۰
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۲

تغییر رویکرد "الجزیره" در قبال عربستان

شبکه الجزیره به تازگی دستوراتی از سوی مسئولان قطری دریافت کرده که طبق این دستورات هرگونه انتقاد علیه عربستان و پخش هرگونه سخنان تحریک‌آمیز علیه ریاض ممنوع است.
شبکه الجزیره به تازگی دستوراتی از سوی مسئولان قطری دریافت کرده که طبق این دستورات هرگونه انتقاد علیه عربستان و پخش هرگونه سخنان تحریک‌آمیز علیه ریاض ممنوع است.
به گزارش ایسنا، به نقل از ارم نیوز، این دستورات چند روز قبل و در راستای تغییر موضع تدریجی در قبال عربستان داده شد و کسانی که در دوره اخیر این شبکه را دنبال کرده‌اند به طور چشمگیری این تغییر رویکرد را حس کرده‌اند.
مسأله قابل توجه عدم پوشش خبر تیراندازی در پایگاه نظامی آمریکا در کالیفرنیا توسط یک جوان سعودی بود که الجزیره از پرداختن به این خبر امتناع کرده و صرفا جزئیاتی از این رخداد ارائه داد.
به نظر می‌رسد این اقدام تلاشی از سوی قطر است تا مذاکرات کنونی با عربستان برای پایان دادن به تحریم‌ها را به موفقیت ختم کند.
اخیرا اخباری درخصوص سفر محرمانه محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر به عربستان برای انجام رایزنی درخصوص پایان دادن به بحران منتشر شد.
وزیر قطری از تایید یا رد این سفر سر باز زد اما پیشتر در کنفرانس "گفت‌وگوهای مدیترانه‌" در رم از مذاکرات میان ریاض و دوحه خبر داده و گفته بود: در خصوص بحران شورای همکاری خلیج (فارس) از مرحله بن‌بست به مرحله مذاکره درباره آینده روابط منتقل شدیم و دیگر ۱۳ بند مورد مطالبه کشورهای محاصره‌کننده مطرح نیست.
وی ضمن ابراز امیدواری برای مثبت بودن نتایج این مذاکرات تأکید کرد، قطر سیاست مستقل خود را دارد و امور داخلی این کشور ابدا قابل مذاکره با هیچ طرفی نیست.
این مقام قطری پیشترتاکید کرد: طی‌ هفته‌های گذشته ما از بن‌بست و بحران به وجود آمده به پیشرفت‌ و صحبت درباره آینده روابط با عربستان منتقل شدیم زیرا مذاکراتی بین ما و سعودی‌ها در دست انجام است و امیدواریم این مذاکرات منجر به پیشرفت شود و شاهد پایان بحران به وجود آمده باشیم.
پنجم ژوئن ۲۰۱۷، کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر به بهانه حمایت دوحه از تروریسم و مداخله در امور کشورهای مذکور، روابط خود را با قطر قطع کردند، اتهاماتی که دوحه بارها آنها را رد کرده است.
کد مطلب: 119679
برچسب ها: عربستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *