۰
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۲

حمله تند قالیباف به روحانی در روز دانشجو

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که با یک برنامه 5 ساله می‌توان اقتصاد کشور را به ثبات رساند، راه حل مشکلات را "مجلس جوان" دانست و گفت: اولین گام برای ثبات اقتصادی جوان گرایی مجلس است جوانان باید مجلس قوی درست کنند تا در راس امور باشد.
یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که با یک برنامه 5 ساله می‌توان اقتصاد کشور را به ثبات رساند، راه حل مشکلات را "مجلس جوان" دانست و گفت: اولین گام برای ثبات اقتصادی جوان گرایی مجلس است جوانان باید مجلس قوی درست کنند تا در راس امور باشد.
به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در نشست روز دانشجو که در دانشگاه علامه طباطبایی  تهران برگزار شد، گفت: دانشجویان همیشه به تحرکات ملت معنا می‌بخشند، زیرا تلاش و فکر آنها با آزادی، استقلال و عدالت عجین شده است. این روزها کلاس‌های درسم با دانشجویان تفاوت محسوسی با جلسات کسل کننده‌ مدیران دارد. من در برق چشمان دانشجویان امید و نشاط می‌بینم.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برای دانشجوی امروزی سه ویژگی استکبار ستیزی، عدالت خواهی و کار و تلاش را برشمرد و گفت: استکبار ستیزی تنها یک شعار نیست استکبار ستیزی یعنی مامی‌توانیم این شعار یعنی تکیه بر مردم و وعده‌ها و سنت‌های الهی.  صرف شعار استکبار ستیزی مشکلی را حل نمی‌کند همه قومیت‌ها و نژادهای کشور ما در  مبارزه با استکبار مشترک هستند.
قالیباف با بیان این که معنای استکبار ستیزی" قطع ارتباط با جهان نیست" اظهار کرد: ما با جهان در ارتباط هستیم و با آنها گفت‌وگو می کنیم اما باید بدانیم همه دنیا آمریکا نیست. در طول تاریخ کشور ما و تاریخ خاورمیانه آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها اولین کسانی بودند که همیشه آموزش و پرورش و اقتصاد کشورهای منطقه را در دست گرفتند.
وی مشکلات و مسائل معیشتی کشور را بی ارتباط با آمریکا دانست و گفت: احساس مردم ما این است که مشکلات امروز جامعه ما به خاطر عدم ارتباط با آمریکا است اما نمی‌دانند که وقتی دولت می‌خواهد کشور را شرطی اداره کند وضعیت از این بهتر نمی‌شود. دولت ما می‌خواهد هم چرخ سانترفیوژ بچرخد و هم چرخ زندگی مردم ولی در عمل هر دو را تعطیل کرده است.
قالیباف افزود: دولت ما آب و نان مردم را به موضوعاتی گره زده است که خارج از کشور و خارج از توان داخلی کشور است. مسوولان ما با مردم ارتباط ندارند مسوولان ما درون مردم نمی‌روند. مسوولان ما مردم را از پشت شیشه ماشین می‌بیند و آنگاه نظرسنجی می‌کنند و براساس نظر سنجی‌های خود تصمیمات غلط می‌گیرند. البته باید بدانیم که دولت امروز ما قدرت همان تصمیم گیری را هم ندارد.
وی ادامه داد: دولت هم اکنون می‌خواهد کسری بودجه کشور را به اتحادیه اروپا گره بزند بحث بر سر این نیست که این موضوع دنبال نشود بحث بر سر این است که ما نباید منتظر و چشم انتظار آنها باشیم این همان نکته‌ای است که مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند.
محمد باقر قالیباف در نشست دانشجویی که به میزبانی  بسیج دانشجویی دانشگاه علامه برگزار شد تاکید کرد: فارغ از گرایش‌های سیاسی وظیفه ما است که به دولت کمک کنیم. زیرا چالش ما اقتصاد است البته برداشتن گام اول با دولت است. دولت ما به دنبال توزیع فقر است نه ثروت. دولت ما حتی در توزیع فقر هم ناعادلانه عمل می‌کند. نوع نگاه دولت ما غرب گرایی است نگاه دولت ما به 14 درصدی‌ها است.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود ضمن مخالفت با سیاست اصلاح قیمت بنزین گفت: دست آخر نفهمیدم که هدف این سیاست کاهش مصرف بود یا درآمد دولت. دولت ما از آنهایی که باید مالیات بگیرد نمی‌گیرد و از آنهای که باید مالیات نگیرد، می‌گیرد. مصداق بارز مالیات بر سیگار است. این مالیات آن طور که باید، گرفته نمی‌شود. ما از یک کسبه جوان فلافل فروش مالیات می‌گیریم اما از سرمایه داران مالیات نمی‌گیریم و توجیه ما هم این است که نمی‌توانیم به حساب مردم سرکشی کنیم. آخر کجای دنیا این کار را می‌کند؟ آن جای که نباید به زندگی مردم دخالت کنیم جای دیگری  است. همه دولت‌ها و حتی دولت ما به حساب‌ها دسترسی دارد. و می‌تواند آنها را بررسی کند.
قالیباف با تاکید بر سه ویژگی عدالت خواهی، کار و تلاش و استکبار ستیزی گفت: باید با فساد مبارزه کرد قوه قضاییه هم وظایفی دارد که در حال انجام آنها است. ریشه اصلی اقتصاد اما دولت است دولت فعلی 80 درصد اقتصاد را در دست دارد. طبیعی است که فساد از همین جا شکل می‌گیرد.
وی با استناد به سخنان امام خمینی و مقام معظم رهبری گفت: این دو بزرگوار هر موقع از استکبار ستیزی حرف می‌زنند در واقع از کار و تلاش و عدالت خواهی حرف می‌زنند. اما در کشور ما این سخنان جدی گرفته نمی‌شود. به کسب و کارهای نوین نگاه کنید در دنیا بیش از 50 هزار شغل وجود دارد اما در کشور خود کمتر از 12هزار شغل داریم. امروز مدیران ما درک درستی از فناوری و تکنولوژی ندارند آنها می‌خواهد مشکلات دهه سوم قرن 21 را با امکانات دهه 70 میلادی حل کنند.
قالیباف با استناد به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری اظهار کرد: تاکید ایشان در این بیانیه به جوانان است متاسفانه سیستم مدیریتی کشور ما، خسته ، نشسته و بسته است. آینده ما روشن است ما می‌توانیم حرکت کنیم هر وقت به جوانان فرصت داده‌ایم توانستم سیستم کارآمدی تهیه کنیم. ما می‌توانیم در یک برنامه پنج ساله با همه مشکلات فعلی، کشور را به  نقطه ثبات اقتصادی برسانیم.
قالیباف راه حل ثبات اقتصادی را مجلس جوان عنوان کرد و تاکید کرد: اولین گام برای حل مشکلات جوان گرای در مجلس است من به جوانان گفته‌ام که به صحنه بیایید و مجلس قوی درست کنید تا در راس امور باشد مجلس بعدی ما باید یک مجلس جسور باشد تا درد مردم را بفهمد. فهم درد مردم اما کافی نیست بلکه باید برای چالش ها پیشنهاد داشته باشد. مجلس باید برای رکود  و تورم برنامه داشته باشد اگر جوانان این گام را بردارند می‌توانیم گام دوم را محکم تر برداریم.
کد مطلب: 119619
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *