; ?>; ?> مردم سالاری آنلاين - وایلد کارت المپیک برای دختران وزنه بردار - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وایلد کارت المپیک برای دختران وزنه بردار

27 آذر 1398 ساعت 11:19

وزنه برداری بانوان واجد شرایط برای دریافت وایلد کارت المپیک ۲۰۲۰ هستند.


وزنه برداری بانوان واجد شرایط برای دریافت وایلد کارت المپیک ۲۰۲۰ هستند.
به گزارش ایسنا، وزنه برداری ایران امیدوار است در بخش بانوان هم بتواند صاحب سهمیه المپیک شود. البته شانس  وزنه برداری ایران برای رسیدن به سهمیه از طریق رنکینگ جهانی بسیار کم است چون فاصله امتیازی بانوان ایران با هشت نفر اول رنکینگ اوزان خود زیاد است بنابراین امید ایران این است که وایلد کارت به وزنه برداری بانوان ایران تعلق بگیرد و بتواند از این طریق سهمیه را به دست آورد.
 البته بحثی مطرح شده مبنی براینکه دختران ایران واجد شرایط برای دریافت وایلد کارت نیستند در حالی که دختران ایران هم می توانند درخواست خود را برای دریافت وایلد کارت ارائه کنند.
 طبق سیستم کسب سهمیه المپیک در وزنه برداری، ۸ سهمیه وایلد کارت ( ۴ سهمیه در مردان و ۴ سهمیه در بانوان) توزیع می شود. کشورهای واجد شرایط هم می توانند درخواست های خود را تا ژانویه ۲۰۲۰ ارسال می کنند و در نهایت کمیسون سه جانبه ( متشکل از نمایندگان IOC، فدراسیون جهانی هر رشته و انجمن کمیته ملی المپیک کشورها) در مورد اعطای وایلد کارت ها یا همان سهمیه های دعوتی تصمیم گیری می کنند.
در وزنه برداری ورزشکاران کشوری که در خواست سهمیه دعوتی دارند، باید حداقل در دو مسابقه گزینشی المپیک شرکت کنند که یکی از آن دو مسابقه گزینشی باید در سطح طلا  و نقره (مسابقات سطح Gold یا silver) باشد.
دختران ایران در حال حاضر مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان  ۲۰۱۹ که هر دو در سطح طلا بودند را پشت سر گذاشته اند و همچنین در مسابقات گزینشی المپیک ترکیه (سطح نقره) شرکت کردند و قرار است در قطر کاپ که آن هم گزینشی المپیک است وزنه بزنند. با وجود اینکه دختران ایران شرایط لازم برای دریافت وایلد کارت را دارند اما باز هم به مسابقات گزینشی المپیک اعزام می شوند که هدف از انجام این کار این است که ایران نشان دهد در وزنه برداری بانوان فعال است و در رویدادهای مهم حضور دارد. در واقع  بانوان ایران فعال هستند اما به دلیل ضعیف بودن نمی توانند سهمیه المپیک را بگیرند مگر اینکه با اعطای وایلد کارت به  آنها کمک شود.
فلسفه وایلد کارت این است که این سهمیه به کشورهای ضعیفی داده می شود که توان گرفتن سهمیه المپیک را ندارند تا تعداد مشارکت کشورها دربازی های المپیک بیشتر باشد. از آنجا که امکان دارد ایران دو سهمیه دربخش مردان بگیرد ممکن است سهمیه وایلد کارت بانوان به ایران تعلق نگیرد و این سهمیه به کشوری داده شود که اصلا موفق به گرفتن سهمیه المپیک (در هر دو بخش مردان و بانوان) نشده است.
از طرفی فدراسیون های جهانی نقش مهمی در تصمیم گیری دراین کمیسیون سه جانبه دارند و فدراسیون های جهانی وزنه برداری هم نسبت به فعالیت وزنه برداری بانوان ایران نظر مثبتی دارد و همین مسئله کمی امیدوار کننده است.
اما در نهایت باید دید در بررسی درخواست ها، وایلد کارت به وزنه برداری بانوان ایران تعلق می گیرد یا خیر.


کد مطلب: 120315

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/120315/وایلد-کارت-المپیک-دختران-وزنه-بردار

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir