۰
جمعه ۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۰۷
نمایندگی ایران در سازمان ملل:

گزارش احمد شهید غیر واقعی است

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی در سازمان ملل با هشدار نسبت به اعمال نفوذ سیاسی و فشار بر کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل و بی اعتبار شدن آن در افکار عمومی جهان، گزارش یکجانبه اخیر احمد شهید را درباره وضع حقوق بشر در ایران دارای انگیزه های سیاسی و دور از حقایق داخل کشور دانست
نمایندگی دائم جمهوری اسلامی در سازمان ملل با اشاره به اینکه شورای حقوق بشر سازمان ملل نهادی مهم در این سازمان بوده و باید دور از هرگونه سیاسی کاری باشد، تصریح کرد: تعیین گزارشگر ویژه حقوق بشر برای ایران با انگیزه سیاسی و به منظور مداخله سیاسی صورت گرفته و در پس آن حساب های سیاسی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی قرار دارد.
نمایندگی ایران با تاکید بر اینکه این مسلئه به اعتبار شورای حقوق بشر سازمان ملل ضربه وارد کرده می افزاید: جمهوری اسلامی پیشتر در یک گزارش ۷۵ صفحه ای به موارد مطرح و اتهامات این گزارش به تفصیل پاسخ گفته است که در گزارش گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران لحاظ نشد.
نمایندگی ایران با اشاره به بخشی از گزارش نادرست احمد شهید که در آن ادعا شده بود خدمات ایمیل به مانند یاهو و جی میل در ایران ممنوع شده اند، تصریح کرده که این موارد نادرست بوده و دسترسی کامل به آن خدمات در ایران وجود دارد.
نمایندگی ایران با اشاره به ادعای گزارش احمد شهید درباره ممنوعیت های سایبری و تشکیل شورای سایبری در ایران آن را نه در جهت اعمال سانسور بلکه در راستای حمایت از عرصه امنیت ملی کشور و مبارزه با حملات سایبری و اقداماتی تروریستی که تهدید کننده امنیت ملی کشور است دانسته و تاکید کرده که ایران حق دارد به هر اقدام لازم برای حفظ امنیت ملی خود دست بزند.
همچنین نمایندگی ایران در سازمان ملل گزارش احمد شهید را به تلاش برای ایجاد شکاف قومیتی و مذهبی در ایران متهم کرده و تاکید کرده است که بر خلاف ادعاهای مطرح شده، همه اقوام ایران بطور تاریخی در صلح و فضای مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی کرده اند.
نمایندگی دائم جمهوری اسلامی در پایان تاکید کرده است که ایران آماده همکاری سازنده با سازمان ملل و شورای حقوق بشر این سازمان بوده و جمهوری اسلامی همواره در جهت ترویج حقوق بشر با سازمان های بین المللی همکاری داشته است که متاسفانه در گزارش احمد شهید کمترین اشاره ای به آن نشده است.
احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران به تازگی گزارشی یکجانبه درباره وضع حقوق بشر ایران به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کرد که استناد آن بیشتر به منابع خارجی و مخالفان جمهوری اسلامی بوده است.
احمد شهید دیپلمات مالدیوی بوده و قبلا سمت وزارت خارجه آن کشور را بر عهده داشته است.
وی سابقه روشنی در زمینه فعالیت های حقوق بشری نداشته و انتقادهای بسیاری به وی به دلیل عدم آشنایی با این قوانین وارد است.
کد مطلب: 11926
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *