۰
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۹

مسمومیت براثر مصرف کیکهای قرص دار

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کرمان از مسمومیت هفت کودک در استان کرمان به دلیل مصرف کیک و کلوچه حاوی نوعی قرص خبر داد.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کرمان از مسمومیت هفت کودک در استان کرمان به دلیل مصرف کیک و کلوچه حاوی نوعی قرص خبر داد.
سید محمد صابری عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سه کودک مسموم شده در شهرستان بافت و چهار کودک در شهر کرمان به بیمارستان افضلی پور بعد از مصرف کیک حاوی قرص به مراکز درمانی مراجعه کردند.
وی اظهار داشت: موارد مسموم شده در استان کرمان را کودکان تشکیل می دهند و این افراد بیشتر با خواب آلودگی و مسمومیت خفیف به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کرمان تصریح کرد: موارد مسموم شده با کیک حاوی قرص بعد از انجام اقدامات درمانی سرپایی با حال عمومی مساعد از بیمارستان ترخیص شدند.
وی تاکید کرد: کیک و کلوچه هایی که توسط والدین کودکان به مراکز درمانی آورده شده با برندهای مختلف و باز بوده و نمی توان در این مورد نظر داد.
مدیر حوادث و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از همشهریان درخواست کرد قبل از استفاده از اینگونه مواد خوراکی بسته بندی شده، از سلامت کامل محصول و محتویات بسته بندی شده آن، اطمینان حاصل کنند.
صابری به صاحبان فروشگاه ها و مراکز عرضه کننده مواد خوراکی و آشامیدنی، توصیه کرد : مواد خوراکی و آشامیدنی را مستقیماً از کارخانجات و نمایندگی های مجاز و شرکت های توزیع کننده معتبر، تأمین و عرضه کنند.
رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه افزود؛ بازرسان حوزه غذا و دارو و همچنین کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه های علوم پزشکی استان، ضمن بازدید از کارخانجات و مراکز عرضه کننده مواد خوراکی، بر روند تولید و توزیع محصولات خوراکی نظارت کامل داشته و گروههای مربوطه، تدابیر لازم را در این زمینه به عمل می آورند.
کد مطلب: 119973
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *