۰
سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۹

اصلاح ساختار شهرداری شهامت می‌خواهد

رئیس شورای شهر تهران از به تعویق افتادن سه باره جلسه با جهانگیری معاون اول رییس جمهور برای پیگیری توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت خبر داد.
رئیس شورای شهر تهران از به تعویق افتادن سه باره جلسه با جهانگیری معاون اول رییس جمهور برای پیگیری توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت خبر داد.
به گزارش ایسنا، محسن هاشمی صبح امروز در میان جلسه علنی شورای شهر تهران به دلیل شرکت در یک جلسه صحن را ترک کرد و ریاست را به ابراهیم امینی نایب رئیس سپرد و با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز کل زمان جلسه به موضوع بررسی سیاست‌ها و الزامات بودجه ۹۹ معطوف شده است. هر چند که کمیسیون برنامه و بودجه سیاست‌ها را مشخص کرده اما حدود ۳۰ پیشنهاد به هیأت رئیسه وصول شده است که می‌بایست تمامی این پیشنهادها در جلسه امروز تعیین تکلیف شوند.
وی درباره سرانجام توسعه حمل و نقل عمومی با بیان اینکه شورا و شهرداری می‌توانند نسبت به توسعه حمل و نقل عمومی اقدام کنند اما قانون تکالیفی را نیز برای دولت تعیین کرده است، تصریح کرد: براساس قانون دولت سهم ۵۰ درصدی در ساخت مترو دارد؛ لذا شهرداری ایستگاه‌ها و تونل‌ها را می‌سازد و در امر تجهیزات نیازمند کمک دولت هستیم و بر همین اساس یک و نیم میلیون یورو فاینانس تجهیزات و دو میلیون یورو فاینانس برای واگن در نظر گرفته شده؛ اما ناهماهنگی‌ها بین دستگاه‌های اجرایی اجازه پیشرفت کار را نمی‌دهد.
هاشمی با اشاره به جلسه مدیریت شهری با جهانگیری معاون اوا رییس جمهور در مورد توسعه حمل و نقل عمومی گفت: تا به حال سه زمان برای جلسه با جهانگیری مشخص شده و از آنجایی که معاون اول می‌خواهد مقامات ارشد نیز در این جلسه باشند؛ اما به دلیل عدم حضور آن‌ها این جلسات به تعویق افتاده است.
وی با بیان اینکه در حوزه مترو پیشرفت خوبی داریم و با بانک‌های عامل در حال مذاکره هستند تا فاینانس مترو را پوشش دهند، افزود: بین بانک شهر و کشاورزی قراردادی در مورد باز شدن LC منعقد می‌شود تا بتوانیم شاهد پیشرفت تجهیزات مترو باشیم.
هاشمی در مورد عدم تحقق قول مسئولان شهرداری برای افتتاح یک ایستگاه در هر ماه گفت: قول همچنان پابرجا است و قرار شده برای سه ماهی که ایستگاه افتتاح نشده به یک باره سه ایستگاه را افتتاح کنند.
رئیس شورای شهر تهران همچنین در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر لزوم اصلاح ساختار در شهرداری تهران و چرایی به تعویق افتادن این فرایند، گفت: اصلاح ساختار به خصوص در شرایط فعلی اجتماعی سخت است؛ چرا که از یک جنبه اصلاح به معنای چابک‌سازی و از یک سو تعدیل نیرو است که حرکت سختی است و شهرداری سخت زیر بار آن می‌رود، چرا که مشاهده کردید اخیرا شورای شهر هشت مرکز علمی-کاربردی را به چهار مرکز کاهش داد و حدود ۱۰۰ نفر از نیروها بلاتکلیف ماندند و فشار شدیدی بر روی شهرداری در مورد جایابی این نیروی انسانی ایجاد شد.
وی افزود: اصلاح ساختار یک ضرورت است اما شجاعت و جسارت انجام آن وجود ندارد و در مورد لزوم اصلاح ساختار در شهرداری با حناچی مبسوط صحبت کردیم اما حناچی هنوز در این خصوص تصمیم نگرفتند و باید بگویم که این کار شهامت می‌خواهد.
هاشمی در مورد بوی نامطبوع منتشر شده در تهران نیز با اشاره به صحبت‌های صبح امروز خود گفت: معلوم نیست منشأ‌ این بو از کجاست اما از آنجایی که این بو در مرکز تهران بیشتر بوده کمیسیون سلامت را مأمور کردیم تا نسبت به پیدا کردن منشأ بو اقدام کنند.
کد مطلب: 119373
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *