۰
سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۷
رییس خانه مطبوعات کشور در جشن بیست سالگی خبرگزاری ایسنا:

آزادی بیان و مطبوعات با رادیوتلویزیون خصوصی تثبیت خواهد شد

چرا تلویزیون اینترنتی را به روی خبرنگاران ما باز نمی‌کنید؟
مراسم جشن آغاز بیست سالگی خبرگزاری ایسنا با حضور جمعی از شخصیتهای مطرح کشور برگزار شد.
آزادی بیان و مطبوعات با رادیوتلویزیون خصوصی تثبیت خواهد شد
مراسم جشن آغاز بیست سالگی خبرگزاری ایسنا با حضور جمعی از شخصیتهای مطرح کشور برگزار شد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، در این مراسم محمدجواد ظریف (وزیر امور خارجه)، سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، علی‌اکبر صالحی (رئیس سازمان انرژی اتمی)، علی ربیعی (سخنگوی دولت)، حمیدرضا طیبی (رئیس جهاد دانشگاهی)، پیروز حناچی (شهردار تهران)، سیدعباس موسوی (سخنگوی وزارت امور خارجه)، علی اعطاء (سخنگوی شورای شهر تهران)، مصطفی کواکبیان (نماینده مردم تهران در مجلس)، مجتبی حسینی (معاون هنری وزیر ارشاد)، علیرضا دبیر (رییس فدراسیون کشتی)، بهروز کمالوندی (معاون سازمان انرژی اتمی)، پرویز اسماعیلی (مشاور رییس دفتر رییس جمهور)، سیدضیاء هاشمی (مدیرعامل ایرنا)، و جمعی از استادان علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاران پیشکسوت، از جمله  یونس شکرخواه، مجید رضاییان، علی‌اکبر قاضی‌زاده، بهروز بهزادی، رضا قوی فکر و امیدعلی مسعودی شرکت کرده بودند.
مصطفی کواکبیان رییس خانه مطبوعات کشور، در مراسم جشن آغاز بیست سالگی خبرگزاری ایسنا گفت: خوشحالم که در این جشن شرکت کردم البته علت حضورم در این مراسم این است که رییس خانه مطبوعات کشور هستم.
وی ضمن بیان پیشنهادی به حاضرین در این مراسم گفت: چرا تلویزیون اینترنتی را به روی خبرنگاران ما باز نمی‌کنید؟ ما در مجلس این طرح را بردیم اما تصویب نشد. اما فکر کنم در دولت راهی باشد که بتوانیم این طرح را تصویب کنیم.
کواکبیان ادامه داد: در خیلی از کشورها حتی کشورهای همسایه، چندین رادیو تلویزیون خصوصی وجود دارد و ما نیز می دانیم که آزادی بیان و مطبوعات با رادیو تلویزیون خصوصی و رفع انحصار تثبیت خواهد شد و همانگونه که برای مطبوعات، چندین استعلام گرفته می شود و مجوز داده می شود همین کار را نیز می توانیم برای راه اندازی رادیو تلویزیون خصوصی با ساز و کار مناسب پیگیری کنیم. همکاران ما در مطبوعات و خبرگزاری ها در نهایت صداقت کار خبری می کنند، اما اگر تلویزیون اینترنتی هم راه اندازی شود خبرنگاران خیلی بهتر می‌توانند کار کنند. امیدوارم دوستان در دولت بتوانند چنین پیشنهادی را به نتیجه برسانند.
وی با تبریک جشن بیست سالگی ایسنا تاکید کرد که این خبرگزاری از همان ابتدا به عنوان یک خبرگزاری غیردولتی همواره منبع بی طرف و مهمی برای روزنامه های غیردولتی بوده است.
در بخش هایی از این مراسم از برخی از خبرنگاران برتر ایسنا نیز تقدیر به عمل آمد. پایان بخش این مراسم تجلیل از خبرنگارانی بود که از ابتدای تاسیس خبرگزاری ایسنا در این خبرگزاری حضور داشته اند.  همچنین در این بخش از جوانترین خبرنگار ایسنا و  تعدادی از  قربانیان اسیدپاشی نیز تقدیر شد.  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ۱۶ آذر ۱۳۷۸ به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.


کد مطلب: 119798
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *