۰
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۹
رئیس شورای شهر تهران:

موضوع فروش صندلی‌های اتوبوس انحرافی است

رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد که بیان ایده فروش صندلی‌های اتوبوس انحرافی است، گفت: بیان این گونه طرح‌ها که شرایط اجرای آن هم وجود ندارد موجب تضعیف مدیریت کشور می‌شود.
رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد که بیان ایده فروش صندلی‌های اتوبوس انحرافی است، گفت: بیان این گونه طرح‌ها که شرایط اجرای آن هم وجود ندارد موجب تضعیف مدیریت کشور می‌شود.
به گزارش ایسنا، محسن هاشمی صبح امروز در حاشیه بهره برداری از فاز نخست بزرگراه شهید کاظم نجفی رستگار در مورد اخبار منتشر شده پیرامون فروش صندلی اتوبوس‌ها با بیان این که این روش، دی آر تی است که عمدتا در کشورهای توسعه یافته مطرح می‌شود گفت: این شیوه حمل و نقلی در شرایطی اجرایی می‌شود که حمل و نقل آنقدر کامل باشد که برای دعوت افراد ثروتمند به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، آنها را دعوت کنیم که به مانند سیستم حمل و نقل بین شهری جایشان را رزرو کنند اما در اجرای این شیوه باید وضعیت به گونه‌ای مثبت باشد که در اتوبوس کسی نایستد و افراد بتوانند به مانند اتوبوس‌های بین شهری جایشان را در حمل و نقل عمومی رزرو کنند و بر روی صندلی بنشینند.
هاشمی با بیان این که این ایده آن قدر ایده آل است که حتی در کشورهای پیشرفته هم اجرایی نشده، افزود: چرا که خطوط اتوبوس و مترو معمولا به شیوه «انبوه بر» طراحی شده‌اند و به همین دلیل تعداد صندلی‌هایشان کم است و مسافران باید بایستند.
رئیس شورای شهر تهران با بیان این که بیان این حرف انحرافی است، گفت: به نظر می‌رسد که مسوول مربوطه ایده آل‌هایی که در ذهنش وجود داشته را بیان کرده است. چرا که این ایده امکان پذیر نیست و زمانی ما می‌توانیم این ایده را در تهران اجرایی کنیم که بیش از 15 هزار اتوبوس یعنی سه برابر ظرفیت کنونی اتوبوس داشته باشیم و به نظر می‌رسد که این ایده برای 30 الی 40 سال آینده و زمانی که درآمدهای ملی‌مان را مرز 30 هزار  میلیارد گذشت می‌توانیم انجام دهیم.
وی افزود: بیان این گونه ایده‌ها در سطح جامعه صحیح نیست چرا  که افرادی هم وجود دارند که برای تضعیف مدیریت کشور و نه شهر فعال هستند چرا که بیان این موضوعات کشور را تضعیف می‌کنند.
هاشمی با بیان این که قوانین خوبی در راستای توسعه حمل و نقل عمومی داریم اما درست اجرا نمی‌شود و بر همین اساس سه مرتبه جهانگیری معاون اول جلسه‌اش را برای حل مشکل حمل ونقل عمومی تهران کنسل کرده است گفت: بیان این گونه طرح‌ها که شرایط اجرای آن هم وجود ندارد موجب تضعیف مدیریت کشور می‌شود.
کد مطلب: 119589
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *