۰
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۵

فروش میلیاردی انیمیشن"یخ زده 2"

انیمیشن جدید کمپانی دیزنی به عنوان ششمین فیلم این کمپانی در سال ۲۰۱۹ به رقم فروش یک میلیارد دلار رسید.
انیمیشن جدید کمپانی دیزنی به عنوان ششمین فیلم این کمپانی در سال ۲۰۱۹ به رقم فروش یک میلیارد دلار رسید.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، «یخ زده ۲» نام خود را به عنوان ششمین فیلم دیزنی در سال ۲۰۱۹ وارد کلوپ میلیاردی‌ها کرد.
این در حالی است که امسال «انتقام‌جویان: پایان بازی»، «علاء‌الدین»، «داستان اسباب بازی ۴»، «شیر شاه» و «کاپیتان مارول» پیشتر آمار فروششان را به بالای یک میلیارد دلار رسانده بودند.
«یخ زده ۲» سومین انیمیشن دیزنی است که فروشش را به بالای یک میلیارد دلار رسانده است و اکنون در جایگاه هفتمین انیمیشن پرفروش در طول تاریخ جای گرفته است.
اوایل همین ماه دیزنی به عنوان اولین استودیوی تاریخ که در طول یک سال بیش از ۱۰ میلیارد دلار فروش کرده است، شناخته شد. این پیش از آن است که «جنگ ستارگان: ظهور اسکای واکر» در ۲۰ دسامبر راهی سینماها شود.
«یخ زده ۲» تا اینجا هشتمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۹ هم هست. این انیمیشن در آمریکای شمالی بیش از ۳۶۷ میلیون دلار فروخته و در بازار بین‌المللی فروش آن بیشتر از ۶۰۰ میلیون دلار بوده است. چین با فروش ۱۱۱.۵ میلیون دلار، کره با فروش ۸۵.۴ میلیون دلار و ژاپن با فروش ۶۷.۳ میلیون دلار بزرگ‌ترین بازارهای فروش این فیلم بوده‌اند. فروش این فیلم در بریتانیا نیز ۴۹.۶ میلیون دلار بوده است.
این انیمیشن کارش را با فروش ۱۳۰ میلیون دلاری در اولین آخر هفته اکرانش که مربوط به تعطیلات شکرگزاری بود شروع کرد.
جنیفر لی و کریس باک این فیلم را کارگردانی کرده‌اند و داستان آن ادامه ماجراهای پرنسس السا با صداپیشگی ادینا منزل و آنا با صداپیشگی کریستن بل است.
کد مطلب: 120160
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *