانی متدین و انقلابی با شهدای فراوان است.
مافی گفت: با توجه به تلاش های انجام شده، امیدوارم کیفیت زندگی در شان شهروندان این منطقه بیش از پیش فراهم شود و بتوانیم بیمارستانی را که قول آن را به مردم دادیم نیز زودتر به بهره برداری برسانیم.
وی تصریح کرد: ۸۳ بیمارستان از ابتدای سال در سراسر تهران بزرگ به بهره برداری رسیده که گاه بازتاب کارهای مثبت از جمله همین موضوع به کلی فراموش می شود. البته نمایندگان شما در مجلس و مسئولین پاکدست بدون توجه به این موضوعات با قدرت و سرعت در حال انجام کارها هستند.
اولاد قباد دیگر نماینده مجلس در این نشست گفت: متاسفانه ۹هزار کلاس درشهرستان تهران و ۱۶هزار کلاس در استان تهران دچار فرسودگی هستند که امیدواریم با پیگیری فرماندار محترم در کمیسیون آموزش پیگیری و به سرانجام برسد.
حجت نظري، عضو شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به آخرين جلسه از دوره ديدارهاي مردمي گفت: اميدوارم پس از پايان فرآيند انتخابات مجلس شوراي اسلامي، مجددا اين سري از جلسات آغاز شود.
او با اشاره به كمبود سينما در منطقه افزود: هفته آينده به اتفاق دكتر حق‌شناس، عضو ديگر شوراي اسلامي شهر تهران جهت پيگيري ساخت سينما در منطقه، مذاكراتي را با بنياد مستضعفان خواهيم داشت.
حجت نظري از تغيير رويكرد توسعه زير ساخت‌هاي فرهنگي به جاي ساخت اتوبان‌هاي شهري گفت و ادامه داد: در شوراي پنجم و شهرداري تهران به دنبال افزايش زيرساخت‌هاي فضاهاي فرهنگي و اجتماعي هستيم تا از اين طريق خدمت رساني بيشتري به شهروندان داشته باشيم.
رییس اداره تربیت بدنی منطقه نیز در پاسخ به برخی ابهامات شهروندان سخنانی بیان کرده و گفت: ورزشگاه شهید موگویی با سند ۶دانگ به نام وزارت ورزش و جوانان است که شامل یک سالن سرپوشیده ورزشی و یک زمین چمن است که با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان مورد بازسازی قرار گرفت.
وی گفت: این سالن هم اکنون در اختیار بخش خصوصی است و در قالب هیئت امنا اداره می شود که با حداقل قیمت در حال خدمت رسانی به مردم منطقه است.



 
 


کد مطلب: 119157

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/119157/پاسخگویی-ریشه-اعتراضات-مردمی-حل-مشکلات-معیشتی-طبقات-ضعیف-جامعه

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir