۰
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۶

توزیع مواد مخدر با پهپاد

وزیر اطلاعات گفت: نسبت به شناسایی و دیگر اقدامات قانونی در مبارزه با دانه‌درشت‌های تولید و توزیع مواد مخدر، اقدام می‌کنیم.
وزیر اطلاعات گفت: نسبت به شناسایی و دیگر اقدامات قانونی در مبارزه با دانه‌درشت‌های تولید و توزیع مواد مخدر، اقدام می‌کنیم.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات در مراسم گردهمایی مدیران، معاونین و دبیران ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اظهار داشت: به مسؤولان ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برای مبارزه نفس‌گیر و آتشی که به جان ملت‌ها افتاده است، خداقوت عرض می‌کنم.
وی گفت: این جلسه موجب می‌شود که مسؤولان کشور هم در جریان مجاهدت‌ها و تلاش‌های شما قرار بگیرند.
حجت‌الاسلام والمسلمین علوی گفت: کار شما مبارزه با مواد مخدر است و در این زمینه از تجربیات خوبی برخوردار هستیم و ضروریات آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم درک می‌کنیم و راه‌ها و روش‌های مبارزه با مواد مخدر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم می‌دانیم و جا ندارد که بنده در این خصوص صحبتی داشته باشم.
وزیر اطلاعات گفت: مسائل مختلفی در این وزارتخانه ذهن ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به خودش مخدوش می‌کند و صحبت کردن از تکنیک‌های مبارزه با مواد مخدر حکمت به نزد لقمان بردن است.
وی تأکید کرد: سربازان گمنام حضرت امام زمان(عج)‌ آماده هستند به عنوان بازوی ستاد مبارزه با مواد مخدر همراه و همگام با شما پیش بروند تا دستاوردهای خوبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر داشته باشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین علوی گفت: وقتی آتشی دامن جامعه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌گیرد همه انسان‌ها مسؤولیت دارند در خاموش کردن آتش و جلوگیری فراگیر شدن آن اقدام کنند، مخصوصا آتشی که جان و خانمان انسان‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تهدید می‌کند.
وزیر اطلاعات افزود: قطعا بی‌تفاوتی در برابر آتشی که گوشه خرمن افتاده است، موجب می‌شود که این آتش به گندم خودمان هم برسد و دسترنج ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از بین ببرد.
وی بیان داشت: ضرورت برخورد با مواد مخدر امری است که ریشه‌های آن در قرآن نیز مطرح شده است.
وزیر اطلاعات افزود: قطعا پیشگیری مقدم بر درمان است و منتظر نباشید که مواد مخدر عده‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آلوده و معتاد کند، بعد با علل آن مبارزه کنیم. راه‌های پیشگیری و کشف مواد مخدر به صورت علمی باید مورد توجه قرار گیرد و هرچقدر در این مسیر به صورت علمی پیش برویم، قطعا توفیقات بیشتری خواهیم داشت.
حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تاکید کرد: برای روش‌های موثر پیشگیرانه باید کار کرد تا نتیجه آن پیشگیری از مصرف مواد مخدر و کاهش اعتیاد باشد.
وی گفت: ما باید با اقدامات اطلاعاتی و علمی پیشگیری از افزایش شهدا و جانبازان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در حوزه مبارزه با مواد مخدر داشته باشیم.
وزیر اطلاعات بیان داشت: وزارت اطلاعات گوشه‌ای از اقداماتش پرداختن به مسئله‌ای همچون مواد مخدر است و مأموریت ذاتی در این خصوص ندارد اما وقتی ما با پایشی که در مبادی ورودی می‌کنیم، در جهت تامین امنیت و مقابله با ناامنی‌ها به مواردی برمی‌خوریم که نمی‌توانیم بگوییم ماموریت ذاتی در این خصوص نداریم و باید تأثیر خودمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این مجموعه بگذاریم.
حجت‌الاسلام والمسلمین علوی گفت: ما در زمینه مبارزه با تروریسم، همان‌طور که وظیفه مبارزه با آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم، باید با ریشه‌های تروریسم هم مقابله کنیم که مواد مخدر یکی از ریشه‌ها و خاستگاه‌های تروریسم است.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم مبارزه ریشه‌ای با تروریسم کنیم باید با مواد مخدر مبارزه جدی‌تری داشته باشیم.
وزیر اطلاعات اضافه کرد: در زمینه مبارزه با مواد مخدر مسأله وزارت اطلاعات با دیگر نیروهای اطلاعاتی و امنیتی فرق دارد؛ چراکه ناجا در داخل مرزها فعالیت می‌کند و وزارت اطلاعات کار ناجا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باید سبک‌تر کند و در مبدا، ضربه‌هایی به موادفروشان بزند.
وی افزود: وزارت اطلاعات در حوزه مبارزه با مواد مخدر به سراغ دانه‌درشت‌ها رفته است و در کشورهای مختلف اقداماتی در این خصوص انجام داده‌ایم و دانه‌درشت‌های مواد مخدر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شناسایی کرده‌ایم.
حجت‌الاسلام والمسلمین علوی بیان داشت: ما باید به دنبال علت‌های مصرف مواد مخدر پیش برویم و نباید این علل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فراموش کنیم.
وزیر اطلاعات بیان داشت: مبارزه با مواد مخدر مانند مبارزه با آنفلوآنزای مرغی نیست که مدتی مطرح شود و دستگاه‌های مختلف در این خصوص بلافاصله وارد عمل شوند و اقداماتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهند، بلکه مسأله مواد مخدر استمرار دارد و نمی‌توان فکر کرد که تا 10 سال دیگر می‌توان موضوع مواد مخدر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قلع و قمع کرد.
وی گفت: موضوع مواد مخدر مانند یک عارضه در زندگی وجود دارد و باید در حوزه اقدامات پیشگیرانه در این خصوص اقدام کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین علوی بیان داشت: مبارزه با مواد مخدر یک اراده حاکمیتی است و ضرورت دارد که فرهنگ مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در مبارزه با مواد مخدر افزایش دهیم و در بین مردم در این حوزه احساس مسؤولیت شود و در صورت مشاهده فروش مواد مخدر به مراکز اطلاعاتی و انتظامی خبر داده شود.
وزیر اطلاعات گفت: ما با تمامی سرویس‌ها و دستگاه‌هایی که در حوزه مبارزه با مواد مخدر اقدام می‌کنند هماهنگی و تعامل داریم و یکی از محورهای ما برای مبارزه با مواد مخدر تبادل تجربیات دیگر کشورهایی که همجوار ما هستند و قربانی مواد مخدر نیز شدند، داریم.
حجت‌الاسلام والمسلمین علوی خاطرنشان کرد: کشورهای تروریست در مبارزه با مواد مخدر، اگر به نفع‌شان باشد، ورود نمی‌کنند و اگر به کشور و منافع‌شان لطمه بزند در این خصوص وارد عمل می‌شوند، ولی کشور ما در حوزه مبارزه با مواد مخدر از هیچ اقدامی کوتاه نمی‌آید و در این راستا اقدامات لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهد و ما هیچ وقت این بی‌تفاوتی در سلامت بشری و انسان‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مورد بی‌توجهی قرار نداده‌ایم و در مبارزه با مواد مخدر اقدامات لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین علوی بیان داشت: تنوع مصرف مواد مخدر هر روز بیشتر می‌شود و در حال حاضر 80 نوع ماده روان‌گردان و مخدر تولید می‌شود و مواد مخدر سنتی به صنعتی گرایش پیدا کرده است.
وی خاطرنشان کرد: در کشور ما به وفور آشپزخانه‌ها افزایش می‌یافت که با ضربه‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) در استان البرز و دیگر استان‌ها، ریشه آنها خشکانده شد و تعداد آشپزخانه‌ها خیلی کمتر شد، ولی کشور افغانستان که در همسایگی کشور ماست، نسبت به تولید مواد مخدر صنعتی اقدام می‌کند و طی سالیان اخیر نیز تولید آن بیشتر شده است.
وزیر اطلاعات افزود: در توزیع مواد مخدر قبلا به صورت استفاده از مسیرهای خشکی بود ولی در حال حاضر توزیع مواد مخدر از طریق آبی و هوایی انجام می‌شود و حتی با پهپادها هم مواد مخدر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جابجا می‌کنند.
علوی افزود: با توجه به افزایش تنوع مواد مخدر مقابله متنوع آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم می‌طلبد و در این حوزه نیز ستاد مبارزه با مواد مخدر رویکردهای خوبی داشته است.
وی گفت: ما اقداماتی انجام داده‌ایم تا در دل مجموعه‌های توزیع مواد مخدر هم ورود کنیم و ضربه‌هایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز به سرچشمه‌ها و دانه‌درشت‌های مواد مخدر وارد کنیم.
کد مطلب: 120199
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *