۰
پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۶

کاهش زوال عقل با یافتن معنای زندگی

آیا درباره معنای زندگی اندیشیده‌اید؟ جواب این سؤوال را احتمالا در سن 60 سالگی خواهید یافت. در این سن افراد احساس می‌کنند که زندگی بیشترین معنا را یافته و دیگر لازم نیست در جستجوی معنای زندگی باشند.
 
آیا درباره معنای زندگی اندیشیده‌اید؟ جواب این سؤوال را احتمالا در سن 60 سالگی خواهید یافت. در این سن افراد احساس می‌کنند که زندگی بیشترین معنا را یافته و دیگر لازم نیست در جستجوی معنای زندگی باشند.
به گزارش لایو ساینس، در تحقیق جدید مشخص شده، افزایش معنای زندگی افراد با افزایش رفاه و سرخوشی از زندگی همراه خواهد بود. افرادی که در زندگی هدفی دنبال می‌کنند از نظر فیزیکی و روانی سالم‌ترند.
روانپزشک  دانشگاه سن دیگو کالیفرنیا، محقق این تحقیق، اظهار کرد: پژوهش قبلی بر این مورد اشاره داشت که معنای زندگی و سلامت جسمی و روانی افراد بهم وابسته است و حتی باعث پایین آمدن احتمال مرگ زودرس می‌شود. اما تقریبا تمام این پژوهش بر روی جوانان متمرکز شده بود و اطلاعات چندانی از افراد بالای 60 سال در دسترس نبود.
در تحقیق جدید، تعداد 1042 نفر افراد بالای 70 سال مورد مطالعه قرار گرفتند و از آنان در مورد اینکه چه زمانی معنای زندگی را یافته‌اند و چقدر برای یافتن این معنا جستجو کرده‌اند و درچه سطحی از سلامت فیزیکی و روحی هستند ،سؤوالاتی پرسیده شد.
محققان اظهار کردند: نتایج به دست آمده حاکی از این است که ابتدا در 20سالگی کمترین معنا و در حدود 60سالگی بیشترین معنا برای زندگی یافته شده است.
محققان خاطرنشان کردند: جستجوی معنای زندگی در افراد عکس موارد بالا بوده، یعنی در 20سالگی بیشترین جستجو برای یافتن معنای زندگی و در 60 سالگی کمترین جستجو صورت گرفته است.
نتایج نشان داد، افراد شرکت کننده در این پژوهش احساس می‌کردند که زندگی‌شان معنا یافته و برای یافتن این معنا چندان جستجو نکردند. همچنین سلامت بدنی و ذهنی این افراد با میانگین یافته شده در پژوهش‌های قبلی متناسب بود و دمانس (زوال عقل) کمتر مشاهده شده است.
البته هنوز معلوم نیست که آیا سلامتی و رفاه باعث می‌شود افراد احساس کنند که زندگی‌شان معنی یافته یا اینکه افرادی که معنای زندگی را یافته‌اند، سالم‌ترند.
نتایج این تحقیق در مجله روانپزشکی بالینی منتشر شده است.
کد مطلب: 120421
برچسب ها: تندرستی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *