۰
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۴

سقوط قیمت نفت

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه پس از انتشار آمار کاهش صادرات کالاها و خدمات چین برای چهارمین ماه متوالی که توجه بازارها را به آسیبهای جنگ تجاری پکن و واشنگتن به اقتصاد جهانی معطوف کرد، سقوط کرد.
قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه پس از انتشار آمار کاهش صادرات کالاها و خدمات چین برای چهارمین ماه متوالی که توجه بازارها را به آسیبهای جنگ تجاری پکن و واشنگتن به اقتصاد جهانی معطوف کرد، سقوط کرد.
به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۳۳ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش پیدا کرد و به ۶۴ دلار و شش سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت هفته گذشته تحت تاثیر تصمیم اوپک و متحدانش برای افزودن به میزان کاهش تولیدشان، حدود سه درصد رشد کرده بود.

بهای معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۷ سنت یا ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۵۸ دلار و ۸۵ سنت در هر دلار رسید در حالی که هفته گذشته حدود هفت درصد صعود کرده بود.

عقب نشینی بازارهای نفت در معاملات روز دوشنبه پس از انتشار آمار گمرک چین روی داد که بر اساس آن، صادرات کالاها و خدمات چین در نوامبر ۱.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرد که با پیش بینی تحلیلگران برای رشد یک درصدی صادرات چین، تفاوت فاحشی داشت.

شروع ضعیف نفت در معاملات هفته جاری با وجود آماری روی داد که نشان داد واردات نفت چین به رکورد بالایی صعود کرده است.

به گفته استفن اینس، استراتژیست بازار آسیا در شرکت "اکسی تریدر"، کاهش صادرات چین بارزکننده پیامدهای منفی جنگ تجاری آمریکا و چین است که مانع رشد اقتصاد جهانی و تقاضا برای نفت شد.

واشنگتن و پکن تلاش دارند به توافق تجاری دست پیدا کنند که به تعرفه‌های تلافی جویانه پایان دهد اما مذاکرات به دلیل اختلاف نظر دو طرف بر سر جزییات، ماههاست که ادامه پیدا کرده است.

کاهش قیمتها در معاملات روز دوشنبه روند صعودی قوی معاملات پیشین که ناشی از تصویب عمیق شدن کاهش تولید اوپک پلاس بود را متوقف کرد.

این تولیدکنندگان در نشست رسمی روز جمعه خود در وین با هدف مقابله با اشباع عرضه، توافق کردند توافق کاهش تولید را از ۱.۲ میلیون بشکه در روز به ۱.۷ میلیون بشکه در روز افزایش دهند که معادل حدود ۱.۷ درصد از تولید جهانی است.

با این حال تولید نفت آمریکا از زمان آغاز اجرای توافق محدودیت عرضه اوپک پلاس در سال ۲۰۱۷ افزایش پیدا کرده و روی قیمتها تاثیر منفی گذاشته است. تولید این کشور با وجود کاهش شمار دکلهای حفاری آمریکا،   تولید نفتش همچنان رو به رشد است و این کشور را بزرگترین تولیدکننده نفت جهان ساخته است.

بر اساس گزارش رویترز، آمار شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا در هفته منتهی به شش دسامبر برای هفتمین هفته متوالی کاهش پیدا کرد و با پنج حلقه کاهش، به ۶۶۱ حلقه رسید.
کد مطلب: 119721
برچسب ها: قیمت نفت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *