۰
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۵
کواکبیان از خطوط تولید شرکت قطعه سازی کروز دیدن کرد

سطح بالای تکنولوژی در قطعه سازی کروز

پس از تحریم های خمصانه آمریکا، داخلی سازی قطعات پیشرفته خودرو از اتفاقات مهم در صنعت خودرو و قطعه سازی بوده که نتایج چشمگیری به دنبال داشته است. یکی شرکت های قطعه سازی که در این امر عمکرد بسیار مطلوبی داشته شرکت صنایع تولیدی کروز است.
سطح بالای تکنولوژی در قطعه سازی کروز
پس از تحریم های خمصانه آمریکا، داخلی سازی قطعات پیشرفته خودرو از اتفاقات مهم در صنعت خودرو و قطعه سازی بوده که نتایج چشمگیری به دنبال داشته است. یکی شرکت های قطعه سازی که در این امر عمکرد بسیار مطلوبی داشته شرکت صنایع تولیدی کروز است.
در همین راستا مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی از خطوط تولید، مراکز طراحی و تولید دستگاه‌های صنعتی این بنگاه اقتصادی بازدید به عمل آورد. در این بازدید مهندس سخا مدیر عامل شرکت کروز و مدیران بخش‌های مختلف از فعالیت‌ها، مدیریت بهره وری و نظارت بر کیفیت در این شرکت توضیحاتی را برای وی ارائه دادند.
کواکبیان ضمن ابراز خرسندی در بازدید از شرکت قطعه سازی کروز گفت: سه نکته در این بازدید مورد توجه بود؛ ابتدا اینکه شرکت کروز از سطح بالای تکنولوژی و دانش فنی برخوردار بوده و در زمینه تحقیق و توسعه کارهای فراوانی انجام داده است؛ در بعضی موارد همچنان تحقیق و توسعه در حال ادامه است که به نوبه خود جای تشکر و قدردانی دارد.
وی در مورد نکته دوم اظهارداشت: در این بنگاه اقتصادی داخلی سازی قطعات خودرو با پیشرفت های قابل توجهی مواجه بوده است و قطعاتی که پیشتر از خارج کشور تامین می شد با همت متخصصین و مهندسین داخلی سازی آن صورت گرفته که این اقدامات باید مورد حمایت مسئولان ذیربط قرار گیرد، به ویژه آنکه در سال رونق تولید قرار داریم.
بکارگیری نزدیک به ۷۰ درصد از نیروی کار از میان بانوان نکته سومی بود که عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی به آن اشاره کرد و گفت: اینکه در شرکت قطعه سازی کروز شاهد حضور پررنگ بانوان هستیم، نکته قابل توجهی است و برای این موضوع از سهامداران این شرکت تشکر می کنم.
کواکبیان پیرامون حمایت مجلس از شرکت های قطعه سازی و در کل حمایت از تولید کنندگان و فعالان حوزه صنعت نیز اظهار داشت: در گام اول حمایت باید دولت توجه به بخش خصوصی را با جدیت بیشتری در دستور کار خود قرار دهد؛ حتی شرکت های ایران خودرو و سایپا نیز باید به سمت خصوصی شدن حرکت کنند، چرا که بخش خصوصی انگیزه بیشتری را برای ایجاد اشتغال و افزایش بهره وری دارد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد؛ برای میدان دادن به بخش خصوصی باید قوانین و موانع  دست و پا گیر مقابل تولید کنندگان را برطرف و اصلاح کنیم.
وی خاطرنشان کرد: افراد صنایع باید از راهنمایی فعالان بخش خصوصی بهره مند شوند و مشکلات ایجاد شده در زمان تحریم برای شرکت هایی مانند کروز را در مجلس به صورت موردی بررسی و به آنها کمک کنیم.
کواکبیان در پایان گفت: اگر در قبال  شرکت های بزرگی همچون کروز و دیگر شرکت های بخش خصوصی فعال در کشور بی توجه باشیم و مورد حمایت قوای سه گانه قرار نگیرند، در دیپلماسی اقتصادی منطقه نیز با مشکلات متعددی روبرو خواهیم  شد.
 
کد مطلب: 119468
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *