کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طرح38 استیضاح درمجلس دهم

19 آذر 1398 ساعت 10:24

یک عضو هیات رئیسه مجلس گفت که در مجلس دهم درخواست ۳۸ مورد استیضاح مطرح شده است.


یک عضو هیات رئیسه مجلس گفت که در مجلس دهم درخواست ۳۸ مورد استیضاح مطرح شده است.
به گزارش ایسنا، علی اصغر یوسف‌نژاد در حاشیه جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس در جمع خبرنگاران به ارائه توضیحاتی از تعداد استیضاح‌های مطرح شده در مجلس دهم پرداخت و گفت: در مجلس دهم وزیر آموزش و پرورش ۴ بار، وزیر اقتصاد ۳ بار، وزیر نیرو ۴ بار، وزیر راه و شهرسازی ۳ بار، وزیر علوم ۳ بار و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۴ بار استیضاح شده است. وزیر کشور ۶ بار، وزیر جهاد کشاورزی ۴ بار، وزیر نفت ۲ بار، وزیر صنعت و معدن و تجارت ۲ بار، وزیر ورزش ۲ بار، و وزیر خارجه ۱ بار استیضاح شدند که به طور کلی در مجلس دهم ۳۸ مورد استیضاح داشتیم.

یوسف نژاد گفت که وزرای ارتباطات، اطلاعات، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت و درمان و دفاع در مجلس دهم استیضاح نشدند.

این عضو هیات رئیسه مجلس همچنین اظهار کرد: از درخواست ۳۸ استیضاح مطرح شده دو مورد به رای عدم اعتماد منجر شد که مربوط به آقایان کرباسیان و ربیعی بود، ۴ مورد به ادامه خدمت منجر شد که برای آخوندی ۲ بار ، برای آقای ربیعی و حجتی هر کدام یک بار بود. همچنین چهار مورد استعفا داشتیم که شامل آقایان بطحایی، آخوندی، حجتی و شریعتمداری می‌شود.

یوسف‌نژاد در پایان یادآور شد: در حال حاضر استیضاح زنگنه وزیر نفت، رحمانی فضلی وزیر کشور و حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون‌ها در حال بررسی است.

وی درباره‌ استیضاح وزیر ورزش و جوانان گفت که هنوز به هیات رئیسه داده نشده است.


کد مطلب: 119800

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/119800/طرح38-استیضاح-درمجلس-دهم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir