۰
يکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۴۶

ایران توان تثبیت امنیت خلیج فارس را دارد

رییس جمهور با بیان اینکه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران مسئولیت صیانت از تمامیت و موجودیت ملت ایران را بر عهده دارد، اظهار داشت: ملت ایران هیچگاه ملتی مهاجم نبوده اما تاریخ ثابت کرده که مدافعان بسیار خوبی هستند و اگر کسانی بخواهند به تمامیت اراضی ملت ایران تجاوز کنند، این ملت به گونه‌ای به مقابله با آنها برخواهد خاست که نام آنها به پشیمانی و ننگ در تاریخ باقی بماند.
 دکتر محمود احمدی‌نژاد شامگاه روز شنبه در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران ناوشکن جماران و کارکنان اعزامی به دریاهای آزاد و آبهای بین‌المللی با قدردانی از رشادت‌های آنان گفت: فرزندان شجاع، هوشمند و دلاورمردان نیروی دریایی تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا از عزت، شرف و موجودیت ملت صیانت و پیام‌آور صلح و امنیت برای منطقه و جامعه بشری هستند.

رییس‌جمهور بیان اینکه ملت ایران هیچگاه در طول تاریخ چشم‌داشتی به سرزمین اموال و حاکمیت ملی دیگران نداشته و به همه ملت‌ها احترام می‌گذارد و همیشه خواستار امنیت منطقه بخصوص خلیج فارس بوده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره حافظ امنیت خلیج فارس بوده است.

رییس‌جمهور افزود: امنیت خلیج فارس تنها در مقاطعی مخدوش شده که بیگانگان در آن حضور پیدا کرده‌اند و در غیر این مقاطع، خلیج فارس در امنیت کامل بوده و این امنیت هم توسط ایران ایجاد شده است.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به توانمندی جمهوری اسلامی ایران در ایجاد امنیت خلیج فارس اظهار داشت:‌ جمهوری اسلامی ایران با بکار گیری توان و نیروهای منطقه‌ای قدرت ایجاد و تثبیت امنیت در این منطقه را دارد و بیگانگان با هر انگیزه و ظاهری مدعی ایجاد امنیت در خلیج فارس باشند، نمی‌توانند به موفقیت برسند.

رییس‌جمهور خطاب به کسانی که راه مقابله با ملت ایران را در پیش گرفته و به هر بهانه‌ای با پیشرفت این ملت مخالفت می‌کنند، گفت: بهترین راه برای آنان این است که با ملت ایران همراهی کرده و در برابر عظمت این ملت سرتعظیم فرود آورد.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه هیچ حرکت و اقدامی از سوی ملت ایران برای چپاول، سیطره و تضییع حق سایر ملت‌ها در تاریخ وجود ندارد، تصریح کرد: ملت ایران نه تنها هیچ گاه به دنبال تسلط بر دیگران نبوده‌اند، ‌بلکه هرگز با حاکمانی که سیطره بر مردم را می‌خواستند، همراهی نکرده و خواستار صلح و امنیت برای همگان بودند.

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه امروز و در طول تاریخ همه سیاستمداران و صاحبنظران اذعان داشته و دارند که ملت ایران، ملتی برجسته، پیشگام و تأثیرگذار بر محیط بین‌الملل و از برپاکنندگان اصلی فرهنگ و تمدن بشری بوده است، گفت: نقش ملت ایران در حال حاضر نیز در بسیاری از معادلات بین‌المللی ممتاز و یگانه است.

رییس‌جمهور با اشاره به ویژگی‌هایی که موجب برجستگی و اثرگذاری ملت ایران در تاریخ شده است، اظهار داشت: همگان می‌دانند که ملت ایران همواره موحد بوده و در سابقه تاریخی آن هیچ اثری از شرک و بت‌پرستی نبوده و همواره به دنبال عدالت بوده است.

دکتر احمدی‌نژاد افزود: عدالت‌خواهی ملت ایران به گونه‌ای بوده که حتی برخی از حاکمان نیز برای جلب توجه و نظر مردم برخلاف خواسته خود دم از عدالت می‌زند.

رییس‌جمهور با تأکید بر اینکه ملت ایران همیشه کمال‌جو و به دنبال پیشرفت و آبادانی بوده است، گفت: هزاران سال قبل، ملت ایران در این سرزمین تمدنی را برپا کرد که به لحاظ شکوه و نوع مدیریت هنوز رقیبی برای آن پیدا نشده است.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه ملت ایران همیشه نگاهی جهانی داشته و هرگز با تعصب قومی و جغرافیایی در معادلات و مناسبات جهانی حاضر نبوده است، خاطر نشان کرد: مردم ایران همیشه در برابر حق خاضع و فروتن بوده و به همین دلیل ایران در طول تاریخ چهارراه تبادلات علمی و فرهنگی بوده است.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه ملت ایران در برابر دریافت هیچ پیام و سخن حقی مقاومت نکرده و آن را از هر طیف و نظری پذیرفته و پای آن ایستاده است، گفت: ملت ایران همیشه خوبی‌ها را برای همه ملت‌ها مطالبه کرده و در تقسیم فرهنگ، تمدن، صلح و امنیت با سایر ملت‌ها هیچ تردیدی نداشته است.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه در آداب و رسوم ایرانی نشانه‌ای از خودخواهی، وجود ندارد، گفت: آداب و رسوم ایرانی، جهانی بوده و متعلق به همه بشریت است.

رییس جمهور با بیان اینکه ملت ایران بخاطر روحیه حق‌طلبی خود اسلام را آزادانه و آگاهانه پذیرفت و هیچگاه در برابر پیام روشن پیامبر اسلام(ص) مقاومت نکرد، اظهار داشت: باور ملت ایران در زمان پذیرش اسلام این بود که حقیقتی که قرن‌ها برای آن تلاش کرده بود از سوی پیامبر خاتم عرضه شده است.

دکتر احمدی‌نژاد ادامه داد: ملت ایران پای این دعوت و مکتب ایستادگی کرده و والاترین خدمات را به اسلام و مکتب اسلام ارائه کرده است، به گونه‌ای که اگر سهم ملت ایران از تمدن بشری و تشریح و ترویج مکتب ناب الهی و پیامبر اسلام(ص) حذف شود، موضوع قابل توجهی باقی نخواهد ماند.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقتدار و صلابت نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی، نیرویی حرفه‌ای و کارآزموده بوده که همه ابعاد فعالیت و تحرکات آن کاملاً تخصصی است و از این جهت این نیرو، نیرویی ممتاز بشمار می‌رود.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به فداکاری‌های دلاورمردان نیروی دریایی ارتش در ایام دفاع مقدس و پس از آن و نثار شهدای فراوانی در راه انقلاب خاطر نشان کرد: امروز نیروی دریایی ارتش در منطقه‌ای وسیع استقرار یافته و امنیت را برقرار می‌کند که این موجب افتخار و آرامش است.

رییس‌جمهور تصریح کرد: امروز نیروی دریایی ایران پیام‌آور صلح و امنیت در جهان است و حضور آن در آبهای آزاد عبور از نقطه عطف تاریخی و حضور ملت ایران در معادلات جهانی است که این موضوع موجب عزت و افتخار ملت ایران و نشانگر توانمندی فنی و مهندسی این ملت است.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به طراحی و ساخت تجهیزات و شناورهای پیچیده و جهاد فنی که در نیروی دریایی صورت گرفته است، گفت: نیروی دریایی ایران از نیروهای پیشتازی است که تجهیزات مورد نیاز خود را در داخل تأمین کرده و این نشان‌دهنده توانایی مدیریت و برنامه‌ریزی نیروهای مسلح و ملت ایران است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه ماموریت‌های متنوعی توسط نیروی دریایی ارتش در مناطق مختلف در حال انجام است، تصریح کرد: دستیابی به این امر بسیار ارزشمند بوده و نشان می‌دهد که نیروی دریایی می‌تواند مدیریت‌های بزرگ و جهانی را برعهده داشته و موفق باشد.

دکتر احمدی‌نژاد با تقدیر از تمام پرسنل و کارکنان نیروی دریایی ارتش که خالصانه در مناطق مختلف ماموریتی این نیرو فعالیت می‌کنند،اظهار امیدواری کرد تا دریادلان نیروی دریایی به گونه‌ای حرکت کنند که در زمره سربازان و یاران امام عصر(عج) قرار داشته باشند.

پیش از سخنان رییس‌جمهور، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش گزارشی در خصوص اجرای برنامه‌های راهبردی و حضور مقتدرانه این نیرو در آبهای آزاد ارائه کرد، همچنین تندیس زیردریایی از سوی پرسنل نیروی دریایی ارتش توسط فرماندهی این نیرو به دکتر احمدی‌نژاد اعطا شد
کد مطلب: 12073
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *