۰
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۸

مخالفت موتلفه با استعفای دولت

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: اصلاح‌طلبان مورد حمایت آمریکا در ایران در مسیر بی‌ثباتی و بی دولت سازی حرکت کرده و بر طبل استعفای دولت می‌کوبند.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: اصلاح‌طلبان مورد حمایت آمریکا در ایران در مسیر بی‌ثباتی و بی دولت سازی حرکت کرده و بر طبل استعفای دولت می‌کوبند.
به گزارش ایسنا، اسدالله بادامچیان در پایان نشست دبیران حزب موتلفه با اشاره به توطئه‌های آمریکا در خط مقاومت اظهار کرد: آمریکایی‌ها با دامن زدن به آشوب در کشورهای خط مقدم مقاومت دنبال «بی‌دولت سازی» و هرج و مرج از طریق «بی‌ثبات سازی» و سپس روی کار آوردن دولت‌های مطیع و خودباخته در برابر غرب هستند. یک جریان نفوذی در داخل، همین سیاست را دنبال می کند. باید با درایت و هوشمندی این توطئه دشمن را خنثی کرد.
وی ادامه داد: نقد مدیریت‌ها و مدیران دولت به نفع دولت است تا اشتباهات و غفلت‌های خود را جبران کند. این راه درست و تحلیل دقیق اوضاع ماست، ولی هر گامی که در جهت بی‌ثباتی برداشته شود، انحرافی است. جریان صهیونیستی ـ غربی در لبنان، بعث در عراق و اصلاح طلبان مورد حمایت آمریکا در ایران در مسیر بی‌ثباتی و بی‌دولت سازی حرکت کرده و بر طبل استعفای دولت می‌کوبند. همین جریان، همزمان ساز مذاکره را هم می نوازند تا این پروژه را تکمیل کنند.
بادامچیان همچنین خاطرنشان کرد: موتلفه اسلامی این شیوه‌های بودجه‌نویسی در این سال‌ها را صحیح نمی‌داند ولی دولت فعلی مسئولیت بودجه نویسی را به عهده دارد. دولت مدعی است بودجه سال ۹۹ یک بودجه برنامه‌ای و بر اساس عملکرد نوشته شده است. هر چند دولت در بسیاری از دستگاه‌ها موفق به ارائه تصویر درستی از بودجه بر اساس رویکرد صحیح شده است، اما درمورد بودجه شرکت ملی نفت که بزرگترین بنگاه اقتصادی دولت است، چنین توفیقی دیده نمی‌شود.
وی افزود: بودجه شرکت ملی نفت ایران یک برابر و نیم بودجه عمومی دولت است؛ اما نه برنامه دولت در این شرکت شفاف بیان شده و نه بودجه آن بر اساس عملکرد بسته شده است. بزرگترین بنگاه اقتصادی دولت نه سود سهام این شرکت دولتی را به درآمد عمومی واریز می‌کند و نه مالیات می‌دهد. مواد ۱۰ و ۱۱ قانون محاسبات می‌گوید سود سهام شرکت دولتی متعلق به خود شرکت نیست، بلکه متعلق به درآمد عمومی است. هر بنگاهی چه دولتی و چه خصوصی باید مالیات بدهد؛ اما بودجه سال ۱۳۹۹ نشانگر آن است که بزرگترین بنگاه اقتصادی دولت نباید مالیات بدهد. این رویکرد ادعای دولت در اصلاح ساختار بودجه‌نویسی را مخدوش می کند.
دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه بودجه سال آینده دچار کسری مزمن است، تصریح کرد: بخشی از تأمین این کسری باید از طریق مالیات و رسیدگی به حساب‌های شرکت‌های دولتی و اختصاص سود آنها به خزانه تأمین شود. متأسفانه دولت در این باره سخت دچار غفلت و عدم شفاف سازی است.
وی تاکید کرد: امروز در محافل علمی و دانشگاهی سخن از حکمرانی خوب در حوزه اقتصاد مطرح است. ولی دولت از مباحث عمیق و کاربردی دانشمندان علم اقتصاد در دانشگاه‌ها و صاحب‌نظران بخش مردمی بهره نمی‌برد. مردم منتظر اقدامات عملی برای مهار تورم، نظارت بر قیمت‌ها، خروج از رکود، رونق تولید و راه اندازی مراکز تولیدی با تکیه بر اقتصاد مقاومتی با عزم و اراده کار جهادی هستند. دولت می‌تواند در مدت باقیمانده خدمت خود نمادی از کارآمدی و کاربلدی را ارائه دهد تا مردم بتوانند با امید به آینده، معیشت خود را تأمین کنند. به شرط آنکه تغییر و تحول اساسی در نگرش و مدیریت‌ها و سیاست‌های خود داشته باشد.
دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی سفر رییس جمهور به ژاپن را مهم توصیف و اظهار کرد: البته همزمانی این سفر با ورود ترامپ به توکیو از نگاه بعضی صاحب نظران قدری مشکوک است. آقای روحانی که ادعا می‌کند ما دیگر فریب دشمن را نمی خوریم، باید با نهایت هوشیاری متوجه طرح های فریبکارانه آمریکا و استعمارگران باشد.
وی با تقدیر از مواضع سردار سلامی فرمانده کل سپاه در واکنش به شرارت احتمالی آمریکا تأکید کرد: ما توانایی هایی داریم که تاکنون عملی شده و دشمنان را از ادامه شرارت باز داشته است و توانمندی های فراوانی داریم که می شود از آنها هم استفاده کرد. آمریکایی ها از جنگ می ترسند. باید به آنها عملاً نشان داد که شرارت بس است و آتش افروزی های آنها بی پاسخ نمی ماند.
بادامچیان در پاسخ به سوالی درباره انتخابات آینده گفت: انتخابات مجلس یازدهم با آرامش و اطمینان از حرکت نظام در مسیر جمهوریت اسلام محور برگزار خواهد شد. مردم خواهان تغییر و تحول هستند. دولت و مجلس کنونی را در مواجهه با مشکلات خود سنجیده اند و راه حل مشکلات را تأکید روی ارزش ها و مواضع انقلابی و کارآمدی و کاربلدی و کار جهادی می دانند. مردم به این دولت و مجلس دهم نمره خوبی نمی دهند و لذا از اختیار و رأی خود برای تغییر بنیادین در مجلس و دولت آینده استفاده خواهند کرد. ان شاءالله مردم با بصیرت به پای صندوق های رأی خواهند آمد و رأی خود را به کسانی خواهند داد که از پشتوانه تجربه و کارآمدی و پاکی و دلسوزی برای ملت برخوردار باشند.
بادامچیان درباره آزادی پروفسور مسعود سلیمانی از چنگال سیا و اف بی آی اظهار کرد: دانشمند ایرانی را به آمریکا فرا می خوانند و او را دستگیر و شکنجه می‌کنند و می‌گویند به ایران بازنگرد و به او پیشنهاد می‌دهند که در آمریکا بهترین امکانات را در اختیار او خواهند گذاشت و پس از مشاهده امتناع و مقاومتش او را به بند جانیان و اشرار می برند و تهمت تروریست به او می‌زنند. آمریکایی ها همه موازین حقوق بشر را درباره او زیر پا گذاشتند.
وی با تجلیل از پروفسور سلیمانی افزود: مردم ما از دلاورمردانی که شرف و عزت ایرانی خود را نمی فروشند و در کنار مردم مظلوم ما مقاومت می کنند، قدرشناسی می نمایند.
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات انگلیس و بازگشت جانسون به قدرت گفت: انگلیس از فرو افتادن در چاه ویل «برگزیت» نجات پیدا نمی‌کند. پیروزی جانسون در انتخابات به معنای پایان بحران برگزیت نیست. بازی در این کشور تمام نشده است. تنها گزینه برگزاری همه پرسی مجدد درباره برگزیت را منتفی کرده است. پاسخ به این سوال که برگزیت نرم باشد یا سخت، چالش جدید دولت و مجلس انگلیس است. انتخاب هر یک از این دو گزینه، بحران های جدیدی را می آفریند که جانسون باید مدت ها با آن دست و پنجه نرم کند.
بادامچیان در پایان با گرامیداشت یاد شهید دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه تأکید کرد: شهید آیت الله مفتح یکی از بزرگ ترین متفکران جامعه اسلامی ما بود که عمر پربرکت خود را در امر مبارزه با استبداد و پیروزی انقلاب اسلامی صرف کرد. وحدت حوزه و دانشگاه مدیون دیدگاه های بلند فکری اوست. حزب مؤتلفه اسلامی یاد و خاطره این اندیشمند بزرگوار و عالم شهید را که در مؤتلفه خدمات ارزشمندی به یادگار گذاشت، گرامی می دارد.
کد مطلب: 120183
برچسب ها: موتلفه بادامچيان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *