۰
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۱
رئیس خانه مطبوعات کشور در نخستین مجمع باشگاه خبرنگاران جمعیت هلال احمر خراسان رضوی:

جلب رضایت مردم زمینه‌ساز جلب رضایت خداست

چرا باید بگذاریم حادثه‌ای به وجود آید بعد بخواهیم اثرات آن را کاهش دهیم؟
مصطفی کواکبیان در مجمع استانی باشگاه خبرنگاران هلال احمر خراسان رضوی، گفت: هرگونه اقدامی که موجب جلب رضایت مردم بشود بی‌شک موجب رضایت‌مندی ایزد منان و ائمه اطهار(ع) خواهد شد و خادمان مردم باید به‌‌گونه‌ای خدمت‌‌رسانی کنند که حوادث و بلایا به ‌وجود نیاید و موجبات آرامش خاطر مردم به‌ خوبی فراهم آید.
جلب رضایت مردم زمینه‌ساز جلب رضایت خداست
مصطفی کواکبیان در مجمع استانی باشگاه خبرنگاران هلال احمر خراسان رضوی، گفت: هرگونه اقدامی که موجب جلب رضایت مردم بشود بی‌شک موجب رضایت‌مندی ایزد منان و ائمه اطهار(ع) خواهد شد و خادمان مردم باید به‌‌گونه‌ای خدمت‌‌رسانی کنند که حوادث و بلایا به ‌وجود نیاید و موجبات آرامش خاطر مردم به‌ خوبی فراهم آید. وی با بیان اینکه در روایات داریم که حضرت امام رضا(ع) به واسطه آنکه مورد رضایت مردم بود لقب امام رضا گرفت.
به گزارش مردم سالاری آنلاین رئیس خانه مطبوعات ایران افزود: در حوادث اخیری که پس از افزایش قیمت بنزین به‌وقوع پیوست بی‌تدبیری مسئولان مشهود بود و باید در تصمیماتی که گرفته می‌شود عموم مردم به‌ویژه اقشار محروم جامعه دیده شوند و نباید کاری کنیم که با اقدام غلطمان موجبات سودجویی دشمنان و اختشاشگران را فراهم آوریم.
دکتر مصطفی کواکبیان با بیان اینکه باید حداکثر بهره‌وری را از امکانات کم موجود داشته باشیم، گفت: ستاد بحران وزارت کشور، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و جمعیت هلال احمر کشور، استان‌ها و شهرستان‌ها از تمام امکانات خود در مواقع بحرانی استفاده می‌کنند و حضور اعضای باشگاه خبرنگاران هلال احمر در کنار این نیروهای امدادی و عملیاتی هم موجب افزایش آرامش و امنیت جامعه در اینگونه مواقع خواهد شد.
نماینده مردم تهران در مجلس  بیان کرد: امنیت و سلامت دو نعمت با ارزش هستند و باید قدردان این ارزش‌های بزرگ باشیم و اصحاب رسانه نیز باید در این مسیر آگاهی‌رسانی لازم و کافی را داشته باشند، زیرا معتقدیم که جمله پبشگیری بهتر از درمان است نباید شعاری باشد و باید در عمل دیده شود.
رئیس خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت زیرساخت‌های کشور قبل از وقوع حادثه به منظور پیشگیری از شدت خسارت بلایا در کشور وظیفه مسئولان است هر چند که از بسیاری از بلایای طبیعی نمی‌توان پیشگیری کرد اما می‌توان از آسیب‌های ناشی از وقوع آنها کاست.
راستی چرا باید بگذاریم حادثه‌ای به وجود آید بعد بخواهیم اثرات آن را کاهش دهیم؟
مصطفی کواکبیان افزود: در همین راستا ستادهای بحران در وزارت کشور و استانداری‌ها باید همت کنند تا با استفاده از امکانات موجود بیشترین بهره‌وری و بیشترین اثربخشی محقق شود.
وی اضافه کرد: کاهش آلام بشری از اهداف هفتگانه فعالیت در جمعیت هلال احمر است که در فرهنگ دینی و آموزه‌های تربیتی ما نیز کاهش آلام بشری مورد تاکید قرار گرفته است.
رئیس خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور گفت: ملت ایران با این فرهنگ رشد یافته‌اند و خبرنگاران فعال در باشگاه خبرنگاران هلال احمر به طور قطع و حتم در این زمینه موثر واقع خواهند بود.
شایان ذکر است مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی هم در نخستین مجمع باشگاه خبرنگاران جمعیت هلال احمر استان گفت: در مدیریت بحران همان گونه که پیش‌بینی صحیح مهم است اطلاع‌رسانی سریع و صحیح هم مهم است.
حجتعلی شایان‌فر افزود: هرجا بحران باشد به ابزار مدیریت آن یعنی رسانه هم نیاز است زیرا رسانه‌ها می‌توانند در جهت‌دهی افکار عمومی در مسیر بحران‌زایی و بحران‌زدایی نقش‌آفرین باشند.
وی ادامه داد: کشور ژاپن برای کاهش آسیب و آماده‌سازی ساختار شهری خود به شکل میلیاردی هزینه و خود را در این زمینه مقاوم کرد که ما نیز با توجه به آسیب‌هایی مانند سیل و زلزله خود را در برابر بروز حوادث مقاوم می‌کنیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی نیز در این مجمع گفت: باشگاه خبرنگاران جمعیت هلال احمر طلیعه‌ای برای حضور سازماندهی شده رسانه‌ها و مطبوعات در پوشش اخبار حوادث و بحران‌هاست.
مجتبی احمدی افزود: امید است با این تشکیلات از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و دانش رسانه به شکل مطلوب بهره‌برداری شود. در پایان این مراسم انتخابات مجمع استانی خبرنگاران هلال احمر خراسان رضوی جهت شرکت در مجمع کشوری این باشگاه برگزار شد.
 
کد مطلب: 119248
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *