۰
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۲

عامل آتش زدن بانک یافت آباد دستگیر شد

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت از بازداشت عامل به آتش کشاندن یکی از شعبات بانکی در منطقه "یافت آباد" خبر داد که به مراجع قضایی معرفی شد.
رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت از بازداشت عامل به آتش کشاندن یکی از شعبات بانکی در منطقه "یافت آباد" خبر داد که به مراجع قضایی معرفی شد.
به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ، سرهنگ سعید راستی در این باره اظهار داشت: در پی نا آرامی ها چند روزه طرح سهمیه بندی بنزین، شناسایی و دستگیری عامل انسداد بزرگراه آزادگان و به آتش کشاندن، یک بانک در دستور کار قرار گرفت و در تحقیقات میدانی و پلیسی که ماموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت انجام دادند، موفق شدند یکی از عاملان انسداد بزرگراه آزادگان و به آتش کشاندن یکی از شعب بانکی را شناسایی کنند.
وی با اشاره به اینکه در گام بعدی تحقیقات پلیسی، شناسایی مخفیگاه وی در دستور کار قرار گرفت، عنوان کرد: مخفیگاه این آشوبگر در منطقه یافت آباد شناسایی و نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت.
راستی با اشاره به اینکه مراقبت های ویژه از مخفیگاه متهم انجام شد، عنوان کرد: این مراقبت های ویژه پلیسی ادامه داشت تا اینکه ماموران موفق شدند، متهم را روزگذشته بیست و سوم آذرماه در مخفیگاهش دستگیر کنند.
 رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت افزود: متهم در تحقیقات پلیسی به جرم ارتکابی اعتراف و به مرجع قضائی معرفی شد.
دستگیری دایی و خواهرزاده و مالخران آنها
 معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی از دستگیری دایی و خواهر زاده ای با ۳۰۰ فقره سرقت، خبر داد که اموال سرقتی را به ۲ مالخر برای تامین هزینه مواد مخدر می فروختند.
سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی در این باره گفت: نوزدهم آبان ماه امسال فردی به کلانتری ۱۱۳ بازار مراجعه و اعلام کرده، خودروی سواری پژو خود را در کنار خیابان پارک کرده اما پس از مراجعه متوجه شده که در خودرو باز است و از داخل آن ساک، لباس، چمدان و دستگاه جی پی اس و پاور بانک به سرقت رفته است.
وی عنوان کرد: با ثبت شکایت اولیه در کلانتری، پرونده برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع و در اختیار کارآگاهان اداره بیستم قرار گرفت که کارآگاهان در گام نخست تحقیقات میدانی دریافتند، راننده و سرنشین یک دستگاه خودروی سواری پراید هاچ بک سفید رنگ اموال مال باخته را سرقت کرده و در پایش های اطلاعاتی مالک خودرو شناسایی و با دستور قضائی به پلیس آگاهی دعوت شد.
معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه مالک خودرو مدعی بود که خودرو در اختیار فرزندش قرار دارد، افزود: در بررسی سوابق فرزند مالک خودرو مشخص شد، وی سابقه دار بوده و مدت چند ماهی بوده که از زندان آزاد شده است.
میرزکی با اشاره به اینکه دومین مظنون پرونده با دستور قضائی دستگیر و به اداره بیستم انتقال یافت، اضافه کرد: متهم که در ابتدا منکر هرگونه جرم ارتکابی بود در ادامه تحقیقات پلیسی اعتراف کرده بعد از آزادی از زندان برای تامین هزینه مواد به همراه دایی خود تصمیم به سرقت لوازم خودرو گرفته است.
وی عنوان داشت: کارآگاهان با اعتراف متهم به منزل دایی وی مراجعه و در یک عملیات پلیسی، سومین مظنون پرونده را در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال دادند و متهم پرونده نیز به سرقت لوازم خودرو به همراه خواهر زاده اعتراف و در بازجویی انجام شده، اظهار داشته وظیفه سرقت از خودروهای ایرانی با خواهر زاده بوده و خودروهای خارجی را وی سرقت می کرده که بیشتر سرقت ها را در مناطق شمال، غرب و مرکز تهران انجام و اموال سرقتی را به ۲ مالخر معتاد فروخته اند.
میرزکی خاطرنشان کرد: با اقرار متهمان به فروش اموال سرقتی دستگیری مالخران در دستور کار کارآگاهان اداره بیستم قرار گرفت و هر ۲ مالخر نیز در مخفیگاهشان دستگیر شدند.
معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی با بیان اینکه متهمان به ۳۰۰ فقره سرقت با همکاری یکدیگر اعتراف کرده و تاکنون یک صد تن از مال باختگان شناسایی شده اند، گفت: ارزش اموال سرقتی توسط کارشناسان بالغ بر پنج میلیارد ریال برآورد شده و متهمان با دستور بازپرس شعبه ۱۲ دادسرای ناحیه ۱۲ تهران برای کشف سایر جزئیات پرونده در اختیار اداره بیستم پلیس آگاهی قرار دارند.
کد مطلب: 120126
برچسب ها: یافت آباد
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *