۰
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۴

مردم خوزستان درخانه هایشان حبس شده اند

با گذشت سه روز از بارندگی شدید روز دوشنبه در خوزستان، هنوز برخی خانه‌ها در اهواز و کارون زیر آب است و مردم در خانه‌های خود حبس شده اند.
با گذشت سه روز از بارندگی شدید روز دوشنبه در خوزستان، هنوز برخی خانه‌ها در اهواز و کارون زیر آب است و مردم در خانه‌های خود حبس شده اند.
به گزارش مهر، روز دوشنبه باران نسبتاً شدیدی در خوزستان باریدن گرفت و به علت نبود زیر ساخت‌های لازم، اغلب شهرهای استان با آبگرفتگی گسترده مواجه شدند. این وضعیت در مناطق فقیر نشین و قدیمی اهواز و کارون بسیار شدیدتر بوده است به گونه‌ای که آب به همراه فاضلاب وارد خانه‌های مردم شده و لوازم زندگی آنها را از بین برده است.
ورود آب به خانه‌ها علاوه بر اینکه باعث از بین رفتن لوازم زندگی مردم و تخریب خانه‌ها شد، باعث از بین رفتن کتاب‌ها و دفترهای درسی دانش آموزان شده چرا که به صورت ناگهانی آب وارد خانه‌ها شده و مردم نتوانسته‌اند همه لوازم زندگی خود از جمله کتاب‌های درسی را به مکانی امن منتقل کنند.
متأسفانه با گذشت سه روز از بارندگی تعداد قابل توجهی مناطق کارون و اهواز هنوز زیر آب هستند و آب در خانه‌های مردم باقی مانده است. مناطقی از جمله بیشتر مناطق شهر کوت عبدالله، برخی خیابان‌های کیانپارس، خیابان پاسداران، خیابان جواد الائمه پاداد، فاز یک و دو پاداد، کوی رمضان، کیانشهر، رسالت، شهرک آغاجاری، شهرک دانشگاه، چهار راه زند، پردیس، مهدیس، لشکر، کمپلو، کوی علوی و آخر آسفالت گرفتار آبگرفتگی شدند و برخی خانه‌های به زیر آب رفته و به علت فروکش نکردن آب، مردم در خانه‌های خود حبس شده‌اند.
شهردار اهواز نیز در این خصوص از انجام و طراحی تکمیلی سیستم جمع آوری آب‌های سطحی در این شهر خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح نیازمند اعتبارات ملی هستیم ولی در حد بضاعت مالی خود برای تسریع در این کار تلاش می‌کنیم.
موسی شاعری افزود: اگر طرح سیستم فاضلاب اهواز حل بشود عمده مشکلات آبگرفتگی در این کلانشهر حل می‌شود.
وی بیان کرد: در بارندگی دو روز گذشته تمامی نیروهای شهرداری حضوری فعال برای کمک به شهروندان داشتند که نمونه آن رهسازی ۲۷۰ نفر گرفتار در آب و خارج سازی بیش از ۲۰۰ خودرو از آب توسط آتش نشانی است.
سامانه بارشی قوی که از روز دوشنبه وارد استان خوزستان شد، همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد، باعث بارندگی فراوانی شد ولی شهرهای مختلف استان خوزستان را به استخر تبدیل کرد.
شهرهای مختلف خوزستان به خصوص شهرهای آبادان و خرمشهر و اهواز که بیشترین حجم بارندگی را در روز گذشته تجربه کرده بودند، شاهد آب‌گرفتگی‌های گسترده‌ای بودند که باعث شد عبور و مرور در این شهرها با مشکل مواجه شود چرا که اغلب خودروها در آب گرفتار شده بودند.
همچنین در اغلب مناطق فقیرنشین این شهرها، آب وارد خانه‌های مردم هم شد و باعث از بین رفتن برخی از وسایل زندگی آنها شد. شدت این امر در منطقه کوت عبدالله که مدتی قبل هم فاضلاب و آب ناشی از باران برای چند روز در خیابان‌های مردم باقی‌مانده بود، بیشتر بود و گزارش‌ها حاکی از آن است که آب همچنان در خانه‌های مردم باقی مانده است.
کد مطلب: 120341
برچسب ها: خوزستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *