۰
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۱

حضور اولین کاروان زائران ایرانی در دمشق

پس از سال‌ها انتظار برای زیارت حرم حضرت زینب (س)، با برقراری اعزام‌ها به سوریه اولین کاروان زیارتی در حرم عمه سادات حضور پیدا کرد.
پس از سال‌ها انتظار برای زیارت حرم حضرت زینب (س)، با برقراری اعزام‌ها به سوریه اولین کاروان زیارتی در حرم عمه سادات حضور پیدا کرد.
به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، این روزها اولین کاروان زیارتی رسمی از سوی سازمان حج و زیارت به سوریه اعزام و به نوعی درهای حرم حضرت زینب (س) بار دیگر به روی زائران ایرانی باز شده است.
سفری که عاشقان اهل بیت‌ (ع) سال‌ها منتظر بودند تا بتوانند با نابودی داعش به حرم بانوی دشت کربلا و دختر سه ساله اباعبدالله (ع) مشرف شوند. در این راه پر فراز و نشیب هزاران مدافع حرم به شوق زیارت در راه دفاع از حرم حضرت زینب (س) به شهادت رسیدند و با خون خود راه زیارت عمه سادات را باز کردند.
اولین کاروان زیارتی سوریه پنج‌شنبه از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران با بدرقه مسؤولان حج و زیارت کشورمان به سمت فرودگاه دمشق حرکت و در آنجا نیز نماینده ولی‌فقیه در سوریه از آن‌ها استقبال کرد.
حتی یک لحظه هم پرچم گنبد حضرت زینب (س) نیمه‌افراشته نشد
آیت الله طباطبایی نماینده ولی‌فقیه در سوریه ضمن خیر مقدم به زائران، بازگشایی مسیر زیارت و امنیت موجود در سوریه را مدیون خون شهدای مدافع حرم دانست و گفت: هشت سال پیش داعشیان در کوچه های اطراف حرم حضرت زینب (س) بودند و از ساختمان های اطراف حرم، زائران را به شهادت می‌رساندند، اما اکنون ما باید صدها کیلومتر آن طرف‌تر برویم تا بوی نحس آن‌ها را حس کنیم.

وی ادامه داد: یادمان هست که وقتی هشت سال پیش در ایران گفتند که حرم حضرت زینب (س) و حرم حضرت رقیه (س) در خطر است، چقدر از جوانان و هیأتی‌ها آمدند و به مسؤولان می‌گفتند که اجازه بدهید ما به سوریه برویم و از این حرم‌ها دفاع کنیم. آن‌ها آمدند تا کسی نتواند به حرم حضرت زینب (س) جسارتی کند. من به عنوان شاهد می‌گویم که طی این سال‌ها حتی یک لحظه هم پرچم گنبد حضرت زینب (س) نیمه افراشته نشد و این از برکت خون شهدا است.
 
کد مطلب: 120155
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *