۰
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۴

ثبات بازار نفت

مدیرعامل شرکت ایتالیایی انی پیش بینی کرد با توافق تجاری مقدماتی که میان آمریکا و چین حاصل شده است، بازار جهانی نفت ثبات بیشتری پیدا می‌کند.
مدیرعامل شرکت ایتالیایی انی پیش بینی کرد با توافق تجاری مقدماتی که میان آمریکا و چین حاصل شده است، بازار جهانی نفت ثبات بیشتری پیدا می‌کند.
به گزارش ایسنا، کلودیو دسکالزی در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ در دوحه گفت: با تصمیم اخیر اوپک و متحدانش برای عمیق کردن کاهش تولید خود، میانگین قیمت هر بشکه نفت خام در سال ۲۰۲۰ بین ۶۰ تا ۶۵ دلار در هر بشکه خواهد بود.
قیمت نفت برنت امسال از رکورد پایین ۵۲ دلار و ۵۱ سنت در دوم ژانویه تا رکورد بالای ۷۵ دلار و ۶۰ سنت در ۲۵ آوریل رسید. بهای معاملات نفت برنت بازار لندن روز جمعه ۶۵ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه بود. تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، با هدف تثبیت بازار و مقابله با اشباع عرضه ناشی از رشد بی‌رویه تولید آمریکا و کشورهای دیگر موافقت کرده اند تولیدشان را در سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ به میزان ۱.۷ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، مدیرعامل انی همچنین اظهار کرد: قیمتهای گاز طبیعی مایع در آمریکا، اروپا و ‌آسیا یکی شده و در سطح پایینی قرار دارد و با وجود دشواری پیش بینی قیمتهای LNG، کلودیو دسکالزی انتظار دارد قیمتهای LNG پایین بماند.
همچنین انی به همراه شرکتهای توتال و نواتک در سه ماهه نخست یا دوم سال ۲۰۲۰ حفاری در بلوک ۴ لبنان را آغاز خواهد کرد.
وی درباره فعالیت در کشور جنگ زده لیبی نیز گفت: اولویت انی، سلامت کارکنانش خواهد بود. این شرکت در میدان نفتی الفیل فعالیتهایی دارد. تولید این میدان هفته گذشته پس از توقف موقتی به دلیل حملات هوایی، ازسرگرفته شد.
کد مطلب: 120095
برچسب ها: قیمت نفت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *