۰
جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۷

ناپدیدشدگان سانچی زنده نیستند

معاون سابق دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: شایعه‌هایی مبنی بر دزدیده شدن کارکنان سانچی مطرح شده که این موضوع غیر ممکن است.
معاون سابق دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: شایعه‌هایی مبنی بر دزدیده شدن کارکنان سانچی مطرح شده که این موضوع غیر ممکن است.
هادی حق‌شناس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تمامی ابعاد و سرنوشت کارکنان این نفت‌کش سانچی که ۲ سال پیش در ۱۶ دی ماه دچار سانحه شد در کمیته سوانح دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بررسی شد گفت: تمامی اطلاعات این نفت‌کش به سازمان جهانی دریانوردی آلمو ارائه شده و دادگاه فدرال هم تمامی جزئیات این حادثه را از سازمان تخصصی و بین‌المللی آیمو جویا می‌شود.

او افزود: سال گذشته هم دبیر کل آیمو به ایران آمد و به دیدار خانواده‌های کارکنان سانچی رفت.

حق شناس با اشاره به اینکه متأسفانه شایعه‌هایی مبنی بر زنده ماندن کارکنان کشتی سانچی مطرح شده است گفت: برخی از افراد سعی دارند با روح و روان خانواده‌های حادثه‌دیدگان بازی کنند که همین موضوع باعث شده وکیل این خانواده‌ها شکایاتی را در دادگاه فدرال ارائه دهد.

معاون سابق دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه تمامی خانواده‌های حادثه دیده سانچی پول را دریافت کرده‌اند گفت: برخی از خانواده‌ها پول خود را دریافت نکرده‌اند، اما تمامی این مبالغ در حساب وجود دارد و خانواده‌ها می‌توانند هر زمان برای دریافت این مبالغ مراجعه کنند.
ناپدیدشدگان نفتکش سانچی زنده نیستند
او افزود: شایعه‌هایی مبنی بر دزدیده شدن این کارکنان مطرح شده که این موضوع غیر ممکن است و طبق مشاهدات عینی نفت‌کش منفجر شده و امکان زنده ماندن یا دزدیده شدن آن‌ها وجود ندارد.

گفتنی است نفت‌کش سانچی متعلق به شرکت ملی نفت‌کش ایران بود روز شنبه ۱۶ دی ماه سال ۱۳۹۶ با یک کشتی فله‌بر چینی ۶۴ هزار تنی در سواحل چین برخورد کرد و با توجه به آنکه محموله نفت‌کش سانچی نفت فوق سبک با درجه اشتعال بسیار بالا بود موجب آتش‌سوزی سریع کشتی شد که در این سانحه ۳۰ ایرانی و دو تبعه بنگلادشی ناپدید شدند که بعد از چند روز جستجو جسد سه نفر از ایرانیان در این حادثه پیدا شد.
 
کد مطلب: 119995
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *