۰
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

درخواست آمریکا از اروپا برای مقابله با ایران

وزیر خارجه آمریکا از رهبران جدید اتحادیه اروپا خواست تا برای مقابله با آنچه که تهدیدهای ناشی از روسیه،چین و ایران دانست همکاری کنند.
وزیر خارجه آمریکا از رهبران جدید اتحادیه اروپا خواست تا برای مقابله با آنچه که تهدیدهای ناشی از روسیه،چین و ایران دانست همکاری کنند.
به گزارش ایرنا
این خواسته آمریکا درحالی مطرح می شود که «جوزپ بورل» مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه شب در نشستی در پارلمان اروپا با اشاره به توافق برجام میان ایران و ۵ قدرت جهانی گفت: باید این توافق را برای دفاع از منافع و امنیت خود حفظ کنیم و از رویدادهای بدتر اجتناب کنیم.
مایک پمپئو شامگاه یکشنبه به وقت محلی با صدور بیانیه‌ای به اورزولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا، جوزپ بورل نماینده عالی سیاست خارجی اروپا و شارل میشل رئیس شورای اروپا تبریک گفت و افزود: آمریکا منتظر همکاری با تیم جدید رهبری اتحادیه اروپا همسو با پارلمان اروپا، دیوید ساسولی رئیس آن و دولت‌های عضو اتحادیه اروپایی است تا اهداف مشترکمان را به پیش ببریم.
وی این اهداف مشترک را شامل تقویت روابط تجاری، ارتقای استقلال انرژی اروپایی و مقابله با چالش های مشترک امنیت و ارزش‌های دموکراتیک شان دانست که تهدیدهای ناشی از روسیه، حزب کمونیست چین و ایران را هم دربر می گیرد.
وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: ایالات متحده و اتحادیه اروپا با همکاری یکدیگر نیرویی برای خیرخواهی در جهان هستند. ما مشتاقانه امیدواریم که به تقویت این دوستی و همکاری‌ها با شرکای فرا آتلانتیک به منظور اطمینان یافتن از آینده‌ای صلح آمیز و موفق برای شهروندان خود، ادامه دهیم.
کد مطلب: 119275
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *