۰
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۷

تشکیل کمیته سه نفره در شورای شهر

اعضای شورای شهر تهران صبح امروز طرحی را با دو قید فوریت امضاء کردند که براساس آن شهرداری تهران ملزم به ارائه لایحه‌ای برای رسیدگی به خانواده‌های آسیب دیده در حوادث اخیر شد.
اعضای شورای شهر تهران صبح امروز طرحی را با دو قید فوریت امضاء کردند که براساس آن شهرداری تهران ملزم به ارائه لایحه‌ای برای رسیدگی به خانواده‌های آسیب دیده در حوادث اخیر شد.
به گزارش ایسنا، صبح امروز دو فوریت طرحی در خصوص رسیدگی به خانواده آسیب دیدگان در حوادث اخیر تهران روی میز بررسی شورای شهر قرار گرفت و محسن هاشمی در تشریح دو فوریت این طرح گفت: اعضای شورای شهر صبح امروز طرحی تحت عنوان الزام شهرداری به ارائه لایحه‌ای برای رسیدگی به خانواده‌های آسیب دیده در حوادث اخیر با 20 امضاء به هیات رئیسه تحویل داده‌اند که این موضوع با توجه به دو فوریت آن می‌بایست در این جلسه بررسی شود.
در ادامه شهربانو امانی نیز با قرائت متن پیشنهاد افزود:  با عنایت به بند دوم ماده 80 قانون تشکیلات و وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب سال 75 ، نظر به حوادث تأسف بار اخیر که منجر به وارد شدن خسارت جانی و مالی به برخی از شهروندان تهرانی، جان باختگان، شهدای امنیت و مجروحین شد و با عنایت به لزوم همراهی و رسیدگی مسوولان به خانواده‌های آسیب دیده، شهرداری تهران موظف است با هماهنگی سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و درحد ممکن ضمن التیام بخشی صدمات روحی ، روانی و اجتماعی نسبت به جبران بخشی از خسارات وارده اقدام و گزارش اجرا و اقدامات انجام شده را به شورای شهر تهران ارائه کند.
وی افزود: بر همین اساس اعضای شورای شهر طرحی را پیشنهاد دادند که براساس آن شهرداری ملزم به ارائه لایحه‌ای برای رسیدگی به خانواده‌های آسیب دیده در حوادث اخیر شود.
به گزارش ایسنا، دو فوریت  و کلیات این طرح با رای اکثریت آرا به تصویب رسید.
بنابراین گزارش، در ادامه حسن رسولی پیشنهاد داد هیات سه نفره‌ای برای نظارت بر حسن اجرای این مصوبه تشکیل شود و گزارش آن به شورا ارائه می‌شود که این پیشنهاد نیز با 15 رأی به تصویب رسید.
در ادامه الویری پیشنهاد داد که کلمه جان باختگان، شهدای امنیت و مجروحین حذف شده و این طرح در خصوص آسیب دیدگان باشد و گفت: هر کسی که در این حوادث آسیب دیده چه مامور راهنمای و رانندگی و چه یک نوجوان 15 ساله باید مورد حمایت قرار گیرند.  
به گزارش ایسنا، این پیشنهاد الویری نیز به تصویب رسید.
در ادامه اعضای شورای شهر شهربانو امانی، محمد جواد حق شناس و محمود میر لوحی به عنوان اعضای کمیته سه نفر انتخاب کردند.
کد مطلب: 119214
برچسب ها: شورای شهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *